StoryEditor
Handel
30.08.2023 16:24

Wojna na ceny trwa. Biedronka odpowiada sieciom drogeryjnym kolejnymi promocjami na kosmetyki

Promocje w Biedronce, która najwyraźniej nie zamierza oddać pola w walce o kosmetyczny tort rynkowy / wiadomoscikosmetyczne.pl
Biedronka ruszyła z kolejną falą obniżek cen i promocji na kosmetyki, środki czystości, chemię domową. Drugi produkt taniej nawet 92 proc. to wygląda jak wojna cenowa już nie tylko pomiędzy dyskontami, ale także pomiędzy dyskontami a sieciami drogeryjnymi.

Od kilkunastu tygodni możemy  obserwować jak sieci handlowe dewastują swoją politykę cenową wprowadzając kolejne obniżki cen i zaciekle przebijając się promocjami niczym w finale tenisowych rozgrywek.

Biedronka, Lid, potem znowu Lidl, Carrefour, Netto, Intermarche obniżały kolejno ceny na półkach. Do wyścigu dołączył Rossmann, który powiadomił, że zszedł o połowę ceny na 216 popularnych produktach. Drogerie Natura odpowiedziała obniżką cen tysiąca produktów a następnie potężną wyprzedażą. Hebe niemal codziennie informuje o głębokich rabatach. Właśnie trwa akcja -40 proc. na polskie marki obejmująca ponad 2 tys. produktów.

Czytaj więcej: Kolejne sieci drogeryjne masowo obniżają ceny. Teraz Natura kusi wielką wyprzedażą

Do gry postanowiła znów wrócić Biedronka i poinformowała klientów, że teraz – tuż przed wrześniem, który tradycyjnie da im w kość w związku z wydatkami na szkolne wyprawki czy wymianę garderoby – zrobią zakupy nawet 90 proc. taniej. Promocją objęte zostały artykuły żywnościowe i przemysłowe.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

W komunikacie prasowym dyskont wymienia wśród najatrakcyjniejszych promocji:

  • szampon do włosów Head&Shoulders 360 ml za 19,49 zł (drugi produkt tańszy o 50 proc. przy zakupie dwóch)
  • odżywka do włosów Garnier Fructis 200 ml za 7,99 zł (drugi produkt tańszy o 92 proc. przy zakupie dwóch)
  • płyn do płukania tkanin Cocolino 1,45 l za 12,99 zł (drugi produkt tańszy o 70 proc. przy zakupie dwóch)
  • płyn do wc Domestos 1 l za 9,99 zł (drugi produkt tańszy o 66 proc. przy zakupie dwóch).

A gdy wchodzimy do Biedronki widzimy, że w dziale kosmetyków i chemii zrobiło się dosłownie żółto od karteczek z procentami. Na cenówkach pod produktami dopisek: Zawsze niskie ceny (czyżby odpowiedź na politykę sieci DM-drogerie markt szczycącą się, że utrzymuje stale niskie ceny?) a dodatkowo przy setkach produktów informacje o promocjach – 40, 50, 66  proc. taniej, 2+1 gratis, wyprzedażach.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl
image
wiadomoscikosmetyczne.pl
image
wiadomoscikosmetyczne.pl

 

Wszystko wskazuje na to, że o uspokojeniu rynku, o którym wielu w branży marzyło, można zapomnieć. Nie widać końca promocji. Dyskonty, które sukcesywnie zwiększają udziały w sprzedaży kosmetyków i chemii nie odpuszczą tych kategorii, a to przełoży się na politykę cenową sieci drogeryjnych, które będą żądały obniżek od producentów. Jak skończy się to dla producentów i marek?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.12.2024 11:11
Hubert Iwanowski odchodzi z dm Drogerie Markt Polska — kto go zastąpi?
Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru marketingu i zakupów, DM Drogerie MarktKatarzyna Bochner

Drogeria dm ogłosiła istotne zmiany personalne w swoim zarządzie, które mają zapewnić dalszy dynamiczny rozwój marki w Polsce. Wprowadzenie nowych dyrektorów oraz podsumowanie wyników finansowych mają pomóc utrzymać silną pozycję dm w Europie.

Drogeria dm, lider na rynku europejskim, poinformowała o zakończeniu współpracy z dotychczasowym Dyrektorem Obszaru Zakupów i Marketingu, Hubertem Iwanowskim. Jego miejsce zajmą Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus, wybrani z wewnętrznych struktur firmy. Zmiana ta ma na celu utrzymanie ciągłości strategii i dalsze wzmacnianie pozycji dm na polskim rynku. Hubert Iwanowski odegrał kluczową rolę w budowaniu struktur dm oraz przygotowaniu jej debiutu w Polsce, przyczyniając się do stabilnego rozwoju marki.

