25 listopada o godz.10.00 zapraszamy na bezpłatny webinar poświęcony trendom na rynku kosmetyków i usług beauty dla mężczyzn. Rynkowe tendencje przedstawią:
Katarzyna Wielgosz-Żerdzicka, analityk, menedżerka ds. rozwoju firmy badawczej Mobile Institute
Maciej Adamaszek, prezes Ferrum Labs i twórca marki True men skin care
Michał Łenczyński, ekspert branży beauty, założyciel projektu Beauty Razem, CEO Akademii Sztuki Piękności, szkoleniowiec-praktyk biznesu beauty
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy wszystkich, którzy interesują się biznesem beauty, prowadzą sklepy i salony kosmetyczne, chcą dowiedzieć się więcej o mężczyznach jako konsumentach i poznać tendencje rynkowe.
KLIKNJ W BANER I ZAPISZ SIĘ
Coraz więcej mężczyzn sięga nie tylko po produkty higieniczne, ale również po specjalistyczne kosmetyki pielęgnacyjne i korzysta z usług salonów kosmetycznych i medycyny estetycznej.
Męska kategoria wystrzeliła dzięki modzie na zarost. W 2020 r. hasło „męski styl brody” było cztery razy częściej wyszukiwane na Platformie Pinterest niż rok wcześniej. Męska półka to już nie tylko kosmetyki do stylizacji włosów, ale także do pielęgnacji i stylizacji brody. Z raportu Mobile Institute „Beauty & the Future 2021” wynika, że już 13 proc. młodych mężczyzn z Pokolenia Z korzysta z usług barbera. A aż 47 proc. przyznaje, że zdarzyło im się podczas wizyty kupić produkt przeznaczony do brody lub włosów. 61 proc. chciałoby otrzymać darmowe próbki kosmetyków.
Z rynkowych obserwacji wynika, że mężczyźni zaczynają także zwracać uwagę na pielęgnację twarzy od ok. 30-35 roku życia, a to obecnie, według danych GUS, najliczniejsza grupa wiekowa w Polsce. Producenci dostrzegają też coraz większy potencjał tzw. „silver generation”, czyli osób w wieku 50+.
– To najszybciej rosnąca grupa wiekowa w Polsce, stanowiąca prawie 40 proc. naszej populacji. To właśnie z myślą o tej grupie rozwija się trend „silver economy”, ukierunkowany na wykorzystanie potencjału nabywczego osób starszych i starzejących się. Coraz więcej dojrzałych mężczyzn będzie sięgać po produkty, które pomogą im zachować na dłużej atrakcyjny wygląd, będący ważnym elementem tzw. wellbeing, zdrowego stylu życia i dbania o kondycję fizyczną oraz psychiczną. Coraz więcej kampanii marketingowych stawia też w głównym świetle osoby dojrzałe, walcząc jednocześnie ze stereotypami dotyczącymi tej grupy konsumenckiej i budując pozytywne narracje wokół Silversów. To ważny trend – miło jest w końcu obserwować różnorodność odbiorców i dostrzeganie przez marki, że odbiorcy produktów kosmetycznych to nie tylko przedstawiciele młodszych pokoleń – komentuje Maciej Adamaszek, prezes Ferrum Labs i twórca marki kosmetyków dla mężczyzn True men skin care.
Według raportu Euromonitor International, światowy rynek męskiej pielęgnacji miał osiągnąć w 2020 roku wartość ponad 60 mld dolarów oraz potroić swoje przychody od 2015 roku. Z kolei Research and Market podaje, że rynek kosmetyków dla mężczyzn był wart z końcem ubiegłego roku niemal 70 mld. dolarów.