StoryEditor

Andrew McDougall, Mintel, i Aneta Wikariak, Wizaż.pl: Do alf trzeba mówić ich językiem i ich kanałami komunikacji [FBK 2024]

Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research w Mintel Group, i Aneta Wikariak, Beauty & Fashion Segment Director i Content Director w Wizaż.pl / Shootit Photography

Komunikacja z pokoleniem alfa jako konsumentami wymaga zrozumienia ich cyfrowego środowiska. Są pierwszą generacją, która od urodzenia ma dostęp do tych narzędzi, co kształtuje ich sposób uczenia się i komunikacji. Charakteryzują się biegłością w korzystaniu z technologii i różnią się od poprzednich pokoleń w podejściu do świata cyfrowego.

Pokolenie Alfa to termin używany do określenia osób urodzonych od około 2010 roku, które dorastają w erze zaawansowanej technologii cyfrowej. Jest to pierwsza generacja, która od urodzenia ma dostęp do smartfonów, tabletów, sztucznej inteligencji oraz internetu, co wpływa na ich sposób postrzegania świata, nauki i interakcji społecznych. Wychowani w środowisku, gdzie media społecznościowe i wirtualna rzeczywistość są powszechne, Pokolenie Alfa charakteryzuje się szybkim przyswajaniem nowych technologii i wysoką biegłością w korzystaniu z narzędzi cyfrowych. Z uwagi na ten cyfrowy krajobraz, ich sposób myślenia oraz zachowania mogą różnić się znacząco od poprzednich pokoleń, co sprawia, że są przedmiotem badań i zainteresowania psychologów oraz socjologów.

Podczas debaty zatytułowanej "Generacja JA, pokolenie Alfa – kim są beauty konsumenci przyszłości?", Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research w Mintel Group, powiedział:

Każde pokolenie myśli, że jest najbardziej innowacyjne, ale to iluzja ze względu na stałą zmianę w świecie. Pokolenie Z i alfa zostało uformowane przez świat, w którym Instagram i sztuczna inteligencja już istnieją i są powszechne, i alfy nie zrozumieją naszego doświadczenia, a my nie zrozumiemy doświadczenia alf.

Aneta Wikariak, Beauty & Fashion Segment Director i Content Director w Wizaż.pl dodała:

Alfy mają dostęp do wszystkiego. To jest pokolenie glass generation, ekrany są wszędzie. Nie zakładałam, że alfy trafią na Wizaż, dla nich nawet Instagram jest już but uładzony, ustawiony. Dla alf jest najważniejsze wideo i autentyczność, bo na tym się wychowali. Marki poznają na YouTube, drugim superważnym kanałem jest TikTok i on jest kluczowy dla nas. To medium potrafi uzależnić, ale jest dla nas naprawdę najważniejsze, jeśli chodzi o dotarcie do alf.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Dorota Tawkin, Paulina Kowalska, Awesome Cosmetics: Komunikacja pro-age to komunikacja o zatrzymaniu się na moment [FBK 2024]
Dorota Tawkin, Paulina Kowalska, Awesome CosmeticsShootit Photography

Trend pro-age to podejście, które celebruje naturalne procesy starzenia się, podkreślając piękno i autentyczność w każdej fazie życia. Zamiast walczyć z objawami starzenia, promuje akceptację siebie i pozytywne postrzeganie dojrzałości, redefiniując tradycyjne kanony piękna. O przyjęciu tej filozofii opowiedziały przedstawicielki Awesome Cosmetics.

Trend pro-age to podejście, które odrzuca tradycyjne normy promujące wieczną młodość i przeciwdziałanie starzeniu. Zamiast tego, skupia się na akceptacji naturalnych procesów starzenia się, celebrując dojrzałość, doświadczenie i autentyczność. W odróżnieniu od ruchu anti-age, który koncentruje się na walce ze zmarszczkami i objawami starzenia, pro-age podkreśla piękno w każdej fazie życia, promując pozytywne postrzeganie siebie niezależnie od wieku. W świecie mody, kosmetyków i stylu życia, coraz więcej marek i osób publicznych popularyzuje ten trend, zachęcając do samoakceptacji i redefinicji kanonów piękna.

