StoryEditor
Drogeria roku
20.10.2023 15:41

Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci!

Laureaci Rankingu Drogeria Roku 2023 / wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography Shootit
Drogeria Roku 2023 – nagrody w 14. edycji konkursu rozdane. Zwycięzców wybrali konsumenci w rankingu, który był częścią badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” przeprowadzonego przez Mobile Institute dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl

19 października podczas 11. Forum Branży Kosmetycznej wręczyliśmy nagrody Drogeria Roku 2023 najlepszym placówkom handlowym sprzedającym kosmetyki.

14 edycja rankingu była wyjątkowa, odbyła się w zmienionej formule. Dotychczas zwycięzców w rankingu wskazywało jury złożone z menedżerów z wiodących firm kosmetycznych, którzy wskazywali najlepsze sklepy, sieci drogeryjne i e-sklepy z kosmetykami w kilkunastu kategoriach.

W tym roku ranking Drogeria Roku 2023 powstał na bazie ocen konsumentów. Za realizację badania na konsumentach odpowiadał instytut badawczy Mobile Institute, który przeprowadził je na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w sierpniu br. na panelu internautów. Zebrane zostały odpowiedzi i oceny od 1000 panelistów. Do badania kwalifikowały się osoby, które kupują w kategorii Beauty, czyli zaopatrują się w różnorodne produkty kosmetyczne. Po raz pierwszy także rozszerzyliśmy ranking o inne formaty sklepów niż kosmetyczne.

– Respondenci zostali poproszeni są o wskazanie miejsc, w których dokonują zakupów oraz o ocenę znanych im drogerii i perfumerii stacjonarnych, drogerii i perfumerii internetowych oraz aptek stacjonarnych, aptek internetowych i sklepów niekosmetycznych w różnych kategoriach, m.in. pod kątem asortymentu, jakości obsługi czy estetyki prezentacji produktów oraz działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. 

– Poprosiliśmy konsumentów także o spojrzenie na miejsca zakupu kosmetyków pod kątem dostępności i lokalizacji, cen i promocji oraz podejścia do lojalnych klientów. Wyniki pokazały, że drogerie stacjonarne nadal są głównym miejscem zakupu kosmetyków, ale konkurencja ze strony innych formatów sklepów staje się coraz silniejsza. Okazało się także, że konsumenci przemieszczają się swobodnie pomiędzy kanałami sprzedaży, zauważają w przestrzeni internetowej nie tylko sklepy największych sieci drogeryjnych, choć znana marka i formuła omnichannel niewątpliwie ma znaczenie. Ciekawe jest także, że ulubiona drogeria nie zawsze jest tą, w której najczęściej kupują kosmetyki – dodaje Katarzyna Bochner, redaktor naczelna portalu wiadomoscikosmetyczne.pl 

Konsumenci oceniali poszczególne aspekty w skali od 1 do 5 w kategoriach:

- Sieci drogeryjne i perfumeryjne

- E-drogerie

- Sieci apteczne

- E-apteki

- Spożywcze sieci handlowe

Dla drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz internetowych przygotowano 14 ocenianych aspektów. Apteki oceniane były w 3 obszarach, e-apteki w 4, a sklepy niekosmetyczne w 3. O zwycięstwie decydowała najwyższa średnia ocena w danym obszarze. Natomiast najwyższa średnia głosów ze wszystkich obszarów była podstawą do przyznania statuetki Grand Prix w danym kanale sprzedaży.

 

Oto laureaci rankingu Drogeria Roku 2023

 

Kategoria SIECI DROGERYJNE I PERFUMERYJNE

 

Rossmann 

Ulubiona drogeria, w której kupuję kosmetyki

Najlepsza komunikacja marketingowa z klientami

 

Hebe

Drogeria, w której najczęściej kupuję kosmetyki

Najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie nowości

Wygoda i łatwość robienia zakupów 

Estetyka i wystrój drogerii

 

Sephora    

Najszerszy asortyment, najlepszy wybór i dostępność produktów

 

Ziko Dermo        

Najbardziej atrakcyjne ceny i promocje

 

Drogerie Koliber

Najbardziej przyjazna i profesjonalna obsługa  w drogerii

 

