StoryEditor
Nasze projekty
30.10.2024 13:28

TOP 10 października 2024: Avon i Rossmann, Forum Branży Kosmetycznej 2024, raporty PKO BP

W tym miesiącu nasze Czytelniczki i Czytelnicy czytali najchętniej informacje o zmianie formy działania marki Avon, wywiad z Markusem Trojanskym i Henrym Hampe z dm Drogerie Markt, opracowania raportów PKO BP i nowinki z Forum Branży Kosmetycznej 2024.

1. Avon już w Rossmannie, rusza wspólna kampania. Rynek: taka kolej rzeczy

Stoiska z kosmetykami Avon pojawiły się już w Rossmannie, a wspólna kampania marek wykorzystuje znane hasło „Hej, chcesz coś z Avonu?”. Teraz konsultantki Avonu mogą otwierać sklepy franczyzowe. Po debiucie Avonu w największej sieci drogeryjnej pojawiają się opinie, że to koniec sprzedaży katalogowej i że firma musiała dostosować się do zmieniającego się rynku.

2. Marka Tesori d’Oriente zwiększa sprzedaż w Polsce

Włoska marka Tesori d’Oriente odnotowała w trzecim kwartale 2024 roku wzrost sprzedaży w Polsce o 25 procent. Największy wzrost zanotowano w sprzedaży świec zapachowych oraz kosmetyków pielęgnacyjnych, jak podała spółka Corri, wyłączny dystrybutor marki w kraju.

3. Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

Ogłosiliśmy zwycięzców tegorocznej edycji rankingu Drogeria Roku 2024, w którym konsumenci wybrali najlepsze miejsca na zakup kosmetyków i wyróżnili liderów rynku. Statuetki zostały wręczone podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

4. Małgorzata Kożuchowska została ambasadorką marki Perfecta i ma własną linię kosmetyków

Małgorzata Kożuchowska została ambasadorką marki Perfecta, która należy do Dax Cosmetics. Przygotowała także własną linię kosmetyków do pielęgnacji twarzy – Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska. Już wkrótce ruszy kampania z udziałem aktorki, promująca jej autorską kolekcję.

5. Polski rynek kosmetyczny – prognozy do 2028 r. Co go wzmocni, co osłabi [Raport PKO BP]

Polski rynek kosmetyczny od lat dynamicznie się rozwija, nie poddając się kryzysom. Według najnowszych danych Statista, zawartych w raporcie sektorowym PKO BP, jego wartość w 2024 roku ma wynieść 5,3 miliarda euro. Dalszy rozwój wspiera solidna kondycja finansowa branży, wzrost inwestycji oraz rozszerzająca się oferta produktów.

6. Sprzedaż świec zapachowych wstrzymana. Budziły skojarzenia z Ku Klux Klanem

Firma Bath and Body Works wprowadziła na rynek świece z motywami świątecznymi, jednak później, w atmosferze skandalu, zdecydowała się na ich wycofanie. Przedstawiciel firmy zaznaczył, że sytuacja była wynikiem niezamierzonego błędu, oraz zapewnił o gotowości do jego naprawienia.

7. Delia Cosmetics zakłada dalszy rozwój także poprzez przejęcia

Delia Cosmetics notuje wzrost obrotów i inwestuje w nowe technologie, infrastrukturę oraz magazyny. Prezes Karol Szmich planuje dalszą ekspansję i rozwój firmy, zarówno w sposób organiczny, jak i poprzez przejęcia.

8. Statista: Światowy rynek kosmetyków będzie napędzało czyste piękno i technologie [RAPORT PKO BP]

Statista prognozuje, że globalny rynek kosmetyków będzie rósł w tempie dwucyfrowym do 2028 roku, z głównymi motorami rozwoju w segmentach pure beauty i beauty-tech. Departament Analiz Ekonomicznych PKO BP zebrał dane na temat światowego i polskiego rynku kosmetycznego w najnowszym raporcie „Rynki międzynarodowe: Kosmetyki. Stan bieżący i prognozy do 2028 r.”

9. Nagrody Drogeria Roku 2024 oraz badanie rynku kosmetycznego Mobile Institute i Wiadomości Kosmetycznych. Wyniki na Forum Branży Kosmetycznej 2024

Wyniki rankingu Drogeria Roku 2024 oraz badania rynku i kanałów sprzedaży kosmetyków w Polsce zostaną ogłoszone już w październiku na Forum Branży Kosmetycznej 2024. Oba badania konsumenckie są realizowane przez firmę badawczą Mobile Institute na zlecenie i we współpracy z redakcją Wiadomości Kosmetycznych.

