Monika Kolaszyńska, prezeska Zarządu Super-Pharm Poland przyznała podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, że jest zwolenniczką wprowadzania rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję na polskim rynku.
- Nie powiem, że jestem podekscytowana AI, ale z pewnością jestem fanką i zwolenniczką tego typu rozwiązań. W naszych drogeriach wykorzystujemy sztuczną inteligencję w wielu segmentach. Mamy m.in. system do zarządzania zapasami. Jest on na tyle inteligentny, że w przyszłości będzie nam pomagał rozwijać planogramy, badając potencjał poszczególnych sklepów. Jest to bardzo zaawansowane narzędzie — mówiła Monika Kolaszyńska, prezeska zarządu Super-Pharm Poland podczas debaty " AI wróg czy przyjaciel? Sztuczna inteligencja w świecie beauty" na Forum Branży Kosmetycznej 2024.
Monika Kolaszyńska przypomniała także, że Super-Pharm posiada aplikację pozwalającą na skanowanie twarzy i skóry klientów. Skorzystanie z tej opcji pomaga w dopasowaniu produktów do ich potrzeb. Podkreśliła, że ma to spory wpływ na optymalizację kosztów.
AI w aptekach
Prezeska zarządu Super-Pharm dodała, że rozwiązania oparte o AI są stosowane również w czterech warszawskich aptekach należących do sieci.
— Pracują tam roboty, które są po prostu niesamowite. Zajmują się one zarówno towarowaniem, jak i znajdowaniem produktów. Proces ten jest bardzo sprawny. Dzięki temu farmaceuci mają więcej czasu na konsultacje z klientami, które często są dla nich niezwykle ważne. Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie na rynku mamy deficyt aptekarzy, takie rozwiązanie okazuje się niezwykle pomocne — podkreśliła Monika Kolaszyńska.
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.