Przedstawiciel firmy Kinesso nakreślił różnice pomiędzy obsługą klienta w sklepach stacjonarnych i internetowych. – Z pozoru takie rozwiązanie, jak przełożenie modelu offline na online wydaje się prostym rozwiązaniem i na początku najbardziej efektywnym. Faktycznie mogłoby to się sprawdzić kilka lat temu, kiedy e-commerce w Polsce był jeszcze na marginalnym poziomie, natomiast teraz to podstawowy błąd firm próbujących w taki model wejść – mówił Michał Kwapisz.
Dodał, że biznes przy prostym przełożeniu sprzedaży stacjonarnej na internetową nie rozwija się i zaczyna generować straty. – Kanały online i offline muszą mieć synergię ze sobą. Te kanały muszą razem ze sobą współpracować, natomiast to są dwie różne koncepcje – stwierdził.
Budowanie relacji z klientem w branży beauty
Opowiedział, jak powinna być budowana relacja z klientem. – Powinniśmy zwracać uwagę na to, aby klient końcowy miał poczucie, że uczestniczy w tym samym świecie i był zaopiekowany dokładnie tak samo – powiedział Michał Kwapisz.
Z badań które przeprowadziło Kinesso z Kantarem i Google wynika, że 61 proc. nabywców kategorii beauty jest nabywcami nawykowymi co oznacza, że klienci ci są przyzwyczajeni do konkretnych sklepów. Mają do nich zaufanie i nie bardzo szukają, gdzie indziej i innych produktów. Porównują ceny, dlatego detaliści muszą zadbać o to, aby była taka sama w każdym kanale.
Zdjęcie produktu powinno przedstawiać realny artykuł
Michał Kwapisz zaznaczył, że produkt w sklepie internetowym musi również wyglądać tak, aby konsument nie był rozczarowany, kiedy otrzyma paczkę. Niezwykle ważne jest tu zdjęcie produktu, oddające to, jak artykuł wygląda w rzeczywistości.
– Wielokrotnie zdarza się, że zdjęcia produktów, które są sprzedawane w sklepach internetowych nie oddają prawdziwej wartości produktów – skomentował.
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. Forum Branży Kosmetycznej organizowane jest przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych wchodzącą w skład Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października w warszawskim hotelu Arche Krakowska.