Perfumerie
Notino podsumowało wyniki za ostatni kwartał 2024
Ostatnie trzy miesiące 2024 roku okazały się dla Notino sukcesem – zaowocowały ponad 10 milionami zamówień. Sprzedaż napędzały w tym czasie promocje związane z Black Friday oraz okresem świąt Bożego Narodzenia.
04.02.2025
Włosy
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.
04.02.2025
Rynek i trendy
Lidl, Action i Rossmann na szczycie rankingu sieci handlowych Listonic
Lidl, Action, Rossmann oraz Ikea to sieci handlowe, w których Polacy najchętniej planowali zakupy według rankingu sieci handlowych aplikacji Listonic.
04.02.2025
Rynek i trendy
Global Wellness Summit prezentuje 10 rosnących trendów wellness: u szczytu analogowość, sauna i suplementy
Podczas corocznej konferencji Global Wellness Summit zaprezentowano The Future of Wellness Trends Report 2025, który podkreśla rosnące znaczenie branży wellness na świecie. Z najnowszych danych wynika, że globalna gospodarka wellness osiągnęła wartość 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, a do 2028 roku prognozuje się jej wzrost do 9 bilionów dolarów. Największymi segmentami rynku pozostają pielęgnacja osobista, uroda oraz zdrowe ...
03.02.2025
Sieci i centra handlowe
E-commerce odbiera klientów galeriom handlowym
Galerie i centra handlowe odnotowały w 2024 roku lekkie spadki ruchu klientów –wynika z cyklicznego raportu, wydawanego przez firmę technologiczną Proxi.cloud. Obserwacja zachowań blisko 1,5 mln unikalnych konsumentów w 710 centrach i galeriach handlowych pokazuje, że w 2024 roku ruch w tego typu obiektach spadł o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym.
03.02.2025
Producenci
Supermodelka Paulina Porizkova po 30 latach powraca do współpracy z Estée Lauder
59-letnia Czeszka, która po raz pierwszy współpracowała z Estée Lauder w latach 1988-1993, w tym roku powraca jako twarz nowej kampanii kosmetyków pielęgnacyjnych pro-aging marki. "Uczyńmy starzenie się pięknym" – zapowiedziała Paulina Porizkova w spocie promocyjnym.
01.02.2025
Rynek i trendy
TOP 10 stycznia 2025: zamknięcie fabryki i zwolnienia w Oriflame, Kelly Rutherford twarzą Caudalie i wyprzedaże w Rossmannie
Pierwszy miesiąc nowego roku minął nam pod znakiem zawirowań w Oriflame i sprzedaży fabryki CETES w Ursusie. Poza tym nasi czytelnicy i czytelniczki interesowali się nową kampanią z Kelly Rutherford i wyprzedażami w Rossmannie... i czym więcej?
31.01.2025
Rynek i trendy
Michał Rudecki, NielsenIQ: Drogerie nie dają się dyskontom, odpowiadają za 70 proc. sprzedaży wartościowej kosmetyków
Dyskonty od lat mocno zyskują na znaczeniu jako kanał sprzedaży. Jest jednak duża różnica pomiędzy asortymentem drogerii i dyskontów, różni je także model kupowania. Jaki udział w sprzedaży kosmetyków w Polsce ma każdy z tych kanałów i czy dyskonty mogą być zagrożeniem dla drogerii?
31.01.2025
Rynek i trendy
Perfumy w Arabii Saudyjskiej: rynek wart miliardy nadal rośnie w siłę
Wzrost rynku przyciąga międzynarodowe firmy perfumeryjne, które dostosowują swoje linie do gustów saudyjskich konsumentów. Dużą popularnością cieszą się techniki warstwowego aplikowania zapachów, co pozwala na tworzenie unikalnych, spersonalizowanych kompozycji. Stały wzrost na poziomie 5 proc. rocznie świadczy o rosnącym zainteresowaniu luksusowymi kompozycjami zapachowymi, zarówno wśród lokalnych marek, jak i globalnych ...
30.01.2025
Włosy
Wielka Brytania: marka kosmetyczna walczy z mitami, dotyczącymi mycia włosów
Z badania firmy kosmetycznej Philip Kingsley wynika, że kobiety w Wielkiej Brytanii nie myją włosów prawidłowo: robią to zbyt rzadko lub niedokładnie. Firma podkreśla, że uleganie mitom i trendom może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia włosów i skóry głowy.
30.01.2025
Rynek i trendy
Raport EY: Allegro i Rossmann liderami zaufania polskich konsumentów
W okresie dynamicznych zmian na rynku detalicznym zaufanie do marki stało się kluczowym czynnikiem, wpływającym na decyzje zakupowe polskich konsumentów. Raport EY-Parthenon "Retail Performance Ranking 2024” dostarcza cennych informacji na temat postrzegania sprzedawców detalicznych w kluczowych segmentach rynku.
30.01.2025
Perfumerie
Wysokie przychody Sephory i świetna sprzedaż perfum poprawiają globalne wyniki LVMH
LVMH, posiadający w swoim portfolio luksusowych marek m.in. sieć perfumerii Sephora, zanotował w 2024 roku przychody w wysokości 84,7 mld euro. To wynik wyższy od zakładanego (84,28 mld euro) i jest efektem bardzo dobrego popytu w Europie i USA.
