StoryEditor
Makijaż
26.06.2017 00:00

Jak zarabiać na kosmetyczkach, kuferkach i organizerach?

Kosmetyczki stanowią doskonałe uzupełnienie asortymentu każdej drogerii. Konsumentom są niezbędne podczas podróży, dzięki nim można idealnie uporządkować kosmetyki w domu, a także niewielkie akcesoria w damskiej torebce. W prowadzając ofertę kosmetyczek do sklepu, należy pamiętać o zapewnieniu klientom dostępu do różnych modeli – przeznaczonych do różnych celów oraz z różnych tkanin – by odpowiadać na panujące trendy w modzie.

Nie ma jednej kosmetyczki idealnej. Każdy klient inaczej odpowie na pytanie o to, jaki model sprawdzi się w jego przypadku najlepiej. Kobiecie podróżującej z rodziną do gustu przypadnie kosmetyczka o dużej pojemności w formie organizera. Całkiem inną wybierze klientka, której zależy na tym, by mieć przybory do makijażu w torebce, a jeszcze inną ofertą zainteresuje się mężczyzna planujący służbową podróż. Można zatem podzielić kosmetyczki na grupy ze względu na ich przeznaczenie – podróżne damskie i męskie, domowe i podręczne. W każdej z wymienionych można zaproponować różne zestawienia kolorów, szycia oraz dodatków.


Kosmetyczki podróżne można podzielić na 3 podstawowe typy. Pierwszym z nich jest niewielkich rozmiarów kosmetyczka do przewożenia miniaturowych kosmetyków – zazwyczaj używana podczas niedalekich wypadów poza miasto lub przewożenia kosmetyków o małej pojemności. Idealnie sprawdzają się tu klasyczne, małe kosmetyczki o prostym kształcie i wysokiej jakości wykończenia. Dla osób, które podczas wypadu chcą szybko poprawić makijaż, dobrym rozwiązaniem w tej grupie jest niewielka kosmetyczka z lusterkiem.


Z myślą o tych, którzy wybierają się w dalszą podróż, powinniśmy przygotować ofertę dużych kosmetyczek w formie klasycznych toreb, kufrów i organizerów, które można wieszać na haczyku. Najważniejszym kryterium doboru kosmetyczki podróżnej jest jakość tkaniny (czy jest odpowiednio wytrzymała) oraz kształt (zapewnia komfort przewożenia kosmetyków i dostęp do produktów bez konieczności przetrząsania całej zawartości).

Istotną podgrupą w kosmetyczkach podróżnych są te skierowane do mężczyzn. Kluczowy jest tutaj odpowiedni dobór kolorów – mężczyźni zazwyczaj poszukują stonowanych i uniwersalnych barw, które będą pasować na każdą okazję.

Kolejną grupą kosmetyczek, która powinna pojawić się na sklepowej półce, są kosmetyczki domowe. Ich przeznaczenie to organizacja kosmetyków używanych na co dzień. Tutaj doskonale sprawdzają się duże kosmetyczki w kształcie kuferka lub torby, koniecznie z dużą liczbą przegródek i kieszonek. Kosmetyczki domowe w odróżnieniu od tych podróżnych mogą być w 100-proc. tekstylne, gdyż w domu nie ma problemów z utrzymaniem ich w czystości.

Oferta w drogerii powinna być pełna, dlatego nie można zapomnieć o najbardziej popularnych kosmetyczkach dla kobiet, czyli o niewielkich organizerach podręcznych, które idealnie porządkują kosmetyki noszone w torebce. Są zazwyczaj wykonane z trwałych, eleganckich materiałów i wyposażone w lusterko. Najpopularniejsze modele w tej kategorii to płaskie saszetki z klapką lub nieduże, półokrągłe organizery.

Kosmetyczki, jak wszystkie akcesoria beauty, podatne są na trendy panujące w danym sezonie. Dlatego, aby odnieść sukces w sprzedaży, należy uważnie śledzić rynek mody i skupić się na tych tkaninach i wzorach, które pojawiają się u największych marek modowych. Mogę podpowiedzieć, że w nadchodzącym sezonie letnim modne będą intensywne kolory, wyraźne wzory, metaliczne tkaniny oraz fikuśne dodatki. Warto postawić również na przezroczystości, marynarskie paski oraz najmodniejszy kolor sezonu – różowe złoto. Wzorem największych domów mody można pokusić się o nieoczywiste zestawienia, które przyciągną wzrok i zachęcą do zakupów.

Pamiętaj, klient kupuje oczami! Podziel kosmetyczki według marki, rozmiaru i przeznaczenia

Odpowiedni merchandising to jeden z najważniejszych elementów komunikacji z klientem. Niestety na półkach z kosmetyczkami często panuje chaos i bałagan spowodowany ich przypadkowym ułożeniem. Aby pozbyć się wrażenia nieładu i zwiększyć czytelność ekspozycji, należy posegregować kosmetyczki, biorąc pod uwagę markę, rozmiar oraz przeznaczenie. Warto też zastanowić się nad uszeregowaniem asortymentu z uwzględnieniem ceny, tak aby oddzielić produkty z różnych półek cenowych.

Z badań wynika, że przejrzysty sposób prezentacji pozytywnie wpływa na sprzedaż i sprawia wrażenie, że na półce jest więcej pełnowartościowego towaru. Klient jest w stanie szybciej odnaleźć produkt, który mu odpowiada. 

