54 edycja targów Cosmoprof Worldwide Bologna rozpoczyna się już jutro, 16 marca i potrwa do 20 marca gromadząc wystawców z kategorii kosmetycznej i perfumeryjnej (Cosmo Perfumery & Cosmetics oraz Hair & Nail Beauty Salon) a także opakowań (Cosmopack).
Targi zgromadzą pod jednym dachem ponad 2900 firm ( to wzrost o 11 proc. w stosunku do 2022 roku) z 64 krajów. Dotychczas zarejestrowani goście na to wydarzenie pochodzą ze 116 krajów i regionów. Cosmoprof przyciągnie nabywców z tak wielu krajów dzięki wsparciu ITA, Włoskiej Agencji Handlu i jej biur działających na rynkach referencyjnych dla branży kosmetycznej.
Dla polskich firm kosmetycznych Cosmoprof w Bolonii to najważniejsze wydarzenie targowe. Po dwóch latach formuły online spowodowanej pandemią, w ubiegłym roku powróciło w swoim tradycyjnym wydaniu. Wrażenia wystawców były różne, nie wszyscy uważali targi za udane, ale wszyscy cieszyli się, że znów mogą spotkać się z kontrahentami, ale także we własnym gronie, face to face.
Jak będzie w tym roku przekonamy się już za chwilę. Reprezentacja z Polski pojawi się we Włoszech w imponującym składzie 144 firm. Swoje marki zaprezentują producenci własnych brandów, jak i produkujący na zlecenie oraz dystrybutorzy. Największe firmy z długoletnią historią, jak i brandy butikowe oraz manufaktury. Niektóre marki połączyły siły i wystawiają się na wspólnych stoiskach. Polskie firmy będzie można spotkać we wszystkich sektorach Cosmetics & Toiletries, Beauty & Spa, Green & Organic, Professional Hair, Nailworld, Cosmopack.
Polska Agencja Inwestycji i Handli (PAIH) zorganizowała własne stoisko promocyjne, w ramach którego udostępniła nieodpłatną przestrzeń wystawienniczą dla 10 firm kosmetycznych.
– W tym roku zdecydowaliśmy się na wybór nowych, jeszcze mało znanych marek, które bez wsparcia Agencji nie mogłyby pozwolić sobie na pokazanie swoich produktów podczas targów, a które naszym zdaniem mają spory potencjał na sukces – powiedział Maciej Śmigiel, ekspert PAIH ds. branży kosmetycznej.
Wszyscy wystawiający się na Cosmoprof liczą na nawiązanie nowych kontaktów i zdobycie rynków eksportowych – sprzedaż zagraniczna waży znacząco w biznesie polskich producentów kosmetyków. Tymczasem 2022 r. przyniósł spadki sprzedaży eksportowej, które były spowodowane głównie utratą rynków wschodnich.
Czytaj więcej: Spada sprzedaż eksportowa polskich kosmetyków. Firmy muszą szukać nowych rynków zbytu [Raport PKO BP]