10. Henri Hampe i Markus Trojansky, dm Drogerie Markt: Pojawiliśmy się w Polsce i nie zamierzamy już się wycofać

Jakie plany ma dm Drogerie Markt na polskim rynku, jak projektowane są przestrzenie sprzedaży i dlaczego w drogeriach dm nie znajdziemy alkoholu — tego i więcej dowiedzą się nasi Czytelnicy i Czytelniczki z wywiadu z Henrim Hampe, dyrektorem ds. administracji i sprzedaży, oraz Markusem Trojanskym, dyrektorem zarządzającym DM w Polsce odpowiedzialnym za rozwój marki we wszystkich krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Nasze projekty
03.03.2025 09:25
TOP lutego 2025: Odwrót od Ozempicu, The Ordinary debiutuje w Chinach, Lex Szarlatan
Wiadomości Kosmetyczne

W lutym 2025 interesowało Was najbardziej to, co się dzieje z Ozempikiem i jego sytuacją patentową, debiut The Ordinary w Chinach, Lex Szarlatan i kolejne odcinki w sadze o Natura & Co.

1. Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Ozempic, uznawany za „cudowny lek” i potencjalne zagrożenie dla klinik odchudzania, dietetyków oraz salonów modelowania sylwetki, niespodziewanie znalazł się w nowym kontekście. Najnowsze badania wskazują, że jego stosowanie może prowadzić do utraty wzroku, a jednocześnie zbliża się koniec jego ochrony patentowej. Jakie działania podejmie producent w obliczu tych wyzwań?

2. Nie żyje Adam Osuchowski, prezes Ados Cosmetics

Z ogromnym smutkiem zawiadamiamy, że w niedzielę, 9 lutego 2025 roku, zmarł Adam Osuchowski – prezes i właściciel firmy Ados Cosmetics. Przez 40 lat z pasją angażował się w branżę kosmetyczną, tworząc od podstaw własną markę. Ados Cosmetics, obecna na polskim rynku od 1980 roku, specjalizuje się w produkcji kosmetyków do paznokci oraz makijażu, od ponad czterech dekad dostarczając innowacyjne rozwiązania w swojej dziedzinie.

3. The Ordinary debiutuje na chińskim rynku we współpracy z Sephorą

Marka kosmetyków pielęgnacyjnych The Ordinary, ceniona za przystępne ceny i minimalistyczne podejście do pielęgnacji, zadebiutowała w lutym na chińskim rynku. W ramach wyłącznej współpracy z należącą do LVMH siecią Sephora od 13 lutego oferuje 24 produkty, obejmujące zarówno formuły dostosowane do lokalnych potrzeb, jak i zupełnie nowe rozwiązania. W drugiej połowie roku The Ordinary planuje dalszą ekspansję, wprowadzając swoje produkty na popularne platformy e-commerce Tmall i Douyin w lipcu.

4. Jakub Żurowski, Avon Operations Polska: Będziemy kontynuować inwestycje w badania i rozwój

Rok 2024 był okresem efektywnego wykorzystania szans, a trudne momenty dostarczyły nam cennych doświadczeń, które przyniosą korzyści w przyszłości – mówi Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon Operations Polska. Jego zdaniem kluczowe kierunki rozwoju firmy w najbliższych latach to inwestycje w badania, innowacje oraz zrównoważony rozwój.

5. Z gabinetów beauty znikną „leczące" kryształy, olejki i suplementy? Ministra Zdrowia idzie na wojnę z szarlatanami

W branży kosmetologicznej od dawna problemem są produkty impulsowe, takie jak rzekomo lecznicze kryształy na migreny, olejki eteryczne na depresję czy bransoletki poprawiające ciśnienie. Ministra Zdrowia Izabela Leszczyna w rozmowie z Michałem Janczurą z Wirtualnej Polski zapowiada walkę z pseudonaukowymi praktykami. Czy jej działania obejmą również tego rodzaju produkty i usługi?

6. Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu

Brazylijski koncern kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne negocjacje z funduszem inwestycyjnym IG4 w sprawie potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, przekazana w czwartek, spotkała się z pozytywną reakcją rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który w tym czasie pozostawał stabilny.

