StoryEditor
Producenci
07.11.2022 00:00

Rémy Cointreau wchodzi na rynek zapachów luksusowych

Perfumy marki Maison Psyché, nowego brandu w portfolio producenta napojów spirytusowych Rémy Cointreau, kosztować będą ponad 5500 euro. Zapach ma być dostępny w dystrybucji w 2023 r. i być limitowany do poszczególnych rynków sprzedaży.

Alkohole i perfumy mają wiele wspólnego — w jednej i drugiej branży wykorzystuje się procesy maceracji i pracę nosów rozpoznających bukiety zapachowe. Producent napojów spirytusowych, Rémy Cointreau wkracza na rynek  zapachów luksusowych, tworząc nową markę: Maison Psyché.

Maison Psyché jest zakorzenione w przekonaniu, że najbardziej niezwykłe dzieła powstają, gdy spotykają się wyjątkowe terroir [kombinacja specjalnej gleby i warunków atmosferycznych] i alchemia mistrzów i rzemieślników” – powiedział rzecznik Rémy Cointreau w oświadczeniu. Wiodącymi dyrektorami Maison Psyché są Baptiste Loiseau, Mistrz Piwniczki Rémy Martin oraz Sophie Labbé, Główna Perfumiarka w Firmenich, największej na świecie prywatnej firmie zajmującej się chemią olfaktoryczną. Sophie Labbé jest autorką innowacyjnych kompozycji, które znalazły się w kolekcjach takich marek m.in. Bvlgari, Guerlain, Floraiku, Memo Paris, Salvatore Ferragamo i Yves Saint Laurent.

Maison Psyché House użyje kolekcji pięciu nut zapachowych, starannie skomponowanych i pozostawionych do dojrzewania w piwnicach Maison Rémy Martin w Cognac. To pozwala im rozszerzyć swój sugestywny zapach w les tonnelets, czyli małych dębowych beczkach do dojrzewania słynnych alkoholi firmy Rémy Cointreau.

Perfumy Maison Psyché, sprzedawane od 5500 euro za butelkę, są obecnie dostępne tylko we Francji, za pośrednictwem prywatnych dyrektorów klientów Rémy Cointreau. W 2023 roku perfumy zostaną wprowadzone do USA w styczniu, Malezji i Singapuru w marcu oraz do Wielkiej Brytanii i Szwajcarii w kwietniu. Premiera w Chinach ma nastąpić w maju. Butelki Maison Psyché wykonane są z kryształu Baccarat ozdobionego złotem. Niektóre egzemplarze są również usiane diamentami i numerowane w ramac bardzo limitowanych serii.

Czytaj także: Niestandardowe nuty zapachowe – coraz silniejszy trend perfumeryjny

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 20:32