Przedstawicielki firmy analitycznej NielsenIQ przekazały podczas Forum Branży Kosmetycznej, że rynek FMCG podnosi się po serii problemów związanych z pandemią koronawirusa, rzeczywistością postcovidową oraz po kryzysie ekonomicznym wywołanym galopującą inflacją w latach 2022 i 2023. Jednym z sektorów, w których można zauważyć znaczący wzrost sprzedaży, jest branża kosmetyczna.
- Mamy za sobą dosyć dobrą pierwszą połowę 2024 roku, kiedy zaobserwowaliśmy wzrosty sprzedaży. Mówimy nie tylko o części spożywczej, ale również kosmetycznej. Obserwujemy tu wzrost na poziomie około 7 procent. Konsumenci przestali stosować podstawową zasadę, polegającą na kupowaniu mniejszej ilości produktów — mówiła Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w NielsenIQ.
Ekspertka dodała, że konsumenci coraz chętniej kupują produkty makijażowe oraz kremy do pielęgnacji twarzy i ciała.
Katarzyna Waszek, Nielsen IQ: konsumenci są dziś bardzo ostrożni
Katarzyna Waszek, Kierowniczka Zespołu Analiz dla Klientów Detalicznych w NielsenIQ podkreśliła, że choć konsumenci mniej niż w ubiegłych latach przykładają wagę do cen produktów, to nadal są oni bardzo ostrożni podczas robienia zakupów.
- Aż dwie trzecie osób uważa dziś, że ich sytuacja finansowa jest gorsza niż w zeszłym roku. W związku z tym konsumenci są dzisiaj bardzo ostrożni podczas robienia zakupów. Aż 66 procent z nich jasno deklaruje, że będzie oszczędzać na kosmetykach, poprzez m.in. kupowanie ich nie w drogeriach, a dyskontach oraz nabywaniu tańszych odpowiedników popularnych towarów — mówiła Katarzyna Waszek.
Barbara Nesterowicz: cena czy marka? Nie ma jasnej odpowiedzi
Barbata Nesterowicz podkreśliła, że nie można jasno odpowiedzieć na pytanie, czy konsumenci bardziej kierują się dziś ceną czy marką. Jej zdaniem, to co jest obecnie najbardziej istotne na rynku kosmetycznym, to trendy.
- Trendy generują sprzedaż, nową jednostkę czasową w rutynie kosmetycznej. Są dzisiaj niezwykle istotne. Współcześni konsumenci są ostrożni i coraz więcej uwagi skupiają na składzie produktów. Szczególnie widać to po przedstawicielach pokolenia Z — mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej Barbara Nesterowicz, Cilent Business Parnter w NielsenIQ.