Pandemia przycichła, ale konsumenci w wielu miejscach nadal noszą maseczki. Nic dziwnego, że uwaga segmentu makijażu skupiła się na oprawie oczu. Musa Dias, globalny dyrektor ds. marketingu w WWP Beauty, opisuje na portalu gci.com, jak wiele się zmieniło od czasów kryzysu zdrowotnego.
- Istnieje wiele trendów napędzanych odrodzeniem życia po zakończeniu pandemii. Konsumenci szukają bliskości i bezpieczeństwa, co znajduje odwzorowanie w zrównoważonym rozwoju i tym, jak używają kosmetyków. Są teraz bardziej nastawieni na siebie, co wpływa na zainteresowanie produktami i akcesoriami do samoopieki, dobrego samopoczucia i dla domu - mówi.
- Cenią także wartość produktów, lubią wielofunkcyjne kosmetyki i wygodne, zrównoważone opakowanie. Ponadto konsumenci spędzają przed ekranami więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej, co napędza zapotrzebowanie na preparaty chroniące przed zanieczyszczeniami cyfrowymi - dodaje ekspert.
Wśród trendów w makijażu i opakowaniach konsumentów pojawia się najczęściej ekologia i zrównoważony rozwój. - Jest ogromne zainteresowanie zrównoważonymi materiałami roślinnymi i zmianą przeznaczenia oceanicznych tworzyw sztucznych - mówi Todd Shea, starszy wiceprezes ds. innowacji i strategii dla klientów w Cosmetic Group USA. - Jednym z trendów jest "ucieczka w głębiny morskie", podkreślanie tekstur, składników, kolorów, opakowań i wyglądu związanego z tym motywem.
- Przyjazność dla środowiska nie jest trendem, ale zobowiązaniem wobec planety i lepszej przyszłości. Ponieważ coraz więcej konsumentów decyduje się na podejmowanie decyzji zakupowych w oparciu o atrybuty zrównoważonego rozwoju produktu, opakowanie i formuła muszą mieć przyjazną dla środowiska historię - przekonuje Musa Dias.