29.01.2025
Drogerie
Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]
Rossmann, niemiecki gigant branży drogeryjnej, rozszerza swoją działalność na sąsiednią Szwajcarię, kusząc konkurencyjnymi cenami. Pierwszy sklep już otwarty, a w planach jest kolejnych 150 placówek.
29.01.2025
Drogerie
Drogerie DM i Rossmann w Top10 ulubionych private labels na niemieckim rynku
Konsumenci lubią sieci, które stawiają na marki własne – szczególnie w trudnych ekonomicznie czasach doceniają korzystny stosunek jakości do ceny. Badanie, obejmujące rynek niemiecki, przeprowadzili analitycy z Yougov.
28.01.2025
Rynek i trendy
Pret a maquiller. Jak kolejne domy mody walczą o miejsce w świecie makijażu?
Kiedy wydaje się, że rynek kosmetyki kolorowej nasycił się po brzegi, światowe domy mody postanowiły wkroczyć na nowe dla siebie ścieżki i wdrażają linie makijażowe. Czym chcą wygrać – i czy jest jeszcze o co grać?
27.01.2025
Rynek i trendy
W 2024 ceny w sklepach wzrosły o 4,3 proc. Na szczycie podwyżek słodycze i… chemia gospodarcza
W ciągu całego 2024 roku codzienne zakupy Polaków zdrożały o ponad 4 proc. rdr. Na 17 monitorowanych kategorii aż 15 odnotowało wzrosty, w tym słodycze i desery, warzywa oraz artykuły chemii gospodarczej.
27.01.2025
Rynek i trendy
Sieci handlowe w 2024 roku walczyły o klientów promocjami. Jak wypadły drogerie?
Sieci handlowe zrobiły w 2024 roku więcej promocji, niż w rok wcześniej. Jako powód wzrostu analitycy wskazują inflację oraz rozkręconą wojnę cenową na rynku. Zaskakująco na tle dyskontów i sieci convenience wypadły drogerie.
27.01.2025
Rynek i trendy
Ewa Chodakowska wspiera WOŚP: do wygrania tydzień metamorfozy, zwycięzca będzie tylko jeden
Zwycięzca aukcji Ewy Chodakowskiej dla fundacji WOŚP będzie mógł uczestniczyć w tygodniu metamorfozy w Zakopanem z udziałem trenerki. Licytacja na Allegro kończy się w poniedziałek, aktualnie cena przekroczyła 36 tys. zł.
24.01.2025
Apteki
PMR: Cyfryzacja zmienia polski rynek sprzedaży OTC i suplementów [RAPORT]
Aż 87 Polaków regularnie kupuje leki bez recepty (OTC) i suplementy, ale cyfryzacja ma wpływ na preferencje klientów. W perspektywie do 2029 roku wzrośnie udział sprzedaży online – wynika z raportu PMR Market Experts.
23.01.2025
Rynek i trendy
Ipsos Poland: Marki beauty wciąż podchodzą z rezerwą do tematu różnorodności [ANALIZA]
Komunikacja to jeden z najbardziej dynamicznie zmieniających się obszarów działalności marek, ale jednocześnie pewne (r)ewolucje przychodzą marketerom z trudem. Mówiąc zatem szeroko o komunikacji, w tym także o branży beauty, marki wciąż podchodzą z pewną rezerwą do tematu różnorodności.
21.01.2025
Sieci i centra handlowe
Dystrybutorzy rynku mody i beauty łączą siły w działaniach na rzecz klimatu
About You Group, Yoox Net-A-Porter i Zalando łączą siły z Asos, Boozt i Selfridges w ramach inicjatywy edukacyjnej Fashion Leap For Climate. Do programu będzie miało dostęp blisko sto marek partnerskich.
20.01.2025
Rynek i trendy
Chemia gospodarcza liderem drożyzny w polskich sklepach [dane za grudzień 2024]
W grudniu artykuły chemii gospodarczej były droższe aż 10,3 proc. w stosunku do grudnia 2023, co pozwoliło tej kategorii zająć pierwsze miejsce w najnowszym rankingu drożyzny. Powody tego drastycznego skoku cen wyjaśniają eksperci.
20.01.2025
Rynek i trendy
Marta Wojciechowska: Od silversów do generacji alfa. Czego klienci oczekują od marek kosmetycznych? [ANALIZA]
Jak efektywnie docierać do różnych segmentów rynku i czy to wiek stanowi oś podziału? Czego poszukują obecnie klienci marek luksusowych? Które trendy przenikają wszystkie pokolenia?
18.01.2025
Rynek i trendy
Millenialsi kupują w social mediach częściej niż Zetki? Zaskakujące wyniki badań Retail Technology Show
Millenialsi w Wielkiej Brytanii przejmują prowadzenie w zakupach za pośrednictwem mediów społecznościowych, wyprzedzając technologicznie biegłą Generację Z. Wartość rynku social commerce w kraju ma wzrosnąć z 7,4 miliarda do niemal 16 miliardów funtów do 2028 roku, co oznacza dynamiczny rozwój tej formy sprzedaży.
16.01.2025
04. luty 2025 13:58