Douglas    

Nowoczesne rozwiązania ułatwiające zakupy

Najlepsze, unikalne marki własne

 

Super-Pharm     

Najlepszy serwis zakupowy i pozakupowy

Najlepszy program lojalnościowy i oferty dla stałych klientów

 

Drogerie Natura 

Najlepsza dostępność i lokalizacje sklepów

 

Drogerie Vica     

Najlepsze produkty zdrowe i ekologiczne

 

Kontigo    

Działania zgodne z zasadami społecznej odpowiedzialności, zrównoważonego rozwoju i ekologii

 

Hebe

Grand Prix w kategorii. Najwyższa średnia ocen ze wszystkich obszarów

image
Drogeria Roku 2023 laureaci w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne
wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography

 

Kategoria E-DROGERIE

 

Wizaz24.pl

E-drogeria, w której najczęściej kupuję kosmetyki

Najszerszy asortyment, najlepszy wybór i dostępność produktów

 

drogeriejawa.pl  

Najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie nowości

 

ezebra.pl  

Najbardziej atrakcyjne ceny i promocje

 

notino.pl  

Nowoczesne rozwiązania ułatwiające e-zakupy

 

zikodermo.pl     

Najlepsza komunikacja marketingowa z klientami

Najlepszy serwis zakupowy i pozakupowy

Najlepsze produkty zdrowe i ekologiczne

Najlepsza komunikacja zwrotna, najwygodniejsze formy kontaktu z obsługą e-sklepu

 

sephora.pl

Najłatwiejsze e-zakupy

Najlepsze warunki dostawy e-zakupów

 

cocolita.pl

Najlepsze, unikalne marki własne

Najlepszy program lojalnościowy oraz oferty dla stałych klientów

Najkorzystniejsze warunki zwrotu e-zakupów

 

douglas.pl

Działania zgodne z zasadami społecznej odpowiedzialności, zrównoważonego rozwoju i ekologii

 

hebe.pl      

Najlepsza komunikacja zwrotna, najwygodniejsze formy kontaktu z obsługą e-sklepu (ex aequo z zikodermo.pl)

 

zikodermo.pl     

Grand Prix w kategorii. Najwyższa średnia ocen ze wszystkich obszarów

image
Drogeria Roku 2023 laureaci w kategorii e-drogerie
wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography

 

Kategoria SIECI APTECZNE

 

Dr. Max    

Sieć apteczna, w której najczęściej kupuję kosmetyki 

 

Apteka Gemini   

Najszerszy asortyment kosmetyczny, najlepszy wybór i dostępność produktów

Profesjonalna obsługa i znajomość asortymentu kosmetycznego

 

Ziko Apteka       

Najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie nowości kosmetycznych

 

Apteka Gemini   

Grand Prix w kategorii. Najwyższa średnia ocen ze wszystkich obszarów

image
Drogeria Roku 2023 laureaci w kategorii Sieci Apteczne
wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography

 

Kategoria E-APTEKI

 

gemini.pl   

E-apteka, w której najczęściej kupuję kosmetyki

Najszerszy asortyment kosmetyczny, najlepszy wybór i dostępność produktów

 

cefarm24.pl        

Najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie nowości kosmetycznych

 

aptekaprima24.pl        

Najłatwiejsze e-zakupy kosmetyków

 

cefarm24.pl

Grand Prix w kategorii. Najwyższa średnia ocen ze wszystkich obszarów

 

image
Michał Owerczuk, dyrektor e-commerce i członek zarządu Gemini Polska odebrał nagrody dla sieci aptek Gemini oraz internetowej apteki gemini.pl, które zostały docenione za sprzedaż asortymentu kosmetycznego
wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography

 

Kategoria SPOŻYWCZE SIECI HANDLOWE

 

Lidl  

Spożywcza sieć handlowa, w której najczęściej kupuję kosmetyki

 

Biedronka

Najszerszy asortyment kosmetyczny, najlepszy wybór i dostępność produktów

Najlepsze kosmetyczne marki własne

 

Carrefour 

Najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie  nowości kosmetycznych

 

