StoryEditor
Makijaż
26.06.2017 00:00

Jak zarabiać na kosmetyczkach, kuferkach i organizerach?

Kosmetyczki stanowią doskonałe uzupełnienie asortymentu każdej drogerii. Konsumentom są niezbędne podczas podróży, dzięki nim można idealnie uporządkować kosmetyki w domu, a także niewielkie akcesoria w damskiej torebce. W prowadzając ofertę kosmetyczek do sklepu, należy pamiętać o zapewnieniu klientom dostępu do różnych modeli – przeznaczonych do różnych celów oraz z różnych tkanin – by odpowiadać na panujące trendy w modzie.

Nie ma jednej kosmetyczki idealnej. Każdy klient inaczej odpowie na pytanie o to, jaki model sprawdzi się w jego przypadku najlepiej. Kobiecie podróżującej z rodziną do gustu przypadnie kosmetyczka o dużej pojemności w formie organizera. Całkiem inną wybierze klientka, której zależy na tym, by mieć przybory do makijażu w torebce, a jeszcze inną ofertą zainteresuje się mężczyzna planujący służbową podróż. Można zatem podzielić kosmetyczki na grupy ze względu na ich przeznaczenie – podróżne damskie i męskie, domowe i podręczne. W każdej z wymienionych można zaproponować różne zestawienia kolorów, szycia oraz dodatków.


Kosmetyczki podróżne można podzielić na 3 podstawowe typy. Pierwszym z nich jest niewielkich rozmiarów kosmetyczka do przewożenia miniaturowych kosmetyków – zazwyczaj używana podczas niedalekich wypadów poza miasto lub przewożenia kosmetyków o małej pojemności. Idealnie sprawdzają się tu klasyczne, małe kosmetyczki o prostym kształcie i wysokiej jakości wykończenia. Dla osób, które podczas wypadu chcą szybko poprawić makijaż, dobrym rozwiązaniem w tej grupie jest niewielka kosmetyczka z lusterkiem.


Z myślą o tych, którzy wybierają się w dalszą podróż, powinniśmy przygotować ofertę dużych kosmetyczek w formie klasycznych toreb, kufrów i organizerów, które można wieszać na haczyku. Najważniejszym kryterium doboru kosmetyczki podróżnej jest jakość tkaniny (czy jest odpowiednio wytrzymała) oraz kształt (zapewnia komfort przewożenia kosmetyków i dostęp do produktów bez konieczności przetrząsania całej zawartości).

Istotną podgrupą w kosmetyczkach podróżnych są te skierowane do mężczyzn. Kluczowy jest tutaj odpowiedni dobór kolorów – mężczyźni zazwyczaj poszukują stonowanych i uniwersalnych barw, które będą pasować na każdą okazję.

Kolejną grupą kosmetyczek, która powinna pojawić się na sklepowej półce, są kosmetyczki domowe. Ich przeznaczenie to organizacja kosmetyków używanych na co dzień. Tutaj doskonale sprawdzają się duże kosmetyczki w kształcie kuferka lub torby, koniecznie z dużą liczbą przegródek i kieszonek. Kosmetyczki domowe w odróżnieniu od tych podróżnych mogą być w 100-proc. tekstylne, gdyż w domu nie ma problemów z utrzymaniem ich w czystości.

Oferta w drogerii powinna być pełna, dlatego nie można zapomnieć o najbardziej popularnych kosmetyczkach dla kobiet, czyli o niewielkich organizerach podręcznych, które idealnie porządkują kosmetyki noszone w torebce. Są zazwyczaj wykonane z trwałych, eleganckich materiałów i wyposażone w lusterko. Najpopularniejsze modele w tej kategorii to płaskie saszetki z klapką lub nieduże, półokrągłe organizery.

