StoryEditor
Producenci
20.03.2020 00:00

Chanel zamyka zakłady produkcyjne we Francji, Włoszech i Szwajcarii

W czwartek 19 marca Chanel zdecydowała o zamknięciu wszystkich lub części głównych zakładów produkcyjnych w trzech krajach Europy Zachodniej - Francji, Włoszech i Szwajcarii.

W oświadczeniu przesłanym  fashionnetwork.com czytamy: „Paryski dom Chanel podjął decyzję, zgodnie z najnowszymi instrukcjami rządu, o stopniowym zamykaniu na dwa tygodnie wszystkich zakładów produkcyjnych we Francji, Włoszech i Szwajcarii (zegarmistrzostwo), a także warsztatów Haute Couture i prêt-à-porter, rzemiosła i biżuterii”.

W niektórych przypadkach zamknięcia mogą być tylko częściowe, ponieważ niektóre jednostki wymagają minimalnej obecności ze względów bezpieczeństwa.

Produkcja zostaje przerwana. Niektóre zakłady logistyczne działają przy co najmniej bardzo ograniczonej obecności pracowników, aby zapewnić ciągłość biznesową, gdy jest to konieczne. W tych kilku przypadkach bardzo małe zespoły korzystają ze wzmocnionych środków w celu ochrony swojego zdrowia i bezpieczeństwa. Poproszono ich o przestrzeganie wytycznych dotyczących dystansu społecznego, ograniczenie interakcji fizycznych w jak największym stopniu i przestrzeganie wszystkich gestów barierowych” - precyzuje Chanel.

Chanel zamknął już wszystkie swoje sklepy we Francji i we Włoszech, te dwa kraje zostały poddane kwarantannie na podstawie dekretów rządowych. W poniedziałek 16 marca Francja weszła w piętnastodniowy okres uwięzienia: obywatele mogą opuścić swoje domy tylko na podstawie pisemnego zaświadczenia.

Telepraca została wprowadzona w przypadku wszystkich pracowników biurowych lub produkcyjnych. Chanel zobowiązuje się do utrzymania w tym okresie wynagrodzenia wszystkich swoich pracowników, oprócz pomocy prawnej udzielonej przez rząd” - informuje paryski dom.

We Francji tysiące firm uruchomiły przepisy prawa pracy, które umożliwiają częściowe zatrudnienie pracowników pracujących w domu. System ten pozwala pracodawcom na otrzymywanie pomocy finansowej od rządu i znaczne obniżenie składek na ubezpieczenie społeczne, a tym samym na rekompensatę spadających dochodów.

Według AFP, również Hermès zamknęła swoje francuskie fabryki, co wynika z notatki wewnętrznej CEO spółki, Axela Dumasa. Luksusowa marka odmówiła jednak komentarza  w tej sprawie.

Inne francuskie marki luksusowe dostosowały swoje fabryki do wspierania walki z pandemią. Luksusowa grupa LVMH rozpoczęła w ten sposób produkcję żelu wodno-alkoholowego w fabrykach trzech swoich marek - Parfums Christian Dior, Guerlain i Parfums Givenchy - dostarczanych bezpłatnie służbie zdrowia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.04.2025 11:40
L’Oréal UK z rekordowym wynikiem finansowym w 2024 roku
Shutterstock

L’Oréal UK ogłosił rekordowe wyniki finansowe za rok 2024, przekraczając po raz pierwszy w historii próg 1,5 miliarda funtów obrotu. Według najnowszych danych złożonych w Companies House, roczne przychody firmy wyniosły 1,55 miliarda funtów, co oznacza wzrost w porównaniu do 1,43 miliarda funtów osiągniętych w 2023 roku. Jednocześnie zysk przed opodatkowaniem wzrósł z 220 milionów do 248,3 miliona funtów.

Wzrost ten L’Oréal przypisuje zarówno zwiększonej wartości sprzedaży, jak i rosnącej liczbie transakcji, wspieranych przez dobrą kondycję rynku kosmetycznego w Wielkiej Brytanii oraz skuteczne zarządzanie kosztami. Firma zyskała udziały rynkowe we wszystkich głównych kategoriach, takich jak perfumy, pielęgnacja włosów i makijaż. Szczególnie wyróżnił się kanał e-commerce, którego tempo wzrostu było niemal trzykrotnie wyższe niż sprzedaży stacjonarnej.

W 2024 roku L’Oréal UK wypłacił dywidendę w wysokości 168,4 miliona funtów dla spółki-matki, a na kolejny rok finansowy zaproponowano dalsze 185,1 miliona funtów. Dane te pokazują nie tylko silną kondycję finansową brytyjskiego oddziału koncernu, ale także jego strategiczne znaczenie w strukturach globalnych firmy.

Rekordowe wyniki potwierdzają utrzymujące się wysokie zainteresowanie brytyjskich konsumentów produktami z kategorii kosmetycznej i pielęgnacyjnej. L’Oréal wskazuje na dalszy rozwój e-commerce oraz efektywność operacyjną jako kluczowe czynniki sukcesu w wymagających warunkach gospodarczych, takich jak inflacja czy zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw. Firma wyraża pewność co do dalszego wzrostu w nadchodzących miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.04.2025 15:41
Ashley Park nową globalną ambasadorką Diora
Netflix

Francuski dom mody Dior ogłosił, że amerykańska aktorka i piosenkarka Ashley Park została nową globalną ambasadorką marki. Jej rola obejmie zarówno promowanie działu mody, jak i kosmetyków. Park jest najlepiej znana z roli Mindy Chen w popularnym serialu Netflixa Emily w Paryżu, gdzie niejednokrotnie pojawiała się w stylizacjach inspirowanych paryskim szykiem – bliskim estetyce Diora.

Współpraca aktorki z luksusową marką nie jest nowością. Ashley Park regularnie pojawiała się na pokazach Diora i czerwonych dywanach w kreacjach tego domu mody. Oficjalne ogłoszenie ambasadorskiej roli formalizuje dotychczasowe relacje z marką, należącą do koncernu LVMH. Park może poszczycić się także nominacją do nagrody Tony za rolę Gretchen Wieners w broadwayowskiej adaptacji Mean Girls.

Do grona ambasadorów Diora należą już takie gwiazdy jak Anya Taylor-Joy, która reprezentuje zarówno modę, jak i kosmetyki marki, oraz Willow Smith, pełniąca funkcję międzynarodowej ambasadorki makijażu Diora. W styczniu 2025 roku marka ogłosiła także odnowienie współpracy z wieloletnią ambasadorką Charlize Theron, która promuje nową odsłonę linii pielęgnacyjnej Dior Capture.

W 2024 roku do grona ambasadorów Diora dołączyła również Rihanna, zostając twarzą kultowego zapachu J’adore. W czerwcu zaprezentowano nową kampanię reklamową z jej udziałem. Dior nie ujawnił jeszcze szczegółów dotyczących projektów z udziałem Ashley Park, jednak można spodziewać się jej obecności w globalnych kampaniach promocyjnych oraz na prestiżowych wydarzeniach związanych z marką.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. kwiecień 2025 21:13