StoryEditor
Makijaż
16.05.2018 00:00

Konturowanie? Tak, ale delikatniej

Światowi wizażyści zapowiadają w tym sezonie odwrót od mocnego konturowania twarzy. Ma być lekko i naturalnie. Nie oznacza to, że zapominamy o tym trendzie. Konturowanie i rozświetlanie zyskują nowy wymiar, bardziej delikatny i subtelny. 

Rozświetlanie w nowych trendach

Najmodniejsze makijaże na nowy sezon wiosna-lato 2018 oparte są o kilka wiodących trendów. Makijażyści stawiają przede wszystkim na energetyczne kolory, wyraziste usta i naturalną rozświetloną cerę. Rozświetlanie zyskuje nowy wymiar. Pierre René Professional, podążając za trendami, wprowadza na wiosnę nowość – rozświetlacz w płynie Liquid Shimmer, który jest idealny do stworzenia super naturalnego, lekko „zroszonego” looku.  Jest on bardzo uniwersalny, można wymieszać odrobinę rozświetlacza z podkładem i wykreować makijaż o pięknym połysku albo nanieść go punktowo, podkreślając kości policzkowe, miejsce pod łukiem brwiowym, grzbiet nosa i łuk górnej wargi. Wielofunkcyjna formuła sprawia, że może on być używany nie tylko jako rozświetlacz do twarzy i ciała, ale również jako rozświetlająca baza pod makijaż. 

Jaki bronzer?

Wybierając bronzer, warto zastanowić się, do jakich celów ma on najczęściej posłużyć. Gdy ma stać się kosmetykiem do wyszczuplenia twarzy – lepiej, żeby był matowy i bez efektu nabłyszczania. Taki jest właśnie nowy matowy puder brązujący o silnie nasyconej pigmentami formule  Pierre René Professional  Terracotta. Gwarantuje piękne podkreślenie konturu twarzy oraz nadaje cerze efekt naturalnej opalenizny. Nie tworzy smug, długo utrzymuje się na skórze. Dostępny jest w dwóch tonacjach: chłodnej i ciepłej. Zawiera mikę oraz substancje mineralne, które zapewnią skórze równomierny koloryt. Jest on szczególnie odpowiedni dla osób, które chcą dbać o skórę i preferują naturalne produkty. Najlepszy efekt zyskuje się, gdy nakłada się go pędzlem.

Konturowanie na mokro czy na sucho?

To jaką metodę aplikacji wybierzemy, uwarunkowane jest efektem, jaki chcemy osiągnąć. Wielość warstw zastosowanych w technice modelowania na mokro powoduje, że sprawdzi się ona raczej przy makijażu wieczorowym.  Jeśli zależy nam na subtelniejszym, bardziej naturalnym efekcie, ograniczmy się do konturowania przy pomocy produktów o suchej, prasowanej formule. Pamiętajmy jednak, że wszystko zależy od naszej wprawy i użytych odcieni.

Makijaż powinien utrzymać się na twarzy w nienagannym stanie jak najdłużej. Liquid Primer Pierre René Professional to wielofunkcyjny płyn utrwalający makijaż.  Niewielka ilość płynu dodana do produktu umożliwia aplikację na mokro cieni do powiek, pudrów, bronzerów i różów, podkreślając głębię ich koloru i nadając im wodoodporność. Może on być też stosowany jako baza pod pomadki, glitery i cenie do powiek.

Błędy w konturowaniu twarzy

Najczęstszym błędem jest dobór nieodpowiedniego odcienia pudru. Należy uważać na zbyt chłodne odcienie pudrów konturujących, które na twarzy często wyglądają na brudne i szare. Warto wystrzegać się także bronzerów o czerwono-pomarańczowym tonie (powstają „łaty”). Jednak tak naprawdę najgorsza jest przesada i użycie zbyt dużej ilości bronzera – zbyt mocne konturowanie bardzo postarza, a zamiast efektownego konturowania mamy po prostu twarz w plamy.

Owal lekko wydłużony – to idealny kształt twarzy, do którego dążymy w makijażu. Jak go osiągnąć?

Twarz kwadratowa – dołóż trochę bronzera u nasady włosów i po bokach żuchwy, aby optycznie zwęzić twarz.

Twarz prostokątna – omieć bronzerem nasadę włosów, żuchwę i bródkę. Taki trik zaokrągli twarz.

Twarz trójkątna – przyciemnij dodatkowo skronie i bródkę. To skróci i widocznie zaokrągli twarz.

Twarz okrągła – mocno przyciemnij okolice pod kośćmi policzkowymi i skrzydełka nosa.

Korekta nosa – aby go zwęzić i skrócić, oprócz boków nosa, przyciemnij jeszcze skrzydełka i przegrodę między dziurkami. Sam grzbiet zaznacz rozświetlaczem.

 

Anna Poniatowska, wizażystka, Pierre René

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.01.2025 00:47
Nowa twarz wiosennej kampanii Dior – Monica Bellucci to jej matka
20-letnia Deva Cassel jest ambasadorką wiosennej kolekcji kosmetyków Dioradiorbeauty IG

Modelka Deva Cassel jest ambasadorką wiosennej kolekcji Dior Makeup Glowmania, w której dominują pastelowe, subtelne odcienie różu, brzoskwini i złota.

