StoryEditor

Katarzyna Gorzyńska, FM Logistic: Usługi logistyczne będą nabierały dużego znaczenia w branży kosmetycznej [FBK 2024]

Katarzyna Gorzyńska, FM Logistic. / Shootit Photography

- Osoby zamawiające kosmetyki nie patrzą dzisiaj wyłącznie na produkt. Liczy się także wiele aspektów, które są dookoła. Odpowiednia aranżacja, ekologia czy też umiejętne zastosowanie nowych technologii - to wszystko ma ogromny wpływ na zadowolenie klienta. Aby sprostać jego oczekiwaniom, konieczna jest dobra logistyka - powiedziała Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director w FM Logistic.

Rynek kosmetyczny stale ewoluuje. Jak poinformowała Katarzyna Gorzyńska, ekspertka w dziedzinie logistyki kontraktowej, w najbliższych latach branża ta położy mocny nacisk na rozwój sektora online. W związku z tym, dużego znaczenia nabiorą usługi logistyczne.

- W nadchodzących latach udział branży internetowej w ogólnej sprzedaży na rynku kosmetycznym będzie rosnąć. Aby utrzymać jakość, konieczny będzie rozwój usług logistycznych. W tym zakresie jest wiele elementów, które mogą wpłynąć na finalne zadowolenie konsumenta - mówiła Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director w FM Logistic.

Ekspertka podkreśliła, że jeszcze kilka lat temu, osoby zamawiające kosmetyki nie przykładały dużej uwagi do tego, w jaki sposób zostały one dostarczone pod wskazany adres. Dzisiaj dla większości z nich istotne jest, w jakim opakowaniu otrzymają dany produkt.

- Z jednej strony sam produkt zawsze będzie dla konsumenta ważny, z drugiej - spore znaczenie ma już dziś dla niego to, co dzieje się wokół. Ważne jest dla niego zarówno to, jak paczka wygląda zewnątrz, jak i w środku. Odpowiednia aranżacja, etykietowanie, wartości ekologiczne, fachowa obsługa - to wszystko kwestie, które warto rozwijać, by konsument był jeszcze bardziej zadowolony - tłumaczyła Katarzyna Gorzyńska.

Senior Business Development Director w FM Logistic dodała, że duże znaczenie w logistyce mają obecnie nowego technologie. Podkreśliła, że wiele firm z branży kosmetycznej, ze względów m.in. finansowych nie wdraża tego typu rozwiązań. Ekspertka wskazuje, że właśnie dlatego powinny nawiązywać one współpracę z doświadczonymi operatorami.

- Nowe technologie wiążą się z dużą inwestycją, a zewnętrzny partner już je ma. Firmy mogą się więc nawiązać współpracę, rozwijając swój biznes i nie tracąc na jakości - wyjaśniała ekspertka.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
Michał Skorupka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Dorota Tawkin, Paulina Kowalska, Awesome Cosmetics: Komunikacja pro-age to komunikacja o zatrzymaniu się na moment [FBK 2024]
Dorota Tawkin, Paulina Kowalska, Awesome CosmeticsShootit Photography

Trend pro-age to podejście, które celebruje naturalne procesy starzenia się, podkreślając piękno i autentyczność w każdej fazie życia. Zamiast walczyć z objawami starzenia, promuje akceptację siebie i pozytywne postrzeganie dojrzałości, redefiniując tradycyjne kanony piękna. O przyjęciu tej filozofii opowiedziały przedstawicielki Awesome Cosmetics.

Trend pro-age to podejście, które odrzuca tradycyjne normy promujące wieczną młodość i przeciwdziałanie starzeniu. Zamiast tego, skupia się na akceptacji naturalnych procesów starzenia się, celebrując dojrzałość, doświadczenie i autentyczność. W odróżnieniu od ruchu anti-age, który koncentruje się na walce ze zmarszczkami i objawami starzenia, pro-age podkreśla piękno w każdej fazie życia, promując pozytywne postrzeganie siebie niezależnie od wieku. W świecie mody, kosmetyków i stylu życia, coraz więcej marek i osób publicznych popularyzuje ten trend, zachęcając do samoakceptacji i redefinicji kanonów piękna.