Kosmetyczki, jak wszystkie akcesoria beauty, podatne są na trendy panujące w danym sezonie. Dlatego, aby odnieść sukces w sprzedaży, należy uważnie śledzić rynek mody i skupić się na tych tkaninach i wzorach, które pojawiają się u największych marek modowych. Mogę podpowiedzieć, że w nadchodzącym sezonie letnim modne będą intensywne kolory, wyraźne wzory, metaliczne tkaniny oraz fikuśne dodatki. Warto postawić również na przezroczystości, marynarskie paski oraz najmodniejszy kolor sezonu – różowe złoto. Wzorem największych domów mody można pokusić się o nieoczywiste zestawienia, które przyciągną wzrok i zachęcą do zakupów.

Pamiętaj, klient kupuje oczami! Podziel kosmetyczki według marki, rozmiaru i przeznaczenia

Odpowiedni merchandising to jeden z najważniejszych elementów komunikacji z klientem. Niestety na półkach z kosmetyczkami często panuje chaos i bałagan spowodowany ich przypadkowym ułożeniem. Aby pozbyć się wrażenia nieładu i zwiększyć czytelność ekspozycji, należy posegregować kosmetyczki, biorąc pod uwagę markę, rozmiar oraz przeznaczenie. Warto też zastanowić się nad uszeregowaniem asortymentu z uwzględnieniem ceny, tak aby oddzielić produkty z różnych półek cenowych.

Z badań wynika, że przejrzysty sposób prezentacji pozytywnie wpływa na sprzedaż i sprawia wrażenie, że na półce jest więcej pełnowartościowego towaru. Klient jest w stanie szybciej odnaleźć produkt, który mu odpowiada. 

Katarzyna Bielawska, specjalista ds. marketingu w firmie Inter-Vion

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
12.12.2024 08:05
Czy makijaż płynno-kremowy wysuszy portfele konsumentów?
Z punktu widzenia technologii kosmetyki kolorowe w formie płynnej – mimo komfortowej aplikacji i prostoty użytkowania – mają również liczne wadyrarebeauty.com

Róż w kremie to jeden z najpopularniejszych obecnie kosmetyków do makijażu. Czy konsumenci naprawdę wiedzą, co kupują i dlaczego?

Do niedawna płynnymi kosmetykami do makijażu, obecnymi w ofercie każdego topowego producenta, były podkłady i korektory. Od kilku lat możemy jednak obserwować coraz powszechniejsze stosowanie formuł płynnych również w innych produktach do twarzy, takich jak róże, bronzery czy rozświetlacze. 

Nawet jeśli z punktu widzenia marketingu i rozwoju produktu taki trend to odpowiedź na rosnące pragnienie nowości ze strony klientów, zwrot w popularnych formulacjach kosmetyków kolorowych ma swoje konsekwencje zarówno dla cyklu życia produktów, jak i nawyków zakupowych entuzjastów makijażu.

Co było pierwsze: puder czy krem?

Choć wydawałoby się, że pierwsze kosmetyki do makijażu powinny mieć formę pudru, ponieważ opierały się na sproszkowanych pigmentach, historia ich powstania mówi inaczej. Popularnym nośnikiem dla najstarszego kosmetyku do makijażu, czyli różu, były tłuszcze zwierzęce, do których dodawano barwniki pozyskiwane z minerałów, roślin czy pancerzyków owadów. Kosmetyki w odcieniach czerwieni miały formę np. sztyftów, co zwiększało wydajność cennego pigmentu podczas aplikacji. (źródło: Lisa Eldridge, “Face paint. Historia makijażu”)

image
Przez ostatnie dwie dekady przemysł makijażowy osiągnął niespotykany wcześniej zasięg i sukces finansowy, co możemy bezpośrednio przypisać rozwojowi mediów społecznościowych
rarebeauty.com

Przez ostatnie dwie dekady przemysł makijażowy osiągnął niespotykany wcześniej zasięg i sukces finansowy, co możemy bezpośrednio przypisać rozwojowi mediów społecznościowych – głównie YouTube’a i Instagrama, a w dalszej kolejności TikToka. Dostęp do praktycznej wiedzy i recenzji produktów sprawił, że rynek kosmetyków kolorowych zaczął swoim bogactwem i tempem rozwoju doganiać branżę odzieżową. 