Biedronka

Grand Prix w kategorii. Najwyższa średnia ocen ze wszystkich obszarów

image
Konsumenci wskazali, że Lidl to sieć spożywcza, w której najczęściej kupują kosmetyki
wiadomoscikosmetyczne.pl/Shootit Photography

 

Ranking Drogeria Roku został przeprowadzony przez Mobile Institute dla portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w ramach badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023”. Jak pokazało badanie, konsumenci kupują produkty beauty średnio w 3 typach miejsc, nie są wierni jednemu. Dyskonty i sklepy spożywczo-przemysłowe to nr 2 (32 proc.) i nr 3 (27 proc.) zaraz po drogeriach i perfumeriach stacjonarnych (44 proc.) jeśli chodzi o zakupy beauty. Zaledwie 2 proc. internautów deklaruje, że nie kupiło produktów beauty w Internecie. 17 proc. kupuje je w drogeriach internetowych.

Drogeria Roku to unikalny projekt prowadzony przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych od 2009 roku, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

Mobile Institute to instytut badawczy specjalizujący się w omnikanałowym i kontekstowym badaniu opinii konsumentów, dostarczający menedżerom wiedzę niezbędną do podejmowania decyzji oraz narzędzia pozwalające prowadzić stały dialog z konsumentami, pracownikami i partnerami bizesowymi, zarządzać doświadczeniem zakupowym, rozwijać produkty i zwiększać sprzedaż. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.11.2024 16:29
Cocolita najlepszą e-drogerią według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024
Paweł Orski, Head of E-Commerce, Cocolita.pl ze statuetką Drogeria Roku 2024 za I miejsce dla Cocolita.pl w kategorii e-Drogeriefot. Shootit

Cocolita jest najlepszą e-drogerią w Polsce w rankingu Drogeria Roku 2024. Tak zadecydowali konsumenci biorący udział w badaniu przeprowadzonym przez Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych.

Cocolita.pl zajęła pierwsze miejsce w kategorii e-Drogerie w rankingu Drogeria Roku 2024.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najchętniej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, wygoda kupowania, nowoczesne rozwiązania zakupowe, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, społeczna odpowiedzialność,  programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Cocolita.pl uzyskała największą średnią wśród ocenianych e-drogerii i e-perfumerii.

Drugie miejsce w tej kategorii zajął Douglas.pl, trzecie Wizaz24.pl.

Cocolita.pl jest jedną z najbardziej znanych drogerii internetowych w Polsce. W ofercie posiada ponad 35 tys. produktów. Miesięczne internetowy sklep odwiedza ponad milion użytkowników, w mediach społecznościowych e-drogeria ma ponad pół miliona obserwujących. W 2021 r. Burda Media wykupiła większościowe udziały w platformie e-commerce Shoko, właściciela Cocolita.pl. Firmą Shoko nadal zarządza jej założyciel i właściciel Hubert Górecki, jest ona oddzielnym podmiotem.

W kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne zwyciężyła sieć Hebe, na drugim miejscu podium znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann. Na drugim miejscu znalazło się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

Cały tegoroczny ranking Drogeria Roku 2024 wygrała sieć Hebe zdobywając także statuetkę Best of The Best. 

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.11.2024 17:24
Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe ze statuetką Best of The Best w rankingu Drogeria Roku 2024fot. Shootit

Sieć Hebe zwyciężyła w rankingu Drogeria Roku 2024 zyskując najlepszy wynik w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne, jak i w całym badaniu.

Sieć Hebe zwyciężyła w tegorocznym rankingu Drogeria Roku zajmując pierwsze miejsce w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne oraz zdobywając statuetkę Best of The Best.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najczęściej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, przyjazna i profesjonalna obsługa, komunikacja z konsumentami, wygoda i estetyka kupowania, programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Hebe uzyskało największą średnią wśród sieci drogeryjnych i perfumeryjnych oraz w całym rankingu.

image
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe; Katarzyna Bochner, Wiadomości Kosmetyczne
fot. Shootit

Na drugim miejscu w kategorii sieci drogeryjne i perfumeryjne znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Natomiast pierwsze miejsce w kategorii E-drogerie zajęła Cocolita.pl. Miejsce drugie Douglas.pl, trzecie – Wizaz24.pl.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann. Na drugim miejscu znalazło się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 20:37