Buy Shares opracowało we wrześniu br. listę 10. najczęściej odwiedzanych witryn internetowych - na pierwszym miejscu znalazł się Google.com z 105 miliardami odwiedzających. Na drugim miejscu uplasował się YouTube.com z 36,4 miliardami odwiedzających, a następnie Facebook.com z 25,3 miliardami odwiedzających. Na czwartym miejscu znajduje się Wikipedia.org, z 17,5 miliardami odwiedzających.
Platforma do udostępniania zdjęć Instagram.com zajęła szóstą pozycję z 5,2 miliarda odwiedzających, a następne było Yahoo.com z 4,9 miliarda odwiedzających. Witryna dla dorosłych Pornhub.com ma ósme miejsce z 4,9 miliardami odwiedzających. Reddit.com miał 4,5 miliarda odwiedzających, a następnie Xvideos.com z 4,3 miliardami odwiedzających.
Wśród dziesięciu najczęściej odwiedzanych witryn internetowych Amazon.com był jedyną platformą handlu elektronicznego. Badania łączą popularność Amazona z pandemią koronawirusa. Według raportu z badań:
„W tym okresie Amazon był jednym z beneficjentów, ponieważ wiele osób zwróciło się do usług handlu elektronicznego, aby kupić podstawowe produkty. Większość rządów nałożyła blokady ograniczające przepływ osób, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Amazon powinien spodziewać się większego ruchu, ponieważ różne regiony kontynuują walkę z drugą falą kryzysu zdrowotnego. Ogólnie rzecz biorąc, zmiany w preferencjach konsumentów znajdują odzwierciedlenie w ruchu na stronie platformy Amazon. ”
W badaniu przeanalizowano także dziesięć najczęściej wyszukiwanych haseł w Google w III kwartale 2020 r. Słowo Google znalazło się na szczycie z indeksem 100. Inne zapytania, które trafiły na listę, to Facebook (81), YouTube (76), Pogoda (52), Wiadomości (46), Amazon (37), Tłumacz (35), Whatsapp (30), Instagram (29), i filmy (27).