Dorota Tawkin, Account Executive w Awesome Cosmetics, o komunikacji pro-age mówi tak:

Ponad 40 proc. kobiet ma niskie poczucie własnej wartości. W dobie internetu i wszechobecnych zmodyfikowanych zdjęć same na siebie nakładamy przymus bycia idealna. Treści online często mówią nam, że musimy być idealnymi żonami, matkami, partnerkami, być szczupłe, a jeśli nie dajemy rady tego osiągnąć, to kwestionujemy siebie. To odbija się na poczuciu własnej wartości. […] Boimy się frazy “starzeć się”, a nasze ciało i głowa się zmieniają, znamy się coraz lepiej, i coraz bardziej troszczymy się o siebie. Ważne, żeby różne inicjatywy offline i online mówiły o tym, że trzeba się zatrzymać i docenić siebie w każdym wieku.

Paulina Kowalska, technolożka w tej samej firmie, dodaje:

Świadomość kobiet się zmienia, zmienia się na lepsze nasz dostęp do wiedzy i w zaciszu własnego domu możemy sprawdzić skład kosmetyku. Nasze konsumentki wprost zadają nam pytania, czemu dany składnik znajduje się w danym produkcie. W tym zawiera się także trend slow living i zatrzymania się, żeby ucieszyć się chwilą.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Anna Rucińska, Wizaż.pl: Opinie sprzedają, ale wcale nie te ściśle pozytywne [FBK 2024]
Anna Rucińska, Wizaż.pl.Shootit Photography

Anna Rucińska, Head od Burda Beauty Center & Communities w Wizaż.pl, podzieliła się na Forum Branży Kosmetycznej danymi dotyczącymi wpływu opinii pozostawianych w serwisie Wizaż przez internautki i internautów na sprzedaż i odbiór produktów kosmetycznych.

Według danych z portalu Wizaż.pl, aż 89 proc. osób sprawdza opinie o kosmetykach przed dokonaniem zakupu, a 90 proc. twierdzi, że opinie w internecie mają duże znaczenie przy wyborze produktów. Co ciekawe, dla 69 proc. konsumentów opinie są ważniejsze niż marka, choć mniejszą wagę przypisują im w porównaniu do zapachu (77 proc.) i składu (78 proc.) produktów. Oznacza to, że nawet najbardziej rozpoznawalne marki nie mogą ignorować siły internetowych recenzji, które coraz częściej decydują o sukcesie danego kosmetyku.

Chociaż 50 proc. konsumentów szuka informacji o kosmetykach u znajomych oraz w stacjonarnych sklepach, a 40 proc. zwraca się do lekarzy i kosmetyczek, to aż 90 proc. z nich korzysta z internetu, by dowiedzieć się więcej. Popularnym źródłem są strony marek i drogerii online (30 proc.), a także porównywarki cen oraz social media influencerów (40 proc.). Najczęściej jednak, bo w 89 proc. przypadków, konsumenci poszukują prywatnych opinii innych użytkowniczek. To pokazuje, jak ogromne zaufanie pokładają w autentycznych recenzjach, które często przesądzają o decyzjach zakupowych.

Różne badania wskazują, że proces zbierania informacji o produktach kosmetycznych odbywa się na różnych etapach zakupowych – 74 proc. osób robi to przed zakupem, 71 proc. w trakcie planowania, a 78 proc. w samym momencie zakupów. Najbardziej cenione są ogólne wrażenia z użytkowania produktu (24 proc.), ale istotne są także szczegółowe informacje, takie jak wyliczenie wad i zalet (17 proc.), alergizujące właściwości (12 proc.) czy opis działania (10 proc.). Co ciekawe, tylko 3 proc. konsumentek całkowicie rezygnuje z zakupu po przeczytaniu negatywnej opinii, podczas gdy 68 proc. rozważa zarówno negatywne, jak i pozytywne recenzje, dając produktowi szansę.

Dla marketerów kluczem do sukcesu jest nie tylko tworzenie atrakcyjnych kampanii reklamowych, ale również skuteczne reagowanie na opinie klientów. Prostota, edukacyjny język na opakowaniu, otwartość na sugestie klientów oraz wyciąganie wniosków z negatywnych recenzji mogą okazać się decydujące. Aż 95 proc. kobiet wielokrotnie kupiło kosmetyk pod wpływem opinii, co potwierdza, że internetowe recenzje stanowią fundament współczesnych strategii marketingowych.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2024
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. październik 2024 23:54