
Postawą działalności Ziko Dermo jest bezpośredni kontakt z klientem.
– Stawiamy na bezpośrednie relacje. Z racji asortymentu – sprzedajemy tylko dermokosmetyki – sprzedaż w naszych drogeriach prowadzą dermokonsultantki. Ich zadaniem jest poznać oczekiwania i potrzeby klientów i dobrać odpowiednie produkty. Dlatego baliśmy się wejść w e-commerce – mówiła Magdalena Grabowska, dyrektor marketingu Ziko Dermo podczas debaty zatytułowanej „Beauty e-commerce i technologie jutra”, która odbyła się podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023.
Ostatecznie decyzja o wejściu Ziko Dermo w e-commerce zapadła w pandemii.
– Kwestie technologiczne nie były dla nas problemem. Mieliśmy już doświadczenie w takim wdrożeniach z innej spółki, dlatego wystartowaliśmy szybko. Wyzwaniem było jednak dla nas przeniesienie relacji z offline do online. Ale udało się. Inwestujemy w kontent, co jest udaną próbą przeniesienia doświadczeń z drogerii stacjonarnej do e-commerce – zapewniła Magdalena Grabowska.
Dodała jednak, że Ziko Dermo wciąż czujnie obserwuje zmieniające się oczekiwania konsumentów i rynkowe trendy, po to, by zareagować w porę na nowe potrzeby. Dzięki takiemu podejściu obecnie sprzedaż Ziko Dermo w e-commerce wynosi już 20 proc.
– Mamy 52 stacjonarne drogerie, jednak to dzięki e-commerce mieliśmy szanse dotrzeć do każdego miasta w Polsce. Sprzedaż w tym kanale na tyle nam się sprawdziła, że teraz doświadczenia z online przenosimy na offline. Stąd liczne u nas programy lojalnościowe zapewniające przepływ miedzy oboma kanałami i aktywizują klientów. Wierzymy bowiem, że na rynku przetrwają ci, którzy dbają o kontakt z klientem – podsumowała dyrektor marketingu Ziko Dermo.
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. Forum Branży Kosmetycznej organizowane jest przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, wchodzącą w skład Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024 r. w warszawskim hotelu Arche Krakowska.