StoryEditor

Olga Siewiera, GXO: Współpraca branży kosmetycznej z doświadczonym operatorem logistycznym jest kluczem do zadowolenia klienta [FBK2024]

Maciej Szczurek Business Development Manager w GXO, i Olga Siewiera Dyrektorka centrum logistycznego w GXO   / Shootit Photography

Przedstawiciele centrum logistycznego GXO — doświadczonej firmy prężnie działającej na świecie i w Europie przekonywali podczas Forum Branży Kosmetycznej, że na finalne zadowolenie klienta zamawiającego produkty marek kosmetycznych, kluczowy wpływ ma właśnie logistyka. Szczególnie widoczne jest to w przypadku pokolenia Z, a więc ludzi urodzonych po 1995 roku.

Intensywność reakcji, jakie musi podejmować branża kosmetyczna jest ogromna, głównie za sprawą pokolenia Z, które właśnie wchodzi na rynek pracy. Jego przedstawiciele czerpią inspirację o modzie i urodzie z mediów społecznościowych, przez co są świadomymi konsumentami. Prawie połowa z nich przyznaje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkty, które reprezentują wartości, jakie są dla nich istotne. W spełnieniu ich oczekiwać pomoże współpraca z doświadczonym operatorem logistycznym

— mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej Olga Siewiera, Dyrektorka centrum logistycznego w GXO. Przedstawiciele centrum logistycznego GXO — doświadczonej firmy prężnie działającej na świecie i w Europie — przekonywali podczas Forum Branży Kosmetycznej, że na finalne zadowolenie klienta zamawiającego produkty marek kosmetycznych, kluczowy wpływ ma właśnie logistyka. Szczególnie widoczne jest to w przypadku pokolenia Z, a więc ludzi urodzonych po 1995 roku.

O tym, że na zadowolenie klienta duży wpływ będzie mieć współpraca z doświadczonym operatorem, mówił także Maciej Szczurek, Business Development Manager w GXO.

Realizowany przez GXO proces kompleksowego planowania wspiera wzrost aktywności i wolumenów podczas sezonowych plików, wprowadzania produktów na rynek i promocji. Operator ma zasoby i siły, żeby szybko i sprawnie tym zarządzać. Aby klient był zadowolony, nie wystarczy już jedynie dostarczenie zamówienia na czas i w komplecie

— wyjaśniał Maciej Szczurek. Przedstawiciele GXO dodali, że osoby zamawiające kosmetyki, dużą uwagę przykładają do prostej obsługi zwrotów.

Obsługa zwrotów online to bardzo gorący temat. Oczekiwanie klienta jest takie, proces oddania pieniędzy na konto był tak szybki, jak to tylko możliwe. Tutaj operator logistyczny również jest w stanie pomóc w odpowiedzi na jego potrzeby

— zapewniał.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
Michał Skorupka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Dorota Tawkin, Paulina Kowalska, Awesome Cosmetics: Komunikacja pro-age to komunikacja o zatrzymaniu się na moment [FBK 2024]
Dorota Tawkin, Paulina Kowalska, Awesome CosmeticsShootit Photography

Trend pro-age to podejście, które celebruje naturalne procesy starzenia się, podkreślając piękno i autentyczność w każdej fazie życia. Zamiast walczyć z objawami starzenia, promuje akceptację siebie i pozytywne postrzeganie dojrzałości, redefiniując tradycyjne kanony piękna. O przyjęciu tej filozofii opowiedziały przedstawicielki Awesome Cosmetics.

Trend pro-age to podejście, które odrzuca tradycyjne normy promujące wieczną młodość i przeciwdziałanie starzeniu. Zamiast tego, skupia się na akceptacji naturalnych procesów starzenia się, celebrując dojrzałość, doświadczenie i autentyczność. W odróżnieniu od ruchu anti-age, który koncentruje się na walce ze zmarszczkami i objawami starzenia, pro-age podkreśla piękno w każdej fazie życia, promując pozytywne postrzeganie siebie niezależnie od wieku. W świecie mody, kosmetyków i stylu życia, coraz więcej marek i osób publicznych popularyzuje ten trend, zachęcając do samoakceptacji i redefinicji kanonów piękna.

