Katarzyna Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas, przyznała podczas debaty "Generacja JA, pokolenie Alfa – kim są beauty konsumenci przyszłości?" na Forum Branży Kosmetycznej 2024, że pokolenie Alfa jest podatne na trendy i modę. Dodała również, że jest to generacja aspirująca i mocno nastawiona na konsumpcję.
W jej ocenie potencjał zakupowy pokolenie Alfa – mimo że jest ono najmniej liczne patrząc na całą strukturę wiekową Polaków – jest dla branży kosmetycznej obiecujący.
Podstawę do takich sądów daje m.in. obserwacja obecnych zwyczajów zakupowych tej generacji. – Dzieciaki mogłyby kupować kosmetyki marek masowych, a jednak przychodzą do stacjonarnych drogerii sieci Douglas, po marki semiselektywne – zaznaczyła Katarzyna Mauduit.
– Myślę, że te nawyki w tym pokoleniu zostaną – stwierdziła, dodając, że „Alfy” poniekąd wyssały je z mlekiem matki.
Katarzyna Mauduit wyraziła opinię, że generacja Alfa ma wiele wspólnego z generacją Z, bardziej od starszych pokoleń nastawioną na konsumpcję, dla której priorytetami nie są już zakup mieszkania i stabilizacja. Różnica miedzy nimi polega jednak na tym, że „Zetki”, w momencie, kiedy były w wieku dzisiejszych „Alf”, nie używały kosmetyków na taką skalę.
Katarzyna Mauduit podkreśliła również, że branża ma obowiązek komunikować się z pokoleniem Alfa w sposób etyczny i ciąży na niej obowiązek edukowania nie tylko dzieci, ale i ich rodziców w zakresie tego, jakiego rodzaju kosmetyki są dla nich odpowiednie.
Przyznała także, że sieć Douglas, mimo że stara się komunikować z konsumentami w sposób zgodny z zasadą inkluzywności, ma problem ze znalezieniem do kampanii w mediach społecznościowych takiego grona influencerek, które pokazywałoby, że piękno może mieć różne oblicza.
Wynika to z faktu, że w Polsce wśród influencerek dominują modelki oraz osoby, których twarze są skorygowane za pomocą filtrów oraz różnego rodzaju zabiegów z zakresu medycyny estetycznej.
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.