Kolekcja Diora, przygotowana na wiosnę 2025, celebruje miękkie, promienne, wiosenne odcienie – Spring Pinkmania i Spring Peachmania

Do kolekcji błyszczyków Dior Addict Lip Maximizer, nadających ustom objętości, wprowadzono na wiosnę pięć nowych odcieni – od błyszczących różów po opalizujące złoto. Błyszczyki te nawilżają usta, zapewniają połysk i objętość.

Blask i promienny wygląd cery zapewni Dior Forever Glow Maximizer w nowym odcieniu 10 Lilac. Jest to płynny rozświetlacz o wszechstronnym zastosowaniu w makijażu – można go używać jako rozświetlacz, róż, bronzer, a nawet delikatny cień na powieki. Formuła produktu nasycona jest drobnymi perłowymi pigmentami, zapewnia też łatwą aplikację i doskonałe wtapianie się w skórę. Zapewnia efekt lekkiego makijażu. 

image
W kolekcji znalazły się m.in. paletki Diorshow 5 Couleurs
diorbeauty IG

W kolekcji znalazły się też paletki Diorshow 5 Couleurs, zawierające bogato napigmentowane, pastelowe odcienie cieni do powiek.  

Twarzą wiosennej kampanii Dior Makeup Glowmania jest 20-letnia Deva Cassel. To córka legend europejskiego kina – jej matką jest Włoszka Monica Bellucci (uznawana za jedną z najpiękniejszych aktorek), a ojciec to francuski aktor Vincent Cassel. Już na początku marca Deva Cassel zadebiutuje w kostiumowym serialu NetflixaLeopard” (Il Gattopardo), gdzie zagra rolę Angeliki. W postać tę pierwotnie, w adaptacji z 1963 roku, wcieliła się inna Włoszka – Claudia Cardinale.

Dla Devy Cassel, która była wcześniej znana z bycia modelką i twarzą Dolce & Gabbana, będzie to pierwsza tak duża rola filmowa. Ma na swoim koncie debiut aktorski w „The Beautiful Summer” Laury Luchetti.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
15.01.2025 00:04
Antybakteryjne pędzle do makijażu. Czy naprawdę są skuteczne?
Kolekcja liczy sobie ostatecznie 34 modele pędzlifot. IG morphebrushes

Marka Morphe wypuściła na rynek serię pędzli do makijażu, które mają właściwości antybakteryjne dzięki zastosowanym jonom srebra. Czy i jak długo są one skuteczne?

Założona w Los Angeles w 2008 roku firma sprzedała do tej pory blisko 50 mln sztuk pędzli do makijażu, chwalonych za bardzo dobrą, profesjonalną jakość i przystępne ceny. Marka zyskała też dużą popularność dzięki współpracy z amerykańskimi beauty-influencerami. 

Czytaj też: Top 10 marek kosmetycznych w social mediach w 2024 roku

Teraz, po 16 latach działalności, Morphe wprowadził na rynek nową serię „Morphe Brushes Reimagined” – czyli pędzle stworzone zupełnie na nowo, w sposób innowacyjny, ale na bazie dotychczasowych doświadczeń.

Kolekcja liczy sobie ostatecznie 34 modele pędzli, wyłonionych z ponad 600 testowanych prototypów. Pędzle zostały nie tylko przeprojektowane i przetestowane pod kątem wytrzymałości i odporności na zużycie – strzępienie się, deformację czy wypadanie włosia. Co ważne, nowe modele zostały wykonane z wegańskiego włosia, wzbogaconego jonami srebra, posiadającymi właściwości antybakteryjne.

Jony srebra to technologia antybakteryjna, z stosowana w różnych branżach. Maleńkie cząsteczki przebijają się przez ściany komórkowe bakterii, hamując ich zdolność do przetrwania, a tym samym namnażania i powodowania problemów skórnych (np. trądziku).

Włosie pędzli, dzięki wzbogaceniu jonami srebra, jest w stanie ograniczyć bakterie o 99,9 proc. – zapewnia Morphe, podkreślając, że wynik ten został potwierdzony przez rygorystyczne testy i niezależne, globalnie akredytowane laboratorium kliniczne.

Jak długo pędzle utrzymują swoje działanie antybakteryjne? Zdaniem producenta, ten czas może być różny w zależności od sposobu użytkowania pędzla. Przy użytkowaniu standardowym jony srebra pozostają skuteczne przez okres około jednego roku. Morphe zaleca (szczególnie w przypadku częstego użytkowania pędzli) ich regularne czyszczenie, a także wymianę co 12-18 miesięcy. Czyszczenie pędzla pomaga w usunięciu nagromadzonych resztek makijażu i brudu, a to pomaga też wydłużyć “życie” pędzla, a także pomoże w dbaniu o zdrową skórę.

W Polsce sprzedaż pędzli i kosmetyków marki Morphe prowadzi sieć Douglas.

Czytaj też: Agnieszka Mosurek-Zava, Douglas: Omnichannelowa strategia sprzedaży daje większą niezależność od krótkoterminowych trendów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 19:16