Forum Branży Kosmetycznej otworzy swoją prelekcją Andrew McDougall, director Beauty & Personal Care Research Mintel Group, który podzieli się trzema trendami, które według przewidywań firmy Mintel wpłyną na popyt na kosmetyki, w tym przykładami marek i produktów oraz zaleceniami dotyczącymi strategii marketingowej i innowacji.
O tym jak wykorzystać tempo zmian na rynku beauty do rozwoju omnichannelowego biznesu porozmawiamy z Moniką Kolaszyńską, prezes Super-Pharm Poland – sieci, której przyspieszony rozwój obserwujemy od kilkunastu miesięcy, i która wyraźnie dywersyfikuje swój biznes wchodząc w nowe obszary.
Matěj Novak, co-founder, head of product, Cruxo podzieli się wiedzą o tym, z jakich narzędzi mogą korzystać detaliści, by zarabiać na swoich witrynach internetowych, zwiększać ruch i tworzyć nowe źródło przychodów, a sprzedawcy, by docierać do klientów aktywnie poszukujących odpowiednich produktów.
Rynek kosmetyczny w świecie szybkiej zmiany. Czy planowanie jest możliwe? – na to pytanie odpowiedzą Barbara Nesterowicz, client business partner, NielsenIQ oraz Katarzyna Waszek, kierownik zespołu analiz dla klientów detalicznych, NielsenIQ rysując obraz zmian zachodzących na rynku kosmetycznym i trendów, które go kształtują.
Jak pracować z blogerami i odpowiedzialnie budować marketing w mediach społecznościowych? – to temat naszej rozmowy z Anną Wochna, właścicielką i prezes firmy SunewMed+, która w mediach społecznościowych buduje wizerunek swojej marki od początku jej istnienia.
To nie wszystko, dzień będzie wypełniony prelekcjami i prezentacjami dotyczącymi technologii, surowców, narzędzi finansowych wspierających prowadzenie biznesu i budowanie omnichannelowego modelu sprzedaży. Nie zabraknie interesujących debat „Beauty e-commerce i technologie jutra”, „Kosmetyki w handlu – strategie asortymentowe i sprzedażowe na przyszłość”, „Od natury do metaprzestrzeni – beauty trendy przyszłości. Wyzwania, zagrożenia, szanse dla polskiego sektora kosmetycznego” – z udziałem znakomitych ekspertów.
ZOBACZ PROGRAM FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ 2023
W przestrzeni wystawienniczej Partnerzy wydarzenia zaprezentują swoje nowości produktowe, usługi i rozwiązania wspierające sprzedaż. To przestrzeń do nawiązywania kontaktów i pozyskiwania interesujacych firm i marek do współpracy.
Zwieńczeniem konferencji będzie rozdanie nagród w rankingu Drogeria Roku 2023. To już 14. edycja konkursu, w którym wskazujemy najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków w Polsce. W tym roku zmieniła jednak całkowicie formułę. Oddaliśmy głos konsumentom. Ranking był częścią badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” przeprowadzonego przez Mobile Institute dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl na panelu 1000 respondentów.
Po raz pierwszy także rozszerzyliśmy ranking o inne formaty sklepów niż kosmetyczne. Konsumenci ocenili pod wieloma względami sklepy i e-sklepy sprzedające kosmetyki w kategoriach: sieci drogeryjne i perfumeryjne, e-drogerie, sieci apteczne, e-apteki, spożywcze sieci handlowe. Respondenci zostali poproszeni są o wskazanie miejsc, w których dokonują zakupów oraz o ocenę ich m.in. pod kątem asortymentu, cen, promocji, jakości obsługi, technologii wspierających sprzedaż czy estetyki prezentacji produktów oraz działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Na tej podstawie wskazali zwycięzców w danych obszarach oraz wskazali top of the top retailerów w każdej kategorii.
Drogeria Roku to unikalny projekt prowadzony przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych od 2009 roku, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków.
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.