7. Anna Oborska, PSPKD: Dynamiczne zmiany legislacyjne stawiają przed firmami kosmetycznymi nowe wyzwania

W 2025 roku branża kosmetyczna mierzy się z istotnymi zmianami legislacyjnymi, które stanowią zarówno wyzwanie, jak i przełom dla firm. Kluczowe stają się szybki dostęp do rzetelnych informacji oraz skuteczna adaptacja do nowych regulacji, co pozwala utrzymać konkurencyjność i ograniczyć ryzyko prawne. O aktualnych przepisach kosmetycznych rozmawiamy z dr inż. Anną Oborską, dyrektor generalną Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

8. Marki luksusowe i premium w Polsce 2024/25: największe wyzwania [RAPORT]

Rynek marek premium i luksusowych w Polsce dynamicznie się rozwija. W obliczu rosnącej konkurencji i zmieniających się preferencji konsumentów kluczowe staje się zrozumienie, kim są nabywcy tych produktów oraz jak skutecznie budować ich lojalność – podkreślają Dominika Hofman i Marta Wojciechowska, autorki raportu „Doświadczenia klienta w Polsce. Segment premium i luxury”.

9. Your Turn – nowy rozdział w perfumowej drodze Billie Eilish

Your Turn, najnowszy zapach stworzony we współpracy z artystką młodego pokolenia, stanowi odejście od wcześniejszych perfum sygnowanych jej imieniem, takich jak Eilish, Eilish No. 2 i Eilish No. 3. Podobnie jak poprzednie kompozycje, zapach ten powstał z wykorzystaniem wyłącznie wegańskich składników.

10. Zmiany w strukturze Unilever: nowe kierownictwo działu Personal Care

Unilever wprowadził znaczące zmiany w zarządzaniu działem Personal Care w Polsce. Nowe funkcje objęli doświadczeni menedżerowie: Tomasz Suffner jako General Manager Personal Care Poland, Iwona Towalska jako Head of Customer Strategy Planning & Net Revenue Management oraz Joanna Orzechowska jako Head of Marketing & Media. Nowy zespół kierowniczy będzie odpowiedzialny za rozwój marek takich jak Dove, Rexona i AXE oraz dalsze wzmacnianie pozycji firmy na rosnącym rynku kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Nasze projekty
26.02.2025 16:38
Wiadomości Kosmetyczne obejmują patronat nad Dniem Kobiet 2025 w Fundacji Serce Miasta!
Serce Miasta

Ten projekt dojrzewał ponad rok, ale z radością możemy poinformować, że Wiadomości Kosmetyczne objęły patronat nad Dniem Kobiet 2025, organizowanym przez Fundację Serce Miasta w ramach kampanii Kobiecość Też Bywa Bezdomna.

image
Fundacja Serce Miasta
Fundacja Serce Miasta oraz Fundacja Daj Herbatę już po raz piąty organizują wyjątkowe obchody Dnia Kobiet, skierowane do kobiet w kryzysie bezdomności. Tegoroczna edycja wydarzenia skupi się na metamorfozach uczestniczek, które nie tylko odmienią ich wygląd, ale także wesprą je w powrocie do stabilnego życia. Inicjatywa zwraca uwagę na niewidoczność kobiet na ulicy oraz trudności, z jakimi mierzą się na co dzień, w tym konieczność ukrywania swojej kobiecości ze względów bezpieczeństwa.

W ramach akcji, dziesięć kobiet weźmie udział w dwutygodniowym programie przemiany, podczas którego będą wspierane przez specjalistów oraz warszawianki zaangażowane w pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej. Zwieńczeniem projektu będzie finałowe wydarzenie, które odbędzie się 8 marca w warszawskim Studio Tęcza. Tego dnia uczestniczki będą mogły skorzystać z usług fryzjerów, stylistek, charakteryzatorek i manikiurzystek, a efekty ich metamorfoz zostaną uwiecznione podczas profesjonalnej sesji fotograficznej.

Metamorfozom będzie towarzyszyć szeroka kampania internetowa, mająca na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat problemów kobiet w kryzysie bezdomności. Organizatorzy liczą na wsparcie partnerów oraz społeczeństwa, by pokazać, że każda kobieta – niezależnie od swojej sytuacji – zasługuje na szacunek i pomoc.

Zachęcamy do kontaktu z fundacją i wsparcia projektu wszystkie marki i usługodawców z naszego sektora. Aby włączyć się w projekt, należy skontaktować się z Fundacją Serce Miasta pod adresami [email protected], [email protected] lub [email protected] albo zadzwonić na numer +48 734 456 959. W poprzednich edycjach wsparcie dla inicjatywy zaoferowali zarówno znani producenci, jak L’Oréal, jak i marki takie jak Wacoal, Boutique Bielizny, salon manicure Nailed It oraz performerka Madame Méduse, a tym roku jako partnerzy zapowiedzieli się także Oriflame, A&M Premium Distribution i ETAM.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. marzec 2025 23:30