StoryEditor
Nasze projekty
30.10.2024 13:28

TOP 10 października 2024: Avon i Rossmann, Forum Branży Kosmetycznej 2024, raporty PKO BP

W tym miesiącu nasze Czytelniczki i Czytelnicy czytali najchętniej informacje o zmianie formy działania marki Avon, wywiad z Markusem Trojanskym i Henrym Hampe z dm Drogerie Markt, opracowania raportów PKO BP i nowinki z Forum Branży Kosmetycznej 2024.

1. Avon już w Rossmannie, rusza wspólna kampania. Rynek: taka kolej rzeczy

Stoiska z kosmetykami Avon pojawiły się już w Rossmannie, a wspólna kampania marek wykorzystuje znane hasło „Hej, chcesz coś z Avonu?”. Teraz konsultantki Avonu mogą otwierać sklepy franczyzowe. Po debiucie Avonu w największej sieci drogeryjnej pojawiają się opinie, że to koniec sprzedaży katalogowej i że firma musiała dostosować się do zmieniającego się rynku.

2. Marka Tesori d’Oriente zwiększa sprzedaż w Polsce

Włoska marka Tesori d’Oriente odnotowała w trzecim kwartale 2024 roku wzrost sprzedaży w Polsce o 25 procent. Największy wzrost zanotowano w sprzedaży świec zapachowych oraz kosmetyków pielęgnacyjnych, jak podała spółka Corri, wyłączny dystrybutor marki w kraju.

3. Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

Ogłosiliśmy zwycięzców tegorocznej edycji rankingu Drogeria Roku 2024, w którym konsumenci wybrali najlepsze miejsca na zakup kosmetyków i wyróżnili liderów rynku. Statuetki zostały wręczone podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

4. Małgorzata Kożuchowska została ambasadorką marki Perfecta i ma własną linię kosmetyków

Małgorzata Kożuchowska została ambasadorką marki Perfecta, która należy do Dax Cosmetics. Przygotowała także własną linię kosmetyków do pielęgnacji twarzy – Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska. Już wkrótce ruszy kampania z udziałem aktorki, promująca jej autorską kolekcję.

5. Polski rynek kosmetyczny – prognozy do 2028 r. Co go wzmocni, co osłabi [Raport PKO BP]

Polski rynek kosmetyczny od lat dynamicznie się rozwija, nie poddając się kryzysom. Według najnowszych danych Statista, zawartych w raporcie sektorowym PKO BP, jego wartość w 2024 roku ma wynieść 5,3 miliarda euro. Dalszy rozwój wspiera solidna kondycja finansowa branży, wzrost inwestycji oraz rozszerzająca się oferta produktów.

6. Sprzedaż świec zapachowych wstrzymana. Budziły skojarzenia z Ku Klux Klanem

Firma Bath and Body Works wprowadziła na rynek świece z motywami świątecznymi, jednak później, w atmosferze skandalu, zdecydowała się na ich wycofanie. Przedstawiciel firmy zaznaczył, że sytuacja była wynikiem niezamierzonego błędu, oraz zapewnił o gotowości do jego naprawienia.

7. Delia Cosmetics zakłada dalszy rozwój także poprzez przejęcia

Delia Cosmetics notuje wzrost obrotów i inwestuje w nowe technologie, infrastrukturę oraz magazyny. Prezes Karol Szmich planuje dalszą ekspansję i rozwój firmy, zarówno w sposób organiczny, jak i poprzez przejęcia.

8. Statista: Światowy rynek kosmetyków będzie napędzało czyste piękno i technologie [RAPORT PKO BP]

Statista prognozuje, że globalny rynek kosmetyków będzie rósł w tempie dwucyfrowym do 2028 roku, z głównymi motorami rozwoju w segmentach pure beauty i beauty-tech. Departament Analiz Ekonomicznych PKO BP zebrał dane na temat światowego i polskiego rynku kosmetycznego w najnowszym raporcie „Rynki międzynarodowe: Kosmetyki. Stan bieżący i prognozy do 2028 r.”