Wraz z fokusem na zdrowie skóry popularność zyskało rozświetlone, naturalne wykończenie makijażu. Do uzyskania takiego subtelnego, świeżego efektu idealnie nadają się produkty w formie kremowej, żelowej lub płynnej.

Kremowa rewolucja

Podobnie jak moda, branża beauty przeszła ogromną transformację w czasie pandemii. Świat w czasie lockdownu zdominowały przytulne dresy i maseczki ochronne zakrywające twarz, co sprawiło, że intensywny makijaż przestał mieć rację bytu, a jego miejsce zajęły skomplikowane rytuały pielęgnacyjne możliwe do wykonania w domu, promowane jako wyraz troski o dobrostan. 

Wraz z fokusem na zdrowie skóry popularność zyskało rozświetlone, naturalne wykończenie makijażu. Do uzyskania takiego subtelnego, świeżego efektu idealnie nadają się produkty w formie kremowej, żelowej lub płynnej.

Do kluczowych propagatorek nowego ideału makijażu należą gwiazdy-influencerki: Hailey Bieber, Madison Beer i Selena Gomez. Ta ostatnia potraktowała temat wyjątkowo poważnie – w ramach własnej marki kosmetycznej wypuściła róż kremowy, który opanował sferę beauty na TikToku (83 mln wyświetleń dla wyszukiwania “soft pinch blush”). Miejsce nudnych wyprasek zajęły eleganckie opakowania przypominające błyszczyk do ust, “różdżki” zakończone miękką gąbeczką, a także zestawy idealnie pasujących do siebie różów w formie kremowej i pudrowej, dla fanek i fanów “mocnego rumieńca”.

O wadach dowiesz się w trakcie użytkowania...

Z punktu widzenia technologii kosmetyki kolorowe w formie płynnej – mimo komfortowej aplikacji i prostoty użytkowania – mają również liczne wady, o których konsumenci dowiadują się zwykle w trakcie użytkowania. Wilgoć zawarta w takich kosmetykach znacząco ogranicza ich stabilność oraz zwiększa ryzyko zanieczyszczenia bakteriami czy grzybami, ponieważ nie ma możliwości skutecznego odkażenia aplikatora kosmetyku. Ponadto formuły oparte na lotnych silikonach są wyraźnie mniej wydajne i trwałe ze względu na stopniowe ulatnianie przy każdym otwarciu opakowania. 

Warto też nadmienić, że kosmetyk kremowy może słabiej trzymać się na cerze mieszanej i tłustej albo wręcz rozwarstwiać wcześniej nałożony podkład. Trudno też nie zauważyć, jak łatwo zastąpić kremowy róż najzwyklejszą pomadką do ust. 

Czy światowy szał na produkt o tak problematycznych cechach nie wygląda podejrzanie? Czyżby producenci wykorzystywali niewiedzę i żądzę nowości u młodej klienteli, podsuwając jej produkty mniej wydajne, trudniejsze w przechowywaniu i wymagające częstszej wymiany?

Kiedy powstał pomysł na ten tekst, źródłem hipotez na granicy teorii spiskowych były mankamenty kosmetyków kremowych, skutkujące większymi wydatkami konsumentów na produkty do makijażu. To kuszący i prowokacyjny tok myślenia, jednak wystarczy spojrzeć szerzej na intensywny rozwój rynku makijażowego ostatnich kilkunastu lat, aby przekonać się, że jest to naginanie rzeczywistości. 

Karuzela trendów musi się kręcić

Zanim świat opanowała mania kremowego różu, można było  wyróżnić co najmniej trzy inne rodzaje produktów, które z dnia na dzień zyskały światową popularność dzięki mediom społecznościowym: zastygające pomadki w płynie, kosmetyki do konturowania w najróżniejszych wariantach (sztyfty, kremy, pudry), sypkie rozświetlacze z efektem tafli widzianej z kosmosu, palety cieni do powiek. Wszystkie te kosmetyki istniały już od dekad, jednak stosowali je albo profesjonaliści, albo nieliczne osoby mające dostęp do oferty różnych producentów i zaznajomionych z technikami aplikacji.

