StoryEditor
Makijaż
27.10.2010 00:00

Makijaż ust krok po kroku

Dzięki makijażowi ust bardzo szybko możemy zmienić cały swój wygląd. Dzisiaj omówię takie sposoby przygotowania ust, by makijaż na nich prezentował się bez zastrzeżeń, miał odpowiednią trwałość, a same usta nabierały idealnego kształtu.

Aleksandra Jaśkowiec, product trainer, Gosh Professional

 

Lekcja 6 Makijaż ust krok po kroku

Usta, podobnie jak oczy, są nośnikiem informacji, naszych emocji. Można z nich wyczytać nastrój oraz nastawienie do drugiej osoby. Kobiety szczególnie podkreślają tę zmysłową część twarzy – pomadkami i błyszczykami. Jednak żeby kosmetyki prezentowały się dobrze na ustach, muszą one być pielęgnowane przez cały rok. Nie można dopuścić by, były przesuszone
i spierzchnięte, bo wówczas nawet najpiękniejszy makijaż nie będzie podkreślał urody. Dlatego tak ważne jest używanie kosmetyków kolorowych, które zawierają filtry oraz mają właściwości natłuszczające i zmiękczające.
Przygotowanie ust pod makijaż
Odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne to podstawowa baza każdego makijażu. Oto przygotowanie ust do make-upu krok po kroku:
1.  Wykonujemy demakijaż ust.
2. Wklepujemy tonik i go odsączamy, by uzyskać trwałość pigmentów i stabilność nakładanych kosmetyków (szczególnie polecane dla osób, którym zdarza się utlenianie kosmetyków i zmiana ich zabarwienia).
3. Wklepujemy krem na dzień, bogaty w filtry. To konieczność, bo usta pokryte delikatną powłoką skórną są szczególnie narażone każdego dnia na drażniące działanie czynników zewnętrznych, takich jak promienie słoneczne, wiatr, mróz, itp.
4. Delikatnie wklepujemy korektor lub podkład na całą powierzchnię ust i na obrzeża, by zakryć pigment czerwieni wargowej. Jest to czynność, która z jednej strony ma na celu zakrycie obrysu ust i skorygowanie go po przez wyrysowanie go na nowo (w przypadku gdy usta są asymetryczne), jak również przedłuża trwałość kosmetyków.
5. Wykonujemy obrys konturówką, której barwa ma być zbliżona do koloru pomadki lub jest o ton ciemniejsza. Obrys ust absolutnie nie może być znacznie ciemniejszy od wypełnienia – makijaż wygląda wtedy sztucznie. Dodatkowo konturówkę (szczególnie polecane są te z wodoodporną formułą) można stosować nie tylko do obrysu, ale również do wypełnienia całej powierzchni ust, by przedłużyć trwałość makijażu.
6. Po dokładnym nałożeniu pomadki, usta odciskamy wkładając chusteczkę higieniczną miedzy górną i dolną wargę, następnie dużą ilością pudru oprószamy usta i na nowo wypełniamy je pomadką. Ta czynność sprawi, że uzyskamy bardzo dużą stabilność kosmetyków.
7. Na zakończenie, na środkową część ust możemy nałożyć lekko połyskujący błyszczyk, który nada im pełnego kształtu.
Kolor ust a temperament
Ulubione kolory zawsze mają wpływ na nasze usposobienie i tak też jest w przypadku odcieni nakładanych na usta. Panie, które wybierają jasne, delikatne róże, to kobiety romantyczki, trochę nieobecne, bujające w obłokach. Brązy wybierają kobiety skryte, preferujące bezpieczne kolory, które pozwalają im pozostać trochę w cieniu. Natomiast zupełnie odwrotnie ma się sytuacja w przypadku kobiet, które nawet w dziennym looku usta podkreślają intensywną czerwienią, burgundem, czy fioletem. To kobiety zdecydowane, pełne temperamentu, lubiące być w centrum zainteresowania. Dlatego w doborze kolorów pomadek czy błyszczyków kierujemy się nie tylko typem urody, ale również temperamentem i rzecz jasna okazją, na jaką przygotowywany jest makijaż.
Jak rozjaśnić uśmiech?
Nie każda kobieta może nałożyć na usta dowolny odcień pomadki lub błyszczyka. Nie każdy odcień nadaje się też na każdą okazję. Kolor pomarańczowy i złoto-brązowy niestety podkreśli żółte szkliwo zębów. Można natomiast optycznie rozjaśnić uśmiech używając kolorów chłodnych z niebieskimi refleksami np. o zabarwieniu poziomkowym lub fuksji.
W świetle świec niedobrze wygląda makijaż ust w ciepłych tonacjach i wykonany kosmetykami z pudrowym wykończeniem – bardzo łatwo wówczas o efekt zmęczonej twarzy. W świetle jarzeniowym niedobrze prezentują się wszelkie odcienie o chłodnym zabarwieniu, a zwłaszcza w ciemnych tonacjach. Uwaga! Jeśli proponujemy klientce kosmetyki do ust w takich kolorach, należy je zaprezentować w świetle dziennym. Suche, popękane usta źle wyglądają we wszelkich odcieniach z perłowym wykończeniem.
Bezpieczne testowanie koloru
Często kobiety proszą w drogerii o konkretny kolor pomadki, bo właśnie taki spodobał się im u koleżanki. Nie oznacza to jednak, że im również będzie w takim odcieniu dobrze. Omawiałam już typy urody, które w tym przypadku mają duże znaczenie. Kobiety o chłodnym typie urody – lato i zima – mają pigmentację ust w odcieniach poziomkowo-fuksjowych, a typy ciepłe, wiosna i jesień – w odcieniach brzoskwiniowo-ceglanych, dlatego ten sam kolor pomadki może wyglądać u nich zupełnie inaczej. Z tego wynika, że sprawdzanie koloru na dłoni niewiele nam da. Pomadka powinna być „przymierzona” na usta. Pojawia się tu problem, jak w praktyce bezpiecznie testować kosmetyki. Używanie testera przez wiele osób jest niehigieniczne, grozi przenoszeniem chorób, w tym wirusa opryszczki. Do testowania pomadek i błyszczyków najlepiej udostępnić jednorazowe szpatułki. Warto również polecać konsumentkom pędzelki do ust, by mogły w domu wykonywać dokładny makijaż i do końca wykorzystać swoją ulubioną pomadkę.
Więcej o makijażu ust na różne okazje oraz o technice korygowania kształtu ust w kolejnej lekcji naszej Akademii. Zapraszam!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
12.12.2024 08:05
Czy makijaż płynno-kremowy wysuszy portfele konsumentów?
Z punktu widzenia technologii kosmetyki kolorowe w formie płynnej – mimo komfortowej aplikacji i prostoty użytkowania – mają również liczne wadyrarebeauty.com