Dorota Tawkin, Account Executive w Awesome Cosmetics, o komunikacji pro-age mówi tak:

Ponad 40 proc. kobiet ma niskie poczucie własnej wartości. W dobie internetu i wszechobecnych zmodyfikowanych zdjęć same na siebie nakładamy przymus bycia idealna. Treści online często mówią nam, że musimy być idealnymi żonami, matkami, partnerkami, być szczupłe, a jeśli nie dajemy rady tego osiągnąć, to kwestionujemy siebie. To odbija się na poczuciu własnej wartości. […] Boimy się frazy “starzeć się”, a nasze ciało i głowa się zmieniają, znamy się coraz lepiej, i coraz bardziej troszczymy się o siebie. Ważne, żeby różne inicjatywy offline i online mówiły o tym, że trzeba się zatrzymać i docenić siebie w każdym wieku.

Paulina Kowalska, technolożka w tej samej firmie, dodaje:

Świadomość kobiet się zmienia, zmienia się na lepsze nasz dostęp do wiedzy i w zaciszu własnego domu możemy sprawdzić skład kosmetyku. Nasze konsumentki wprost zadają nam pytania, czemu dany składnik znajduje się w danym produkcie. W tym zawiera się także trend slow living i zatrzymania się, żeby ucieszyć się chwilą.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Anna Rucińska, Wizaż.pl: Opinie sprzedają, ale wcale nie te ściśle pozytywne [FBK 2024]
Anna Rucińska, Wizaż.pl.Shootit Photography

Anna Rucińska, Head od Burda Beauty Center & Communities w Wizaż.pl, podzieliła się na Forum Branży Kosmetycznej danymi dotyczącymi wpływu opinii pozostawianych w serwisie Wizaż przez internautki i internautów na sprzedaż i odbiór produktów kosmetycznych.

Według danych z portalu Wizaż.pl, aż 89 proc. osób sprawdza opinie o kosmetykach przed dokonaniem zakupu, a 90 proc. twierdzi, że opinie w internecie mają duże znaczenie przy wyborze produktów. Co ciekawe, dla 69 proc. konsumentów opinie są ważniejsze niż marka, choć mniejszą wagę przypisują im w porównaniu do zapachu (77 proc.) i składu (78 proc.) produktów. Oznacza to, że nawet najbardziej rozpoznawalne marki nie mogą ignorować siły internetowych recenzji, które coraz częściej decydują o sukcesie danego kosmetyku.

Chociaż 50 proc. konsumentów szuka informacji o kosmetykach u znajomych oraz w stacjonarnych sklepach, a 40 proc. zwraca się do lekarzy i kosmetyczek, to aż 90 proc. z nich korzysta z internetu, by dowiedzieć się więcej. Popularnym źródłem są strony marek i drogerii online (30 proc.), a także porównywarki cen oraz social media influencerów (40 proc.). Najczęściej jednak, bo w 89 proc. przypadków, konsumenci poszukują prywatnych opinii innych użytkowniczek. To pokazuje, jak ogromne zaufanie pokładają w autentycznych recenzjach, które często przesądzają o decyzjach zakupowych.

Różne badania wskazują, że proces zbierania informacji o produktach kosmetycznych odbywa się na różnych etapach zakupowych – 74 proc. osób robi to przed zakupem, 71 proc. w trakcie planowania, a 78 proc. w samym momencie zakupów. Najbardziej cenione są ogólne wrażenia z użytkowania produktu (24 proc.), ale istotne są także szczegółowe informacje, takie jak wyliczenie wad i zalet (17 proc.), alergizujące właściwości (12 proc.) czy opis działania (10 proc.). Co ciekawe, tylko 3 proc. konsumentek całkowicie rezygnuje z zakupu po przeczytaniu negatywnej opinii, podczas gdy 68 proc. rozważa zarówno negatywne, jak i pozytywne recenzje, dając produktowi szansę.

Dla marketerów kluczem do sukcesu jest nie tylko tworzenie atrakcyjnych kampanii reklamowych, ale również skuteczne reagowanie na opinie klientów. Prostota, edukacyjny język na opakowaniu, otwartość na sugestie klientów oraz wyciąganie wniosków z negatywnych recenzji mogą okazać się decydujące. Aż 95 proc. kobiet wielokrotnie kupiło kosmetyk pod wpływem opinii, co potwierdza, że internetowe recenzje stanowią fundament współczesnych strategii marketingowych.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2024 08:08