Charakterystyczne czerwone logo Drogerii Roku można zobaczyć w witrynach wielu sklepów kosmetycznych w całej Polsce – należących do tych największych, najbardziej znanych sieci drogeryjnych, ale także lokalnych, dzięki którym polski rynek jest nadal różnorodny. I jest to niewątpliwie sukces tego rankingu, który redakcja Wiadomości Kosmetycznych organizuje od 12 lat.
O tym, kto może pochwalić się logo Drogerii Roku przed konsumentami, ale także przed partnerami w biznesie decydują fachowcy – menedżerowie z firm kosmetycznych a także eksperci z firm badawczych. Starając się stworzyć jak najbardziej reprezentatywną dla rynku grupę jurorów zapraszamy do tego grona przedstawicieli firm reprezentujących kapitał polski i międzynarodowy, koncerny o potężnej strukturze, jak i firmy rodzinne, producentów kosmetyków masowych, jak i niszowych. W tym roku było to grono aż 31 ekspertów.
Zobacz jurorów Drogerii Roku 2022
W tym roku jurorzy przyznali nagrody w ośmiu kategoriach. Wytypowali sieci drogeryjne oraz e-drogerie, które, ich zdaniem, powinny zdobyć statuetkę Drogeria Roku. O zwycięstwie decydowała suma głosów - w każdej kategorii juror mógł wskazać jednego kandydata do nagrody.
Oto zwycięzcy w rankingu Drogeria Roku 2022
Najlepsza sieć drogeryjna HEBE
Najlepsza polska sieć drogeryjna DROGERIE JAWA
Najlepszy projekt franczyzowy DROGERIE SEKRET URODY
Najlepsza e-drogeria hebe.pl
ex aequo
Najlepsza e-drogeria drogeriapigment.pl
Najlepszy partner w biznesie HEBE
Najciekawsza strategia asortymentowa HEBE
Najszybsze podążanie za ekotrendami ROSSMANN
Sieć odpowiedzialna społecznie ROSSMANN
Statuetki trafiły w ręce menedżerów reprezentujących zwycięskie sieci drogeryjne. Nagrody dla sieci Hebe odebrali:
Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny, Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja
António Farinha, dyrektor ds. strategii asortymentu, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja
Piotr Piech, dyrektor handlowy Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja
Statuetka dla hebe.pl trafiła do Magdalena Mazurek, dyrektor e-commerce Hebe, Jeronimo Marins Drogerie i Farmacja
Statuetkę dla sieci Drogerie Jawa odebrała Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu
Nagroda dla sieci Drogerie Sekret Urody trafiła do Agnieszki Horodeckiej odpowiedzialnej za rozwój sieci.
Nagrodę dla drogeriepigment.pl przekazaliśmy Jolancie Stelmach, współwłaścicielce firmy Drogerie Pigment.
Statuetki dla sieci Rossmann odebrała Zofia Kociołek-Sztec z działu komunikacji Rossmann Polska.
Nagrody Drogeria Roku przyznaliśmy podczas uroczystej gali wieńczącej kongres Retail Trends 2022, na który złożyły się dwie najważniejsze branżowe konferencje skierowane do sektora food i kosmetycznego - Kongres Rynku FMCG oraz Forum Branży Kosmetycznej.
Redakcja wiadomoscihandlowe.pl wręczyła również nagrody najlepszym sieciom handlowym w rankingu Market Roku. Wyróżniła także firmy zaangażowane w pomoc Ukrainie statuetkami Retail Hero. Po raz kolejny przyznane zostały także nagrody w projekcie Retail Business Awards prowadzonym we współpracy z Business Centre Club. Statuetkami Retail Business Awards są nagradzane firmy i ich menadżerowie za realnie podejmowane działania, które kreują rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności i konsumentów, a także gospodarki i środowiska.
Czytaj także: Ponad tysiąc uczestników na Retail Trends 2022