Róż w kremie to jeden z najpopularniejszych obecnie kosmetyków do makijażu. Czy konsumenci naprawdę wiedzą, co kupują i dlaczego?

Do niedawna płynnymi kosmetykami do makijażu, obecnymi w ofercie każdego topowego producenta, były podkłady i korektory. Od kilku lat możemy jednak obserwować coraz powszechniejsze stosowanie formuł płynnych również w innych produktach do twarzy, takich jak róże, bronzery czy rozświetlacze. 

Nawet jeśli z punktu widzenia marketingu i rozwoju produktu taki trend to odpowiedź na rosnące pragnienie nowości ze strony klientów, zwrot w popularnych formulacjach kosmetyków kolorowych ma swoje konsekwencje zarówno dla cyklu życia produktów, jak i nawyków zakupowych entuzjastów makijażu.

Co było pierwsze: puder czy krem?

Choć wydawałoby się, że pierwsze kosmetyki do makijażu powinny mieć formę pudru, ponieważ opierały się na sproszkowanych pigmentach, historia ich powstania mówi inaczej. Popularnym nośnikiem dla najstarszego kosmetyku do makijażu, czyli różu, były tłuszcze zwierzęce, do których dodawano barwniki pozyskiwane z minerałów, roślin czy pancerzyków owadów. Kosmetyki w odcieniach czerwieni miały formę np. sztyftów, co zwiększało wydajność cennego pigmentu podczas aplikacji. (źródło: Lisa Eldridge, “Face paint. Historia makijażu”)

image
Przez ostatnie dwie dekady przemysł makijażowy osiągnął niespotykany wcześniej zasięg i sukces finansowy, co możemy bezpośrednio przypisać rozwojowi mediów społecznościowych
rarebeauty.com

