Rynek i trendy
Wielka Brytania: branża kosmetyczna przeżywa boom, konsumenci nie żałują pieniędzy na urodę
Uroda jest dla konsumentów istotną wartością, a mijający rok pokazał wzrost tego trendu – wynika z badania Barclays Consumer Spend. Brytyjski przemysł kosmetyczny w 2024 roku przeżywa prawdziwy boom, a konsumenci zmieniają swoje zwyczaje zakupowe i coraz chętniej kupują luksus online.
23.12.2024
E-commerce
TikTok Shop podbija rynek: 45 proc. Amerykanów i Amerykanek robi zakupy na platformie
Nowe badanie przeprowadzone przez Coefficient Capital i The New Consumer ujawnia, że niemal połowa amerykańskich konsumentów dokonała zakupów za pośrednictwem TikTok Shop. Największą popularnością cieszą się kategorie mody i urody, co wskazuje na rosnące znaczenie handlu społecznościowego w USA.
16.12.2024
E-commerce
BaseLinker Index: e-commerce pod znakiem Black Friday, zdrowie i uroda z największym wzrostem
Wyniki 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce pokazują, że ich sprzedaż w internecie w listopadzie 2024 była wyższa od tej przed rokiem o 2,8 proc. Na ten wynik składa się blisko 7-procentowy wzrost liczby zamówień oraz spadek średniej wartości zamówienia. Zdrowie i uroda – ponownie kategorią z największym wzrostem.
12.12.2024
E-commerce
Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline
Prowadzimy działalność e-commerce w 27 krajach Europy, a w 7 z nich posiadamy sklepy stacjonarne. Obsługujemy prawie 30 mln klientów. Dzięki zastosowaniu AI oraz wirtualnej rzeczywistości z powodzeniem przełamujemy bariery zakupów online i personalizujemy sprzedaż w sklepach. Wierzymy, że produkty i doświadczenia powinny być dostępne dla konsumentów, niezależnie od tego, czy wolą robić zakupy online, czy offline – mówi ...
10.12.2024
E-commerce
Czy kosmetyki z Temu są bezpieczne? Badania są jednoznaczne
Platformy zakupowe, takie jak Temu, kuszą atrakcyjnymi cenami i szeroką ofertą produktów, w tym kosmetyków. Jednak rosnąca popularność tych produktów budzi pytania o ich bezpieczeństwo i jakość. Czy kosmetyki z Temu są bezpieczne? Czy ich stosowanie jest rozsądne? Przyjrzyjmy się temu bliżej, analizując dostępne badania i przepisy.
06.12.2024
Drogerie
Kontigo nie było w stanie odrobić strat z pandemii. Eurocash skupia się na rentowności i swoim podstawowym biznesie
Marka Kontigo znika z rynku. Grupa Eurocash podjęła decyzję o likwidacji także internetowego sklepu. Co było powodem tej decyzji w dobie szybkiego rozwoju sprzedaży e-commerce?
05.12.2024
E-commerce
UCE Research: Bogaci Polacy chętniej ryzykują zakupy w gorzej ocenianych sklepach internetowych
Najnowsze badania TrustMate.io pokazują zaskakującą zależność – im wyższe dochody, tym większa skłonność do zakupów w gorzej ocenianych e-sklepach. Jakie są przyczyny tego zjawiska i jakie konsekwencje mogą z niego wynikać?
03.12.2024
Drogerie
To koniec Kontigo. Sklep internetowy sieci także znika z rynku
Marka drogeryjna Kontigo znika z rynku po 10 latach działalności. Po sklepach stacjonarnych zamyka się także sklep internetowy sieci.
02.12.2024
E-commerce
Dagmara Gołek, Allegro: Będziemy zwiększać obecność i widoczność marek kosmetycznych na platformie [SONDA: Prognozy 2025]
W nadchodzącym roku skupimy się na zwiększeniu obecności marek kosmetycznych na platformie i chcemy pokazać klientom, jak szeroka jest oferta kosmetyczna na Allegro - mówi Dagmara Gołek, menedżerka zarządzająca kategorią Uroda w Allegro, wskazując także na wiodące trendy konsumenckie w kategorii.
27.11.2024
E-commerce
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.
18.11.2024
E-commerce
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.
15.11.2024
E-commerce
Rekordowe wyniki sprzedaży Alibaby podczas Dnia Singla 2024 – ale nie obyło się bez komplikacji
Tegoroczna edycja Dnia Singla organizowanego przez Alibaba przyniosła rekordowe wyniki sprzedaży, szczególnie w branży kosmetycznej. Mimo entuzjastycznych doniesień, szczegółowe dane pozostają niepełne, co utrudnia porównania z poprzednimi latami.
14.11.2024
E-commerce
Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?
Październik 2024 roku przyniósł znaczące zmiany w czołówce polskiego e-commerce. Największą niespodzianką okazał się wzrost popularności platformy ERLI.pl, która wyprzedziła Empik Group i uplasowała się w pierwszej piątce. W tym artykule przyjrzymy się szczegółowym danym, które ukazują dynamikę rynku.