W roku obrotowym 2023/2024 drogeria dm osiągnęła imponujące wyniki finansowe. Łączna sprzedaż w 14 krajach europejskich wyniosła 17,74 miliardów euro, z czego aż 12,47 miliardów euro pochodziło z działalności w Niemczech. Firma zatrudnia ponad 89 100 pracowników w Europie, z czego ponad 60 300 w Niemczech. Popularność marki potwierdza tytuł najchętniej wybieranej drogerii według ankiety Kundenmonitor 2024.

Nowi dyrektorzy mają przed sobą wyzwanie związane z kontynuacją dynamicznego rozwoju dm w Polsce, obejmującego kolejne otwarcia drogerii oraz skalowanie działalności. Zarząd dm podkreśla, że strategia marki na rynku polskim pozostaje niezmienna, a wprowadzone zmiany mają przyczynić się do dalszego wzmacniania pozycji dm jako lidera w branży.

Czytaj także: Henri Hampe i Markus Trojansky, dm Drogerie Markt: Pojawiliśmy się w Polsce i nie zamierzamy już się wycofać

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
19.12.2024 11:44
Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach
Szefowie DM wyjaśniają, że apteka internetowa jest odpowiedzią na spodziewane zmiany na niemieckim rynku opieki zdrowotnej.    fot. DM mat. prasowe

Niemiecka sieć drogerii, która w Polsce rozwija się dopiero drugi rok, przygotowuje się do uruchomienia apteki internetowej z lekami bez recepty. Na początek OTC będą dostarczane klientom z Niemiec za pośrednictwem apteki internetowej DM w Czechach.

Sprzedaż wysyłkową leków bez recepty DM chce rozpocząć już w przyszłym roku za pośrednictwem własnej apteki internetowej. Zdaniem sieci sprzedaż wysyłkowa OTC to najszybciej rosnący sektor rynku. 

Kiedy start apteki z OTC?

Dokładna data startu projektu nie została przez DM potwierdzona. Szefowie DM wyjaśniają, że apteka internetowa jest odpowiedzią na spodziewane zmiany na niemieckim rynku opieki zdrowotnej. Czekając na nowe regulacje prawne tego sektora w Niemczech (spodziewane w nadchodzącym roku), firma spełniła tymczasem wymogi prawne, pozwalające na uruchomienie internetowej apteki w Czechach, gdzie DM również prowadzi swoje drogerie.

DM prowadzi obecnie rozmowy z producentami i dostawcami OTC, a także z firmami start-up’owymi, które pomogą “wnieść nowe pomysły i bodźce na rynek ochrony zdrowia.

Niemcy opóźnione cyfrowo, nadganiają inne kraje

Warto przypomnieć, że Niemcy pozostają na tle krajów europejskich w tyle, jeśli chodzi o cyfryzację w ochronie zdrowia. Przedsięwzięcie podobne do polskiego Internetowego Konta Pacjenta (działającego u nas od 2018 roku) Niemcy zaczęli wdrażać dopiero w połowie Niemcy bieżącego roku, a start systemu przewidziany jest na styczeń 2025.

Jak przyznał federalny minister zdrowia Karl Lauterbach, Niemcy czekały za długo z tymi zmianami. Dlatego przyszły rok będzie czasem rewolucyjnych zmian w niemieckim systemie opieki zdrowotnej, gdy zostaną uruchomione takie usługi jak wystawianie e-recept czy cyfrowa dokumentacja pacjenta. 

Jedna apteka mniej każdego dnia

Z danych statystycznych wynika, że każdego dnia w Niemczech zamykana jest co najmniej jedna apteka. W ciągu ostatniej dekady liczba aptek stacjonarnych spadła z ponad 20 tys. do niecałych 17,3 tys. Spada też gwałtownie liczba lekarzy pierwszego kontaktu. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady ponad połowa (60 proc.) wszystkich lekarzy pierwszego kontaktu przejdzie na emeryturę – wskazują managerowie drogerii DM, tłumacząc wprowadzanie OTC do oferty sieci.

image
Zdaniem DM kwestie zdrowia to “megatrend”, który wywrze duże zmiany w strukturze rynku
fot. DM mat. prasowe

Rynek OTC i suplementów przechodzi do internetu - to megatrend

Jak podaje federalne Stowarzyszenie Przemysłu Farmaceutycznego, łączna sprzedaż leków dostępnych bez recepty i suplementów diety w 2023 roku wyniosła 11,2 mld. Z tego prawie jedna czwarta (2,54 mld euro) zostało sprzedane przez internet, a apteki stacjonarne coraz bardziej tracą udziały rynkowe w OTC na rzecz aptek internetowych.

Apteki wysyłkowe, mające najwyższą sprzedaż w Niemczech, to Doc Morris i Shop Apotheke (firmy z siedzibami w Holandii).

Już pod koniec 2023 roku szefowie DM podkreślali, że kwestie zdrowia to “megatrend”, który prędzej czy później wywrze duże zmiany w strukturze rynku.

Czytaj też: Sieć DM otworzy tuż przed Świętami 50. drogerię w Polsce

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 15:48