Przez ostatnie dwie dekady przemysł makijażowy osiągnął niespotykany wcześniej zasięg i sukces finansowy, co możemy bezpośrednio przypisać rozwojowi mediów społecznościowych – głównie YouTube’a i Instagrama, a w dalszej kolejności TikToka. Dostęp do praktycznej wiedzy i recenzji produktów sprawił, że rynek kosmetyków kolorowych zaczął swoim bogactwem i tempem rozwoju doganiać branżę odzieżową. 

Wraz z fokusem na zdrowie skóry popularność zyskało rozświetlone, naturalne wykończenie makijażu. Do uzyskania takiego subtelnego, świeżego efektu idealnie nadają się produkty w formie kremowej, żelowej lub płynnej.

Kremowa rewolucja

Podobnie jak moda, branża beauty przeszła ogromną transformację w czasie pandemii. Świat w czasie lockdownu zdominowały przytulne dresy i maseczki ochronne zakrywające twarz, co sprawiło, że intensywny makijaż przestał mieć rację bytu, a jego miejsce zajęły skomplikowane rytuały pielęgnacyjne możliwe do wykonania w domu, promowane jako wyraz troski o dobrostan. 

Wraz z fokusem na zdrowie skóry popularność zyskało rozświetlone, naturalne wykończenie makijażu. Do uzyskania takiego subtelnego, świeżego efektu idealnie nadają się produkty w formie kremowej, żelowej lub płynnej.

Do kluczowych propagatorek nowego ideału makijażu należą gwiazdy-influencerki: Hailey Bieber, Madison Beer i Selena Gomez. Ta ostatnia potraktowała temat wyjątkowo poważnie – w ramach własnej marki kosmetycznej wypuściła róż kremowy, który opanował sferę beauty na TikToku (83 mln wyświetleń dla wyszukiwania “soft pinch blush”). Miejsce nudnych wyprasek zajęły eleganckie opakowania przypominające błyszczyk do ust, “różdżki” zakończone miękką gąbeczką, a także zestawy idealnie pasujących do siebie różów w formie kremowej i pudrowej, dla fanek i fanów “mocnego rumieńca”.

O wadach dowiesz się w trakcie użytkowania...

Z punktu widzenia technologii kosmetyki kolorowe w formie płynnej – mimo komfortowej aplikacji i prostoty użytkowania – mają również liczne wady, o których konsumenci dowiadują się zwykle w trakcie użytkowania. Wilgoć zawarta w takich kosmetykach znacząco ogranicza ich stabilność oraz zwiększa ryzyko zanieczyszczenia bakteriami czy grzybami, ponieważ nie ma możliwości skutecznego odkażenia aplikatora kosmetyku. Ponadto formuły oparte na lotnych silikonach są wyraźnie mniej wydajne i trwałe ze względu na stopniowe ulatnianie przy każdym otwarciu opakowania. 

Warto też nadmienić, że kosmetyk kremowy może słabiej trzymać się na cerze mieszanej i tłustej albo wręcz rozwarstwiać wcześniej nałożony podkład. Trudno też nie zauważyć, jak łatwo zastąpić kremowy róż najzwyklejszą pomadką do ust. 

Czy światowy szał na produkt o tak problematycznych cechach nie wygląda podejrzanie? Czyżby producenci wykorzystywali niewiedzę i żądzę nowości u młodej klienteli, podsuwając jej produkty mniej wydajne, trudniejsze w przechowywaniu i wymagające częstszej wymiany?

Kiedy powstał pomysł na ten tekst, źródłem hipotez na granicy teorii spiskowych były mankamenty kosmetyków kremowych, skutkujące większymi wydatkami konsumentów na produkty do makijażu. To kuszący i prowokacyjny tok myślenia, jednak wystarczy spojrzeć szerzej na intensywny rozwój rynku makijażowego ostatnich kilkunastu lat, aby przekonać się, że jest to naginanie rzeczywistości. 