Dopiero kiedy gwiazdy i influencerzy pokazali całemu światu sekrety swoich nieskazitelnych makijaży, jednocześnie trzymając w ręku konkretne produkty niczym magiczne różdżki, na toaletkach i w kosmetyczkach na całym świecie zapanowała wcześniej niewidziana mnogość kolorów, formuł i tekstur. Żaden kolor nie był zbyt jaskrawy, błysk zbyt mocny, a kontur – zbyt ciemny. Jednak jak każda nowość, i ta z czasem straciła swój urok, a następny przełom musiał nadejść prędzej czy później.

Czytaj też: Kasia Kramnik, Makeup Nerds: Przemysł beauty gubi nie tylko ich klientki, ale też i same wizażystki

W czasach, kiedy dzieciństwo kończy się coraz szybciej, a starość zaczyna coraz wcześniej, potrzeba odrzucenia starego porządku wydaje się u konsumentów bardziej dojmująca niż kiedykolwiek. Nowe pokolenie konsumentów koncentruje swoją uwagę przede wszystkim na pielęgnacji skóry i eksponowanie jej poprzez odpowiedni makijaż. Kosmetyki kolorowe w wariantach kremowych stanowią jedynie część szerszego nurtu estetycznego, powstałego w kontrze do wcześniejszych tendencji. 

Z obserwacji trendów makijażowych od czasów pandemii możemy wysnuć wiele wniosków na temat samej branży, ale jeden z nich jest kluczowy: należy rozpatrywać je w szerszych kontekstach, niż tylko sposób podania poprzez konkretne produkty. 

Kasia Kramnik 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
16.10.2024 11:36
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków / Materiał Partnera
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
/ Materiał Partnera
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
/ Materiał Partnera
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
/ Materiał Partnera
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Turecka marka, która zdobywa serca Polaków
Gallery

Topface to turecka marka kosmetyków kolorowych do makijażu, która weszła na światowy rynek kosmetyczny w 2011 roku ze swoim bogatym i różnorodnym doświadczeniem w branży. Obecnie eksportuje swoje produkty do 45 krajów i na 5 kontynentów.

W swoim asortymencie prezentuje różne rodzaje podkładów, pudrów do twarzy, kremy BB i CC, pomadki, błyszczyki, tusze do rzęs, rozświetlacze, bronzery, eyelinery, szminki, lakiery do paznokci i konturówki.  Tak bogate zaopatrzenie pozwala odpowiadać na różne potrzeby klienta.  W ten sposób każdy może znaleźć coś dla siebie. Marka nie ogranicza się tylko do produkcji kosmetyków do makijażu, ale i poszła o krok dalej wypuszczając serię produktów do pielęgnacji twarzy - serum z kolagenem, witaminą C i kwas hialuronowym. 

Bardzo dużą zaletą marki jest produkcja jakościowych produktów przy stosunkowo niskich i konkurencyjnych cenach.  Podążając za aktualnymi trendami kosmetycznymi i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tej branży, produkty Topface z dnia na dzień stają się coraz bardziej znane i lubiane na polskim rynku. To, co również czyni markę wyjątkową to wysoka świadomość i etyczność, gdyż składy kosmetyków są przebadane dermatologicznie i pozbawione szkodliwych substancji. Dodatkowo Topface nie testuje na zwierzętach, a opakowania pudełek pochodzą z recycklingu. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi produktami, które dostępne są na popularnych stronach internetowych takich jak: Kontigo.com.pl, mintishop.pl, primaveraparfum.pl, Hebe.pl i Makeup.pl. Zamówienia można dokonać również na naszej oficjalnej stronie internetowej Topface -  Topface Cosmetics

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 14:56