StoryEditor
Producenci
06.04.2022 00:00

Nivea, Garnier i OnlyBio to najczęściej wybierane marki pielęgnacji włosów [RAPORT]

TOP 3 marek szamponów i odżywek do włosów to Nivea, Garnier i OnlyBio. Konsumenci raczej nie ufają w tej kategorii markom własnym. Produkty Cien oferowane przez dyskont Lidl znalazły się dopiero na 14 miejscu w wiosennej edycji zestawienia 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar.

98 proc. ankietowanych w badaniu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar potwierdziło, że kupuje szampony i odżywki do włosów. Najwięcej z nich wskazało na markę Nivea (22 proc.). Główną grupę nabywców tej marki stanowią shopperowi domatorzy.

Są to konsumenci, którzy szukają promocji i wiedzą jakie marki chcą kupić, mają ulubione sklepy. Zawsze też mają przy sobie gotową listę zakupów. Nie specjalnie lubią zakupy, nie podążają za trendami konsumenckimi i nie szukają nowości, jednak chętnie wspierają gospodarkę wybierając polskie produkty (dla wielu z nich Nivea jest marką polską).

Czytaj też: Najwięcej konsumentów szuka tanich markowych produktów [BADANIE]

Na drugiej pozycji znalazły się szampony i odżywki Garnier. Produkty tej marki, oprócz shopperowych domatorów, kupują cenowi entuzjaści oraz cenoholicy. Ci pierwsi lubią zakupy i wszystko co z nimi związane. Mają ulubione marki i sklepy, często jeżdżą na zakupy i sprawia im to przyjemność. Lubią przygotować się do zakupów, np. porównując oferty różnych sklepów. Podążają za trendami. Są podatni na reklamy online w mediach społecznościowych i opinie influencerów.

Natomiast cenoholicy szukają okazji i dobrych cen. Nie zwracają uwagi na ekologię. Lubią sprawdzone produkty, niechętnie podchodzą do nowości.

Wielką trójkę w kategorii szampony i odżywki zamyka marka Only Bio, która przed rokiem w ogóle nie była klasyfikowana w zestawieniu FMCG Brands We Shop. Obecnie wskazało na nią 19 prac. konsumentów.

Po jej produkty w większości sięgają świadomi koneserzy. Są to konsumenci, którzy zwracają szczególną uwagę na środowisko i produkty, które o nie dbają. Częściej kupują marki polskie, wspierając gospodarkę. Czytają też etykiety. Cena nie ma dla nich tak dużego znaczenia jak szerszy kontekst tego, jak ich zakupy wpływają na otoczenie. Są modni, zakupy sprawiają im przyjemność i często kierują się wyborami promowanymi przez influencerów.

Z badania 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar wynika również, że konsumenci raczej nie ufają w markom własnym w kategorii szamponów i odżywek do włosów. Produkty Cien oferowane przez dyskont Lidl znalazły się dopiero na 14 miejscu w wiosenne edycji zestawienia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:41