Soft launch TikTok Shop nie jest jeszcze ogólnodostępny. Firma otworzyła proces składania wniosków dla właścicieli firm z USA zainteresowanych sprzedażą w aplikacji, ale obecnie formularz jest dostępny tylko dla korporacji handlowych mających specjalny kod dostępu „tylko na zaproszenie”. TikTok planuje pobierać prowizję w wysokości 5 proc. od każdej sprzedaży.
Chociaż TikTok jest jedną z najszybciej rozwijających się aplikacji społecznościowych w USA, z 94 milionami użytkowników, przyszłość zakupów e-commerce w mediach społecznościowych w USA jest nadal niepewna. TikTok Shop jest już dostępny w Wielkiej Brytanii i niektórych częściach Azji, ale został wycofany z europejskiego rynku po tym, jak nie osiągnął oczekiwanych celów, odnotował słabą sprzedaż i został porzucony przez kluczowych influencerów. W oświadczeniu anonimowy pracownik TikTok przypisał słabe wyniki usługi zakupów na żywo rynkowi, którego „po prostu jeszcze nie ma” i opisał ogólną świadomość konsumentów i akceptację nowych form zakupów jako „niską i dopiero rodzącą się”.
Hasztag #beauty ma na TikToku ok. 132 miliardów wyświetleń, #cosmetics 5,5 miliarda, a #kosmetyki 1,3 miliarda. To oznacza, że uruchomienie platformy sprzedażowej jest gigantyczną szansą dla branży kosmetycznej, również na polskim rynku.
Czytaj także: Użytkownicy mediów społecznościowych nie wierzą influencerom, ale kupują polecane przez nich kosmetyki