9. Nagrody Drogeria Roku 2024 oraz badanie rynku kosmetycznego Mobile Institute i Wiadomości Kosmetycznych. Wyniki na Forum Branży Kosmetycznej 2024

Wyniki rankingu Drogeria Roku 2024 oraz badania rynku i kanałów sprzedaży kosmetyków w Polsce zostaną ogłoszone już w październiku na Forum Branży Kosmetycznej 2024. Oba badania konsumenckie są realizowane przez firmę badawczą Mobile Institute na zlecenie i we współpracy z redakcją Wiadomości Kosmetycznych.

10. Henri Hampe i Markus Trojansky, dm Drogerie Markt: Pojawiliśmy się w Polsce i nie zamierzamy już się wycofać

Jakie plany ma dm Drogerie Markt na polskim rynku, jak projektowane są przestrzenie sprzedaży i dlaczego w drogeriach dm nie znajdziemy alkoholu — tego i więcej dowiedzą się nasi Czytelnicy i Czytelniczki z wywiadu z Henrim Hampe, dyrektorem ds. administracji i sprzedaży, oraz Markusem Trojanskym, dyrektorem zarządzającym DM w Polsce odpowiedzialnym za rozwój marki we wszystkich krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.11.2024 16:29
Cocolita najlepszą e-drogerią według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024
Paweł Orski, Head of E-Commerce, Cocolita.pl ze statuetką Drogeria Roku 2024 za I miejsce dla Cocolita.pl w kategorii e-Drogeriefot. Shootit

Cocolita jest najlepszą e-drogerią w Polsce w rankingu Drogeria Roku 2024. Tak zadecydowali konsumenci biorący udział w badaniu przeprowadzonym przez Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych.

Cocolita.pl zajęła pierwsze miejsce w kategorii e-Drogerie w rankingu Drogeria Roku 2024.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najchętniej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, wygoda kupowania, nowoczesne rozwiązania zakupowe, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, społeczna odpowiedzialność,  programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Cocolita.pl uzyskała największą średnią wśród ocenianych e-drogerii i e-perfumerii.

Drugie miejsce w tej kategorii zajął Douglas.pl, trzecie Wizaz24.pl.

Cocolita.pl jest jedną z najbardziej znanych drogerii internetowych w Polsce. W ofercie posiada ponad 35 tys. produktów. Miesięczne internetowy sklep odwiedza ponad milion użytkowników, w mediach społecznościowych e-drogeria ma ponad pół miliona obserwujących. W 2021 r. Burda Media wykupiła większościowe udziały w platformie e-commerce Shoko, właściciela Cocolita.pl. Firmą Shoko nadal zarządza jej założyciel i właściciel Hubert Górecki, jest ona oddzielnym podmiotem.

W kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne zwyciężyła sieć Hebe, na drugim miejscu podium znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann. Na drugim miejscu znalazło się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

Cały tegoroczny ranking Drogeria Roku 2024 wygrała sieć Hebe zdobywając także statuetkę Best of The Best. 

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.11.2024 17:24
Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe ze statuetką Best of The Best w rankingu Drogeria Roku 2024fot. Shootit

Sieć Hebe zwyciężyła w rankingu Drogeria Roku 2024 zyskując najlepszy wynik w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne, jak i w całym badaniu.

Sieć Hebe zwyciężyła w tegorocznym rankingu Drogeria Roku zajmując pierwsze miejsce w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne oraz zdobywając statuetkę Best of The Best.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najczęściej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, przyjazna i profesjonalna obsługa, komunikacja z konsumentami, wygoda i estetyka kupowania, programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Hebe uzyskało największą średnią wśród sieci drogeryjnych i perfumeryjnych oraz w całym rankingu.

image
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe; Katarzyna Bochner, Wiadomości Kosmetyczne
fot. Shootit

Na drugim miejscu w kategorii sieci drogeryjne i perfumeryjne znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Natomiast pierwsze miejsce w kategorii E-drogerie zajęła Cocolita.pl. Miejsce drugie Douglas.pl, trzecie – Wizaz24.pl.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann. Na drugim miejscu znalazło się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 21:09