Karuzela trendów musi się kręcić

Zanim świat opanowała mania kremowego różu, można było  wyróżnić co najmniej trzy inne rodzaje produktów, które z dnia na dzień zyskały światową popularność dzięki mediom społecznościowym: zastygające pomadki w płynie, kosmetyki do konturowania w najróżniejszych wariantach (sztyfty, kremy, pudry), sypkie rozświetlacze z efektem tafli widzianej z kosmosu, palety cieni do powiek. Wszystkie te kosmetyki istniały już od dekad, jednak stosowali je albo profesjonaliści, albo nieliczne osoby mające dostęp do oferty różnych producentów i zaznajomionych z technikami aplikacji.

Dopiero kiedy gwiazdy i influencerzy pokazali całemu światu sekrety swoich nieskazitelnych makijaży, jednocześnie trzymając w ręku konkretne produkty niczym magiczne różdżki, na toaletkach i w kosmetyczkach na całym świecie zapanowała wcześniej niewidziana mnogość kolorów, formuł i tekstur. Żaden kolor nie był zbyt jaskrawy, błysk zbyt mocny, a kontur – zbyt ciemny. Jednak jak każda nowość, i ta z czasem straciła swój urok, a następny przełom musiał nadejść prędzej czy później.

Czytaj też: Kasia Kramnik, Makeup Nerds: Przemysł beauty gubi nie tylko ich klientki, ale też i same wizażystki

W czasach, kiedy dzieciństwo kończy się coraz szybciej, a starość zaczyna coraz wcześniej, potrzeba odrzucenia starego porządku wydaje się u konsumentów bardziej dojmująca niż kiedykolwiek. Nowe pokolenie konsumentów koncentruje swoją uwagę przede wszystkim na pielęgnacji skóry i eksponowanie jej poprzez odpowiedni makijaż. Kosmetyki kolorowe w wariantach kremowych stanowią jedynie część szerszego nurtu estetycznego, powstałego w kontrze do wcześniejszych tendencji. 

Z obserwacji trendów makijażowych od czasów pandemii możemy wysnuć wiele wniosków na temat samej branży, ale jeden z nich jest kluczowy: należy rozpatrywać je w szerszych kontekstach, niż tylko sposób podania poprzez konkretne produkty. 

Kasia Kramnik 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
16.10.2024 11:36
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków / Materiał Partnera
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
/ Materiał Partnera
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
/ Materiał Partnera
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
/ Materiał Partnera
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Gallery

Topface to turecka marka kosmetyków kolorowych do makijażu, która weszła na światowy rynek kosmetyczny w 2011 roku ze swoim bogatym i różnorodnym doświadczeniem w branży. Obecnie eksportuje swoje produkty do 45 krajów i na 5 kontynentów.

W swoim asortymencie prezentuje różne rodzaje podkładów, pudrów do twarzy, kremy BB i CC, pomadki, błyszczyki, tusze do rzęs, rozświetlacze, bronzery, eyelinery, szminki, lakiery do paznokci i konturówki.  Tak bogate zaopatrzenie pozwala odpowiadać na różne potrzeby klienta.  W ten sposób każdy może znaleźć coś dla siebie. Marka nie ogranicza się tylko do produkcji kosmetyków do makijażu, ale i poszła o krok dalej wypuszczając serię produktów do pielęgnacji twarzy - serum z kolagenem, witaminą C i kwas hialuronowym. 

Bardzo dużą zaletą marki jest produkcja jakościowych produktów przy stosunkowo niskich i konkurencyjnych cenach.  Podążając za aktualnymi trendami kosmetycznymi i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tej branży, produkty Topface z dnia na dzień stają się coraz bardziej znane i lubiane na polskim rynku. To, co również czyni markę wyjątkową to wysoka świadomość i etyczność, gdyż składy kosmetyków są przebadane dermatologicznie i pozbawione szkodliwych substancji. Dodatkowo Topface nie testuje na zwierzętach, a opakowania pudełek pochodzą z recycklingu. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi produktami, które dostępne są na popularnych stronach internetowych takich jak: Kontigo.com.pl, mintishop.pl, primaveraparfum.pl, Hebe.pl i Makeup.pl. Zamówienia można dokonać również na naszej oficjalnej stronie internetowej Topface -  Topface Cosmetics

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. grudzień 2024 16:22