Rynek kosmetyczny stale ewoluuje. Jak poinformowała Katarzyna Gorzyńska, ekspertka w dziedzinie logistyki kontraktowej, w najbliższych latach branża ta położy mocny nacisk na rozwój sektora online. W związku z tym, dużego znaczenia nabiorą usługi logistyczne.
- W nadchodzących latach udział branży internetowej w ogólnej sprzedaży na rynku kosmetycznym będzie rosnąć. Aby utrzymać jakość, konieczny będzie rozwój usług logistycznych. W tym zakresie jest wiele elementów, które mogą wpłynąć na finalne zadowolenie konsumenta - mówiła Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director w FM Logistic.
Ekspertka podkreśliła, że jeszcze kilka lat temu, osoby zamawiające kosmetyki nie przykładały dużej uwagi do tego, w jaki sposób zostały one dostarczone pod wskazany adres. Dzisiaj dla większości z nich istotne jest, w jakim opakowaniu otrzymają dany produkt.
- Z jednej strony sam produkt zawsze będzie dla konsumenta ważny, z drugiej - spore znaczenie ma już dziś dla niego to, co dzieje się wokół. Ważne jest dla niego zarówno to, jak paczka wygląda zewnątrz, jak i w środku. Odpowiednia aranżacja, etykietowanie, wartości ekologiczne, fachowa obsługa - to wszystko kwestie, które warto rozwijać, by konsument był jeszcze bardziej zadowolony - tłumaczyła Katarzyna Gorzyńska.
Senior Business Development Director w FM Logistic dodała, że duże znaczenie w logistyce mają obecnie nowego technologie. Podkreśliła, że wiele firm z branży kosmetycznej, ze względów m.in. finansowych nie wdraża tego typu rozwiązań. Ekspertka wskazuje, że właśnie dlatego powinny nawiązywać one współpracę z doświadczonymi operatorami.
- Nowe technologie wiążą się z dużą inwestycją, a zewnętrzny partner już je ma. Firmy mogą się więc nawiązać współpracę, rozwijając swój biznes i nie tracąc na jakości - wyjaśniała ekspertka.
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.