12.11.2024
E-commerce
Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: Rewolucja AI stwarza nowe możliwości dla rozwoju e-commerce
E-commerce w Polsce jest już nasycony i w procesie konsolidacji, ale nadal jest miejsce na nowych graczy. Okazję do tego stwarza rewolucja AI – uważa Remigiusz Chrzanowski, właściciel w firmie doradczej DrEcom, przez wiele lat związany z budową biznesów ecommercowych w takich firmach jak Super-Pharm, Gemini, DOZ.pl czy eMag.pl.
12.11.2024
E-commerce
Cocolita najlepszą e-drogerią według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024
Cocolita jest najlepszą e-drogerią w Polsce w rankingu Drogeria Roku 2024. Tak zadecydowali konsumenci biorący udział w badaniu przeprowadzonym przez Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych.
11.11.2024
E-commerce
Nowy trend w zakupach online: lokalne e-commerce zaczyna królować w Polsce
Handel internetowy zyskuje nowy wymiar – Polacy coraz chętniej wybierają e-sklepy zlokalizowane w najbliższym otoczeniu. Badania pokazują, że ten segment rynku zyskuje na popularności dzięki szybkości obsługi i możliwości wsparcia lokalnych przedsiębiorstw.
07.11.2024
E-commerce
Obroty w e-handlu rosną wbrew ogólnym trendom spadku sprzedaży w handlu detalicznym
Opublikowana niedawno informacja o wrześniowym spadku sprzedaży w całym handlu detalicznym zelektryzowała rynek. Na tym tle dobrze wygląda sprzedaż w kanale e-commerce, która rośnie w ujęciu rok do roku i miesiąc do miesiąca.
06.11.2024
E-commerce
L’Oréal Paris osiąga ponad milion dolarów sprzedaży podczas Super Brand Day na TikTok Shop UK
L’Oréal Paris zanotował spektakularny sukces na pierwszym Super Brand Day na TikTok Shop UK, generując sprzedaż przekraczającą milion dolarów. Jak marka, która jeszcze trzy miesiące wcześniej nie miała konta na TikTok Shop, zdołała w zaledwie tydzień zwiększyć swoje zakupy na platformie o 466 proc.?
05.11.2024
E-commerce
Zalando odnotowuje silny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zalando, gigant branży e-commerce, wykazuje imponujący wzrost zarówno w sektorze B2C, jak i B2B w trzecim kwartale 2024 roku. Firma konsekwentnie inwestuje w kluczowe elementy swojej strategii ekosystemowej, rozwijając programy lojalnościowe, oferty lifestylowe, technologie wspierające odkrywanie mody oraz infrastrukturę logistyczną.
05.11.2024
E-commerce
Ponad miliard złotych przychodu i historyczny zysk netto – Cool Group podsumowuje ostatni rok rozliczeniowy
30.10.2024
Drogeria roku
Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024
Ogłosiliśmy zwycięców w kolejnej edycji rankingu Drogeria Roku 2024. Laureatów wskazali konsumenci wyłaniając najlepsze miejsca zakupu kosmetyków i wskazując rynkowych liderów. Statuetki wręczyliśmy podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.
25.10.2024
E-commerce
Estée Lauder wchodzi na Amazon Premium Beauty
Estée Lauder, flagowa marka The Estée Lauder Companies Inc., zadebiutowała na amerykańskiej platformie Amazon Premium Beauty. Dzięki temu klienci z USA mają teraz dostęp do szerokiej gamy produktów tej luksusowej marki, a także nowego narzędzia do wyboru odcienia podkładu, dostępnego wyłącznie na Amazonie.
23.10.2024
E-commerce
UOKiK stawia zarzuty serwisowi Temu – czy doszło do naruszenia praw konsumentów?
Prezes UOKiK postawił zarzuty wobec spółki Whaleco Technology Limited, odpowiedzialnej za działalność chińskiego serwisu zakupowego Temu na terenie Polski. Zarzuty dotyczą naruszania praw konsumentów, w tym braku jasnych informacji o sprzedawcach i zasadach reklamacji. Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu, jeśli praktyki zostaną uznane za niezgodne z prawem.
21.10.2024
E-commerce
Działasz w branży beauty? Załóż konto na Allegro Business i zyskaj 500 zł na zakupy
Allegro Business to platforma, która oferuje przedsiębiorcom znacznie korzystniejsze warunki zakupowe niż standardowe konto osobiste. Dzięki rozwiązaniom skrojonym specjalnie pod potrzeby firm, kupujący mogą cieszyć się szeregiem dodatkowych opcji, które ułatwiają codzienne zakupy biznesowe. Coraz więcej firm z branży Beauty przekonuje się o zaletach tego rozwiązania. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści skłaniają ...
16.10.2024
25. grudzień 2024 15:09