– W tym roku jesienny makijaż ma być mocny i wyrazisty, czyli idealny dla wojowniczki – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora Polska. – Stawiamy więc na wyraziste spojrzenie, mocno podkreślone usta i najmodniejszy dodatek w tym sezonie, czyli dżety, które przyklejamy na powieki pojedynczo lub jako deszcz błyskotek. Królować będzie goth rock, ćwieki i winylowy połysk na ustach. Chodzi bowiem o to, by potraktować jesień z prawdziwym „pazurem”.
By uzyskać hipnotyzujące, rockowe spojrzenie Sephora proponuje najmodniejsze kolory tego sezonu, czyli fiolet, srebro, bakłażan, czerń, burgund, kreci i ciemnoszary. Z ich pomocą stworzyć można odważny makijaż w stylu smoky eyes. Nie należy przy tym zapominać o paznokciach, na których w tym sezonie króluje efekt 3D. Doklejamy na nie elementy wyglądające jak ćwieki lub naklejki, dzięki którym uzyskamy efekt pikowania.
Scena muzyczna była też inspiracją dla wizażystek Golden Rose. Postawiły one na lata 90. XX wieku i modny wówczas styl grunge. Dlatego na tegoroczną jesień zaproponowały mocny, drapieżny makijaż, który idealnie sprawdzi się w przypadku przebojowej, pewnej siebie kobiety. Podstawą są intensywne, połyskujące smoky eyes wykonane cieniami i podkreślone smolistą kreską na górnej powiece z pogrubionymi i wydłużonymi rzęsami. Równie mocno zostały podkreślone usta. W tym trendzie dominują ciemne kolory bordo, burgund i śliwka. Przy tak intensywnych elementach makijażu koniecznie trzeba zadbać o perfekcyjne tło, czyli nieskazitelną cerę. Policzki wystarczy lekko musnąć różem.
Na odważny jesienny makijaż namawia też Bobby Brown, wizażystka i założycielka Bobby Brown Cosmetics. – Tegorocznej jesieni modne będzie zestawienie złoto-różowego cienia do powiek, różowego błyszczyka i czarnego lakieru do paznokci – przekonuje. – Można też sprawić sobie superstylową stylizację z połyskującymi złotem powiekami, czarną, „rozmazaną” konturówką i czerwonymi paznokciami.
W propozycjach marki Ingrid Cosmetics (Verona) głównym akcentem makijażu w sezonie jesienno-zimowym znów są zdecydowanie mocniej podkreślone oczy z wyrazistymi kolorami na powiekach.
– Cienie i kreski inspirowane stylem lat 50. w odcieniach błękitu, zieleni, turkusu, purpury czy śliwki to prawdziwe hity tej jesieni – zapowiada Katarzyna Olędzka, kierownik marketingu Verony. – A do tego obowiązkowo gładka, promienna cera, lekko muśnięta słońcem i delikatne usta.
Zabawę kolorami na powiekach proponuje też marka L’Oréal Paris. Zgodnie z jej sugestiami, w jednym makijażu mieszać można rozmaite tonacje i palety cieni. Ważne, aby barwy były nasycone i intensywne, inne na dolnej powiece, inne na ruchomej górnej i jeszcze inne powyżej załamania powieki. Przy tak barwnym makijażu oka szczególnie ważne jednak jest, by reszta twarzy pozostała neutralna, z cerą wyrównaną podkładem oraz perfekcyjnym, ale i dyskretnym rysunkiem brwi. Również usta należy w takim przypadku potraktować raczej neutralnym błyszczykiem.
Modną propozycję w L’Oréal przygotowano również dla wielbicielek klasyki. Są to perfekcyjnie podkreślone oczy i idealnie wymodelowana twarz. Tutaj kluczem do sukcesu jest eyeliner, za pomocą którego można wyciągnąć oko w kształtny migdał. Usta pozostają bez koloru, by nie stanowić konkurencji dla spojrzenia.
Marka Eveline Cosmetics zaproponowała kilka wersji jesiennego looku. Jedną z nich jest oko podkreślone czarną kreską z makijażem smoky eyes i usta zaakcentowane zdecydowanym kolorem. W innych propozycjach również stonowane, delikatne makijaże ustąpiły mocnym, ekstrawaganckim a czasem bardzo kolorowym.
Wielu producentów podkładów, fluidów i kremów BB postawiło w tym sezonie na cerę pełną blasku. Jednak rozświetlona twarz sprawdzi się w przypadku suchej skóry, która dzięki tym kosmetykom staje się gładsza, lepiej nawilżona, jędrniejsza, odmłodzona, bardziej promienna i świeża, nie tracąc przy tym nic ze swojej naturalności. Jeśli jednak perfekcyjny wygląd chce osiągnąć właścicielka cery tłustej lub mieszanej, powinna raczej sięgnąć po fluid matująco-wygładzający, który pochłania nadmiar sebum, a dodatkowo sprawia, że skóra staje się jedwabista i doskonale matowa.
Anna Zawadzka-Szewczyk
Katarzyna Olędzka,
kierownik marketingu, Verona Products professional
Portfolio produktów marki Ingrid nieustannie się poszerza, zaskakując nie tylko licznymi nowościami, ale również jakością i estetyką opakowań, a także przystępną ceną. Dodatkowym wsparciem sprzedaży są liczne działania naszej firmy skierowane do konsumenta, takie jak pakiety produktowe, bonusy, próbki czy kampanie reklamowe i PR-owe. Ponadto w ofercie marki znalazły się nowe, niezwykle eleganckie szafy o wymiarach „65” i „95”, ekspozytory i standy, które skutecznie przyciągają uwagę konsumentów.
Dorota Jędrzejczyk,
PR & marketing coordinator, Bell
Seria znakomicie przyjętych przez rynek hypoalergicznych produktów do makijażu HYPOAllergenic została jesienią rozszerzona o cienie do powiek. Paleta kolorystyczna oferuje możliwość wykonania zarówno delikatnego makijażu w stonowanych barwach, jaki i bardziej zdecydowanego i odważnego, podążającego za najbardziej aktualnymi trendami. W swojej ofercie nie zapomnieliśmy również o makijażu ust. W tym roku w ofercie Bell dużym sukcesem cieszył się Permanent make-up Lip Tint. Na jesień stworzyliśmy ten produkt w wersji „light”, która pozwala na uzyskanie trwałego koloru na ustach, ale w delikatniejszych odcieniach. W naszej ofercie pojawi się również trwale barwiąca pomadka do ust, która podobnie jak Tint nadaje kolor, ale zamiast efektu matowego nadaje ustom delikatny połysk.
Waleria Pawlak,
group product manager kosmetyki do makijażu, Eveline
Szerokie portfolio naszych kosmetyków ciągle się powiększa. W najbliższym czasie szykujemy kilka niespodzianek dla naszych klientek, np. długotrwały podkład kryjący Magical Cover SPF 10 z olejem arganowym oraz kwasem hialuronowym, fluid Ideal Stay czy błyszczyk do ust Lovers Ultra Shine. Po raz pierwszy w naszej ofercie zaprezentujemy też cienie do powiek Quatro. Kolorystyka nowości będzie zgodna z obowiązującymi trendami modowymi. Wdrażamy też duży projekt, który ma ułatwić konsumentce dostęp do naszych produktów – szafy z naszymi kosmetykami będą dostępne w drogeriach Rossmann w całej Polsce. W związku z tym planujemy wiele różnorodnych działań: promocje konsumenckie asortymentu kosmetyki kolorowej, reklamy prasowe czy promocje skierowane do detalistów.