Katarzyna Bielawska, specjalista ds. marketingu w firmie Inter-Vion

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.01.2025 00:47
Nowa twarz wiosennej kampanii Dior – Monica Bellucci to jej matka
20-letnia Deva Cassel jest ambasadorką wiosennej kolekcji kosmetyków Dioradiorbeauty IG

Modelka Deva Cassel jest ambasadorką wiosennej kolekcji Dior Makeup Glowmania, w której dominują pastelowe, subtelne odcienie różu, brzoskwini i złota.

Kolekcja Diora, przygotowana na wiosnę 2025, celebruje miękkie, promienne, wiosenne odcienie – Spring Pinkmania i Spring Peachmania

Do kolekcji błyszczyków Dior Addict Lip Maximizer, nadających ustom objętości, wprowadzono na wiosnę pięć nowych odcieni – od błyszczących różów po opalizujące złoto. Błyszczyki te nawilżają usta, zapewniają połysk i objętość.

Blask i promienny wygląd cery zapewni Dior Forever Glow Maximizer w nowym odcieniu 10 Lilac. Jest to płynny rozświetlacz o wszechstronnym zastosowaniu w makijażu – można go używać jako rozświetlacz, róż, bronzer, a nawet delikatny cień na powieki. Formuła produktu nasycona jest drobnymi perłowymi pigmentami, zapewnia też łatwą aplikację i doskonałe wtapianie się w skórę. Zapewnia efekt lekkiego makijażu. 

image
W kolekcji znalazły się m.in. paletki Diorshow 5 Couleurs
diorbeauty IG

W kolekcji znalazły się też paletki Diorshow 5 Couleurs, zawierające bogato napigmentowane, pastelowe odcienie cieni do powiek.  

Twarzą wiosennej kampanii Dior Makeup Glowmania jest 20-letnia Deva Cassel. To córka legend europejskiego kina – jej matką jest Włoszka Monica Bellucci (uznawana za jedną z najpiękniejszych aktorek), a ojciec to francuski aktor Vincent Cassel. Już na początku marca Deva Cassel zadebiutuje w kostiumowym serialu NetflixaLeopard” (Il Gattopardo), gdzie zagra rolę Angeliki. W postać tę pierwotnie, w adaptacji z 1963 roku, wcieliła się inna Włoszka – Claudia Cardinale.

Dla Devy Cassel, która była wcześniej znana z bycia modelką i twarzą Dolce & Gabbana, będzie to pierwsza tak duża rola filmowa. Ma na swoim koncie debiut aktorski w „The Beautiful Summer” Laury Luchetti.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
15.01.2025 00:04
Antybakteryjne pędzle do makijażu. Czy naprawdę są skuteczne?
Kolekcja liczy sobie ostatecznie 34 modele pędzlifot. IG morphebrushes

Marka Morphe wypuściła na rynek serię pędzli do makijażu, które mają właściwości antybakteryjne dzięki zastosowanym jonom srebra. Czy i jak długo są one skuteczne?

Założona w Los Angeles w 2008 roku firma sprzedała do tej pory blisko 50 mln sztuk pędzli do makijażu, chwalonych za bardzo dobrą, profesjonalną jakość i przystępne ceny. Marka zyskała też dużą popularność dzięki współpracy z amerykańskimi beauty-influencerami. 

Czytaj też: Top 10 marek kosmetycznych w social mediach w 2024 roku

Teraz, po 16 latach działalności, Morphe wprowadził na rynek nową serię „Morphe Brushes Reimagined” – czyli pędzle stworzone zupełnie na nowo, w sposób innowacyjny, ale na bazie dotychczasowych doświadczeń.

Kolekcja liczy sobie ostatecznie 34 modele pędzli, wyłonionych z ponad 600 testowanych prototypów. Pędzle zostały nie tylko przeprojektowane i przetestowane pod kątem wytrzymałości i odporności na zużycie – strzępienie się, deformację czy wypadanie włosia. Co ważne, nowe modele zostały wykonane z wegańskiego włosia, wzbogaconego jonami srebra, posiadającymi właściwości antybakteryjne.

Jony srebra to technologia antybakteryjna, z stosowana w różnych branżach. Maleńkie cząsteczki przebijają się przez ściany komórkowe bakterii, hamując ich zdolność do przetrwania, a tym samym namnażania i powodowania problemów skórnych (np. trądziku).

Włosie pędzli, dzięki wzbogaceniu jonami srebra, jest w stanie ograniczyć bakterie o 99,9 proc. – zapewnia Morphe, podkreślając, że wynik ten został potwierdzony przez rygorystyczne testy i niezależne, globalnie akredytowane laboratorium kliniczne.

Jak długo pędzle utrzymują swoje działanie antybakteryjne? Zdaniem producenta, ten czas może być różny w zależności od sposobu użytkowania pędzla. Przy użytkowaniu standardowym jony srebra pozostają skuteczne przez okres około jednego roku. Morphe zaleca (szczególnie w przypadku częstego użytkowania pędzli) ich regularne czyszczenie, a także wymianę co 12-18 miesięcy. Czyszczenie pędzla pomaga w usunięciu nagromadzonych resztek makijażu i brudu, a to pomaga też wydłużyć “życie” pędzla, a także pomoże w dbaniu o zdrową skórę.

W Polsce sprzedaż pędzli i kosmetyków marki Morphe prowadzi sieć Douglas.

Czytaj też: Agnieszka Mosurek-Zava, Douglas: Omnichannelowa strategia sprzedaży daje większą niezależność od krótkoterminowych trendów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 09:43