StoryEditor

Monika Kolaszyńska, Super-Pharm Poland: Będziemy rozwijać AI w drogeriach i aptekach [FBK 2024]

Monika Kolaszyńska, Prezeska Zarządu Super-Pharm Poland. / Shootit Photography

— W naszych drogeriach wykorzystujemy sztuczną inteligencję w wielu segmentach. Mamy m.in. system do zarządzania zapasami. Jest on na tyle inteligentny, że w przyszłości będzie nam pomagał rozwijać planogramy, badając potencjał poszczególnych sklepów — mówiła Monika Kolaszyńska, prezeska zarządu Super-Pharm
Poland.

Monika Kolaszyńska, prezeska Zarządu Super-Pharm Poland przyznała podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, że jest zwolenniczką wprowadzania rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję na polskim rynku.

- Nie powiem, że jestem podekscytowana AI, ale z pewnością jestem fanką i zwolenniczką tego typu rozwiązań. W naszych drogeriach wykorzystujemy sztuczną inteligencję w wielu segmentach. Mamy m.in. system do zarządzania zapasami. Jest on na tyle inteligentny, że w przyszłości będzie nam pomagał rozwijać planogramy, badając potencjał poszczególnych sklepów. Jest to bardzo zaawansowane narzędzie — mówiła Monika Kolaszyńska, prezeska zarządu Super-Pharm Poland podczas debaty " AI wróg czy przyjaciel? Sztuczna inteligencja w świecie beauty" na Forum Branży Kosmetycznej 2024.

Monika Kolaszyńska przypomniała także, że Super-Pharm posiada aplikację pozwalającą na skanowanie twarzy i skóry klientów. Skorzystanie z tej opcji pomaga w dopasowaniu produktów do ich potrzeb. Podkreśliła, że ma to spory wpływ na optymalizację kosztów.

AI w aptekach

Prezeska zarządu Super-Pharm dodała, że rozwiązania oparte o AI są stosowane również w czterech warszawskich aptekach należących do sieci.

— Pracują tam roboty, które są po prostu niesamowite. Zajmują się one zarówno towarowaniem, jak i znajdowaniem produktów. Proces ten jest bardzo sprawny. Dzięki temu farmaceuci mają więcej czasu na konsultacje z klientami, które często są dla nich niezwykle ważne. Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie na rynku mamy deficyt aptekarzy, takie rozwiązanie okazuje się niezwykle pomocne — podkreśliła Monika Kolaszyńska.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Wiadomości Kosmetyczne

 

Michał Skorupka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
29.10.2024 12:35
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży Kosmetycznej
Alergia i jakość głównym daniem wystąpienia marki JELP na tegorocznym Forum Branży KosmetycznejMateriał Partnera

Z danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że na alergię cierpi około 12 mln Polaków, czyli niemal 30% naszego społeczeństwa. Rosnąca skala alergii skórnej stanowi duże wyzwanie w kontekście nowoczesnej wielowymiarowej pielęgnacji ciała, co też było jednym z tematów tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 24. Października w Warszawie.

Hiperinflacja Hipoalerii. Jak sobie z nią poradzić dziś i w przyszłości? – to tytuł prezentacji, którą z ramienia Europe Distribution Group poprowadził Paweł Pietruszka-Dyrektor Zarządzający EDG oraz Lara Gessler- ambasadorka marki Jelp, która od ubiegłego roku zagościła w rodzinie marek EDG.

Alergie – rosnący problem Polaków

Podczas prezentacji padły odpowiedzi na pytania jak tworzyć produkty do pielęgnacji ciała osób z wrażliwą i alergiczną skórą, a także gdzie tak naprawdę zaczyna się i kończy pielęgnacja naszej skóry? Jak rosnąca skala alergii wpływa na wybory konsumentów, wiedząc, że aż 56% kobiet deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym znajduje się osoba z alergią skórną, a niemal 40% objawów alergii obejmuje dolegliwości skórne, takie jak wysypki i suchość skóry (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023; badanie Biostat, 2022).

Przepis na idealny produkt to kompozycja czterech głównych składników.

„Recepta na sukces produktów pielęgnacyjnych dla osób cierpiących na alergie jest podobna do receptury idealnego dania w restauracji. Kluczowe składniki to: wysoka jakość surowców, odpowiednie narzędzia i wyposażenie, właściwe proporcje oraz doświadczenie specjalistów. Te elementy, które zapewniają doskonałość w gastronomii, są równie istotne w tworzeniu produktów kosmetycznych, takich jak nasza linia dermo kosmetyków Jelp Baby 0+” powiedział Paweł Pietruszka Pietruszka Dyrektor Zarządzający EDG.

image
Materiał Partnera

Gdzie zaczyna się i kończy pielęgnacja wrażliwej skóry?

