StoryEditor
Producenci
09.01.2023 00:00

Florence By Mills była najgorętszą marką kosmetyczna 2022 roku [Cosmetify Index]

Cyfrowa porównywarka cen produktów kosmetycznych – Cosmetify, jak co roku przygotowała swój Cosmetify Index. Ranking pokazuje m.in. najbardziej popularne marki, a tworzony jest w oparciu o wyszukiwania w Google i obserwowanie w mediach społecznościowych. W 2022 r. ranking otwiera Florence By Mills, stworzona przez Millie Bobby Brown, gwiazdę serialu Stranger Things, którego 4 sezon miał premierę w ubiegłym roku.  

Według Cosmetify Index najgorętszą marką 2022 była Florence By Mills, która na pierwsze miejsce rankingu wspięła się z pozycji nr 7. Jej twórczynią jest Millie Bobby Brown, gwiazda serialu Stranger Things. Wskaźnik zaangażowania marki na instagamie wyniósł 1,78 proc., co jest najwyższym wynikiem w całym rankingu. Na jej doskonałe zaangażowanie w mediach społecznościowych wpływ miała z pewnością ubiegłoroczna premiera 4 sezonu tej produkcji.  

Na drugim miejscu znalazła się marka CeraVe, która odnotował 18,4 miliona wyszukiwań w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co stanowi wzrost o 26,62 proc. w stosunku do 2021 roku. Pozycja trzecia to Glossier. Marka może pochwalić się 2,6 milionami obserwujących na Instagramie i niedawną współpracą z gwiazdą muzyki pop, Olivią Rodrigo. The Body Shop, choć nadal jest najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na świecie z 40 milionami wyszukiwań w Google w ciągu ostatniego roku, to w rankingu Cosmetify Index zajęła pozycje czwartą.

Czytaj też: Marka The Body Shop weszła na rynek kenijski

Estée Lauder uplasowała się na 5. miejscu listy, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ portfolio jej marek jest sprzedawane w 150 krajach. Wyszukiwania firmy w Google wzrosły o 7,71 proc. w 2022 roku i zgromadziły 4,3 miliona obserwujących na Instagramie.

Revolution to brytyjski inkubator dostępnych cenwo marek z silną bazą 3,4 miliona obserwujących na Instagramie. W 2022 roku zajął miejsce nr 6. Firma Yves Rocher odnotowała w tym roku niewielki spadek liczby wyszukiwań w Google, coć i tak było ich bardzo dużo - 30 mln. Dzięki nim marka uplasowała się na siódmym miejscu listy Cosmetify.

Kolejne pozycje to Olaplex z 18,5 mln wyszukiwań online w ciągu ostatnich 12 miesięcy (miejsce 8), Fenty Beauty, która odnotowała wzrost wyszukiwań i zgromadziła 11,7 miliona obserwujących na Instagramie (9) oraz Caudalie’s miał ze wskaźnikiem zaangażowania na Instagramie na poziomie 0,25 proc. i 5,7 mln klientów w 2022 roku (10).

W 2021 roku najpoplarniejszymi markami kosmetycznymi w tym samym rankingu były: Huda Beauty, MAC Cosmetics i Anastasia Beverly Hills. 

Czytaj też: Huda Beauty, MAC Cosmetics i Anastasia Beverly Hills to najpopularniejsze marki w światowym internecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 12:07