W handlu, także w branży kosmetycznej niekoniecznie istotne jest budowanie relacji, ale przede wszystkim skupienie się na konsumencie i budowanie świadomości marek - mowił Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Blix. Podkreślał, że konsumenci nie myślą zazwyczaj o konkretnych markach, a decyzje podejmują tuż przed zakupem.
– Kluczowe jest budowanie dostępności mentalnej i szeroki marketing. Ważne jest też budowanie dostępności fizycznej – pojawienie się na półce. W e-commerce to oczywiście dobre pozycjonowanie się na platformach – mówił Lenkiewicz.
Zwracał uwagę, że wielu konsumentów stosuje model „value for money” – cena jest dla nich ważna, ale starają się oni wybierać produkty, które znają i z którymi mają dobre skojarzenia. Konsumenci są po prostu pragmatyczni. Przekłada się to na fakt, że 9 na 10 z nich kupuje na promocjach.
– Ważne jest budowanie wyróżniających się zasobów marki. Jeżeli nie skupimy się na tym, aby nasza marka się wyróżniała, w tym całym chaosie na półce nikt nas nie znajdzie – podkreślał.
Dodał też, że producenci z branży beauty muszą myśleć globalnie nawet w sytuacji, gdy są start-upem. Badania pokazują bowiem, że najprawdopodobniej przyjdzie im rywalizować z międzynarodowymi firmami, więc muszą działać w podobny sposób, mimo ograniczonych budżetów.
Forum Branży Kosmetycznej to coroczne wydarzenie typu B2B organizowane przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, wchodzącą w skład Wydawnictwa Gospodarczego, skupiające dostawców, dystrybutorów, retailerów oraz ekspertów z branży kosmetycznej. To miejsce, gdzie można poznać najważniejsze tendencje i innowacje panujące w tej dziedzinie. Wydarzenie to oferuje nie tylko wykłady, panele dyskusyjne i prezentacje nowości, ale przede wszystkim stwarza okazję do nawiązania bezpośrednich relacji biznesowych między potencjalnymi partnerami.
Organizowane od 11 lat, Forum Branży Kosmetycznej przyciąga rocznie około 400 uczestników, w tym menedżerów firm kosmetycznych oraz osób odpowiedzialnych za zakupy w sieciach handlowych i największych firmach dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. To wydarzenie o silnym aspekcie biznesowym, które promuje współpracę i networking pomiędzy profesjonalistami w branży kosmetycznej. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024.