To pytanie niezwykle aktualne i obszerne. Podczas codziennej pielęgnacji, często zapominamy o tym, że nasze ciało praktycznie cały dzień ma kontakt z ubraniami, które wypraliśmy w jakimś środku do prania. Detergent poprzez tkaninę oddziaływuje na naszą skórę, często podrażniając ją. Świadomość wielowymiarowej pielęgnacji która uwzględnia już nie tylko kąpiel i sam rytuał pielęgnacyjny, ale też rozpoczyna się - lub kończy jak to woli – na praniu naszych ubrań w środkach które oprócz skuteczności zapewniają ochronę naszej skórze będzie mocnym wyznacznikiem zachodzących w społeczeństwie zmian związanych z rosnącą skalą alergii.

Konsumenci będą szukać przede wszystkim symbiozy skuteczności i delikatności w produktach do pielęgnacji skóry ale też i ubrań i o tym powinniśmy pamiętać podczas procesów zakupowych i budowania oferty w danej kategorii.

Zmieniające się nawyki zakupowe matek

Według badań, większość młodych matek stosunkowo szybko rezygnuje z detergentów dedykowanych niemowlętom i małym dzieciom na rzecz produktów o większej sile dopierania plam, które mogą być używane przez całą rodzinę. Najczęściej zmiana ta następuje między drugim, a trzecim rokiem życia dziecka, co ma związek z wygodą i potrzebą skuteczniejszego prania (źródło: Zymetria, CAWI, N=600, czerwiec 2023).

Problemy związane z alergiami stają się coraz ważniejsze w obszarze kosmetyków i produktów do prania i płukania, a potrzeba tworzenia bezpiecznych, przemyślanych formuł będzie wciąż rosnąć.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Dorota Tawkin, Paulina Kowalska, Awesome Cosmetics: Komunikacja pro-age to komunikacja o zatrzymaniu się na moment [FBK 2024]
Dorota Tawkin, Paulina Kowalska, Awesome CosmeticsShootit Photography

Trend pro-age to podejście, które celebruje naturalne procesy starzenia się, podkreślając piękno i autentyczność w każdej fazie życia. Zamiast walczyć z objawami starzenia, promuje akceptację siebie i pozytywne postrzeganie dojrzałości, redefiniując tradycyjne kanony piękna. O przyjęciu tej filozofii opowiedziały przedstawicielki Awesome Cosmetics.

Trend pro-age to podejście, które odrzuca tradycyjne normy promujące wieczną młodość i przeciwdziałanie starzeniu. Zamiast tego, skupia się na akceptacji naturalnych procesów starzenia się, celebrując dojrzałość, doświadczenie i autentyczność. W odróżnieniu od ruchu anti-age, który koncentruje się na walce ze zmarszczkami i objawami starzenia, pro-age podkreśla piękno w każdej fazie życia, promując pozytywne postrzeganie siebie niezależnie od wieku. W świecie mody, kosmetyków i stylu życia, coraz więcej marek i osób publicznych popularyzuje ten trend, zachęcając do samoakceptacji i redefinicji kanonów piękna.

Dorota Tawkin, Account Executive w Awesome Cosmetics, o komunikacji pro-age mówi tak:

Ponad 40 proc. kobiet ma niskie poczucie własnej wartości. W dobie internetu i wszechobecnych zmodyfikowanych zdjęć same na siebie nakładamy przymus bycia idealna. Treści online często mówią nam, że musimy być idealnymi żonami, matkami, partnerkami, być szczupłe, a jeśli nie dajemy rady tego osiągnąć, to kwestionujemy siebie. To odbija się na poczuciu własnej wartości. […] Boimy się frazy “starzeć się”, a nasze ciało i głowa się zmieniają, znamy się coraz lepiej, i coraz bardziej troszczymy się o siebie. Ważne, żeby różne inicjatywy offline i online mówiły o tym, że trzeba się zatrzymać i docenić siebie w każdym wieku.

Paulina Kowalska, technolożka w tej samej firmie, dodaje:

Świadomość kobiet się zmienia, zmienia się na lepsze nasz dostęp do wiedzy i w zaciszu własnego domu możemy sprawdzić skład kosmetyku. Nasze konsumentki wprost zadają nam pytania, czemu dany składnik znajduje się w danym produkcie. W tym zawiera się także trend slow living i zatrzymania się, żeby ucieszyć się chwilą.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2024 00:11