Lara Gessler, ambasadorka marki Jelp, podzieliła się swoimi doświadczeniami z atopowym zapaleniem skóry (AZS):
W Polsce około 12 milionów osób, czyli około 1/3 społeczeństwa, cierpi na alergie. Alergie skórne dotykają wiele rodzin – około 56 proc. Polaków mieszka z kimś, kto zmaga się z tym problemem, a 38 proc. z nich to dzieci. Najczęściej występującymi objawami alergii są kichanie (74 proc.), katar (68 proc.) i swędzenie (52 proc.). Inne dolegliwości to wydzielina z nosa (43 proc.) oraz zmiany skórne (37 proc.), co znacząco wpływa na jakość życia wielu Polaków. 18 proc. alergii stwierdzanych jest przed 6. rokiem życia, a najczęstszymi przyczynami są pokarmy, czynniki wziewne, detergenty, barwniki, konserwanty, aromaty i olejki eteryczne.
Paweł Pietruszka, Managing Director w Europe Distribution Group opisał proces tworzenia kosmetyków hipoalergicznych następująco:
Po 3. roku życia swoich pociech większość rodziców porzuca kosmetyki dedykowane dzieciom, a więc zawierające delikatniejsze, niealergizujące składniki. Przez to dzieci są narażone na kontakt z substancjami, które mogą wywołać w nich trwające latami, a niekiedy do końca życia alergie. Dlatego tworzenie kosmetyków i środków do prania, które są jednocześnie skuteczne, ale i nie powodują odczynów alergicznych, ponieważ zdaniem większości rodziców niechęć do robienia osobnego prania i obawa o skuteczność substancji piorących są głównymi powodami do porzucania środków piorących i kosmetyków hipoalergicznych.
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.