Dorota Tawkin, Account Executive w Awesome Cosmetics, o komunikacji pro-age mówi tak:

Ponad 40 proc. kobiet ma niskie poczucie własnej wartości. W dobie internetu i wszechobecnych zmodyfikowanych zdjęć same na siebie nakładamy przymus bycia idealna. Treści online często mówią nam, że musimy być idealnymi żonami, matkami, partnerkami, być szczupłe, a jeśli nie dajemy rady tego osiągnąć, to kwestionujemy siebie. To odbija się na poczuciu własnej wartości. […] Boimy się frazy “starzeć się”, a nasze ciało i głowa się zmieniają, znamy się coraz lepiej, i coraz bardziej troszczymy się o siebie. Ważne, żeby różne inicjatywy offline i online mówiły o tym, że trzeba się zatrzymać i docenić siebie w każdym wieku.

Paulina Kowalska, technolożka w tej samej firmie, dodaje:

Świadomość kobiet się zmienia, zmienia się na lepsze nasz dostęp do wiedzy i w zaciszu własnego domu możemy sprawdzić skład kosmetyku. Nasze konsumentki wprost zadają nam pytania, czemu dany składnik znajduje się w danym produkcie. W tym zawiera się także trend slow living i zatrzymania się, żeby ucieszyć się chwilą.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Anna Rucińska, Wizaż.pl: Opinie sprzedają, ale wcale nie te ściśle pozytywne [FBK 2024]
Anna Rucińska, Wizaż.pl.Shootit Photography

Anna Rucińska, Head od Burda Beauty Center & Communities w Wizaż.pl, podzieliła się na Forum Branży Kosmetycznej danymi dotyczącymi wpływu opinii pozostawianych w serwisie Wizaż przez internautki i internautów na sprzedaż i odbiór produktów kosmetycznych.

Według danych z portalu Wizaż.pl, aż 89 proc. osób sprawdza opinie o kosmetykach przed dokonaniem zakupu, a 90 proc. twierdzi, że opinie w internecie mają duże znaczenie przy wyborze produktów. Co ciekawe, dla 69 proc. konsumentów opinie są ważniejsze niż marka, choć mniejszą wagę przypisują im w porównaniu do zapachu (77 proc.) i składu (78 proc.) produktów. Oznacza to, że nawet najbardziej rozpoznawalne marki nie mogą ignorować siły internetowych recenzji, które coraz częściej decydują o sukcesie danego kosmetyku.

Chociaż 50 proc. konsumentów szuka informacji o kosmetykach u znajomych oraz w stacjonarnych sklepach, a 40 proc. zwraca się do lekarzy i kosmetyczek, to aż 90 proc. z nich korzysta z internetu, by dowiedzieć się więcej. Popularnym źródłem są strony marek i drogerii online (30 proc.), a także porównywarki cen oraz social media influencerów (40 proc.). Najczęściej jednak, bo w 89 proc. przypadków, konsumenci poszukują prywatnych opinii innych użytkowniczek. To pokazuje, jak ogromne zaufanie pokładają w autentycznych recenzjach, które często przesądzają o decyzjach zakupowych.

Różne badania wskazują, że proces zbierania informacji o produktach kosmetycznych odbywa się na różnych etapach zakupowych – 74 proc. osób robi to przed zakupem, 71 proc. w trakcie planowania, a 78 proc. w samym momencie zakupów. Najbardziej cenione są ogólne wrażenia z użytkowania produktu (24 proc.), ale istotne są także szczegółowe informacje, takie jak wyliczenie wad i zalet (17 proc.), alergizujące właściwości (12 proc.) czy opis działania (10 proc.). Co ciekawe, tylko 3 proc. konsumentek całkowicie rezygnuje z zakupu po przeczytaniu negatywnej opinii, podczas gdy 68 proc. rozważa zarówno negatywne, jak i pozytywne recenzje, dając produktowi szansę.

Dla marketerów kluczem do sukcesu jest nie tylko tworzenie atrakcyjnych kampanii reklamowych, ale również skuteczne reagowanie na opinie klientów. Prostota, edukacyjny język na opakowaniu, otwartość na sugestie klientów oraz wyciąganie wniosków z negatywnych recenzji mogą okazać się decydujące. Aż 95 proc. kobiet wielokrotnie kupiło kosmetyk pod wpływem opinii, co potwierdza, że internetowe recenzje stanowią fundament współczesnych strategii marketingowych.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2024 11:01