Super-Pharm przyspiesza. Zmienia format sklepów, rozszerza asortyment, wprowadza marketplace.
– Rok temu zaczęliśmy się zastanawiać kim jesteśmy i co jeszcze możemy osiągnąć. Rozwój w dotychczasowej formule uniemożliwiła nam zmiana prawa farmaceutycznego, a my chcieliśmy podwoić nasze wyniki. Dlatego postanowiliśmy przeformatować nasz biznes. Musieliśmy inaczej zaistnieć dla naszych klientów. Stąd pomysł, by przestać być zwykłym detalistą, a stać się ekspertem branży Health & Beauty, zaspokajać potrzeby konsumentów, ale nie tylko w zakresie samych produktów – mówiła Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland w czasie wywiadu podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023.
Zmieniać się będą same sklepy. W Super Pharm w Galerii Mokotów już pojawił się shop in shop, w którym można skanować twarz i na tej podstawie opracowywana jest recepta na piękno – pielęgnacja i suplementacja. To jednak tylko początek zmian.
– Żegnamy nasze dotychczasowe DNA – czyli koncept w którym łączyliśmy drogerię z apteką – i otwieramy koncept drogeryjno-perfumeryjny premium. Mniej produktów masowych, a więcej premium i dermokosmetyków – wyjaśniła Monika Kolaszyńska.
Sklepy nazywać się będą Skin on Beauty by Super-Pharm. Pojawi się w nich salon fryzjerski oraz niespotykanie bogata oferta profesjonalnych produktów do włosów. Pierwsze dwa sklepy zostaną otwarte w listopadzie w Warszawie. Poszukiwane są kolejne lokalizacje.
– Wchodzimy też w segment produktów luksusowych. Wszystko razem będzie unikatowym konceptem na rynku europejskim – dodała prezes Super-Pharm.
Super-Pharm zmienia się także w e-commerce.
– Na wiosnę nasz e-sklep ruszy z produktami od partnerów hadlowych. Cemy dostarczać klientowi wszysko z branży health & beauty. Marketplace to prosty sposób, aby to zapewnić – wyjaśniła Monika Kolaszyńska.
Czytaj też: Super-Pharm uruchamia marketplace. Jak rozpocząć współpracę w ramach Super-Pharm Partner?
Sprzedaż Super-Pharm rośnie w sklepach stacjonarnych i w e-commerce, zarwno wartościowo, jak i ilościowo.
– Dlatego patrzę optymistycznie na kolejny rok i prognozuję 4-5 proc. wzrostu w zależności od inflacji – podsumowła prezes Super-Pharm.
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. Forum organizowane jest przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, wchodzącą w skład Wydawnictwo Gospodarczego, wydawcy biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 paździenika 2024 w warszawskim hotelu Arche Krakowska.