StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.10.2020 00:00

Żabka: Największe w historii firmy inwestycje w łańcuch dostaw

Żabka Polska, mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią, w tym roku dokonała największych w swojej historii inwestycji w rozwój nowoczesnej i przyjaznej środowisku sieci logistycznej. Ostatnią z nich jest uruchomienie 7. centrum logistycznego w Tyńcu Małym pod Wrocławiem.

Obiekt docelowo będzie obsługiwać blisko 600 sklepów Żabka, zlokalizowanych w rejonie Dolnego Śląska i części województwa opolskiego, co pozwoli zwiększyć szybkość dostaw produktów do sklepów. Inwestycja pozwoliła na utworzenie ok. 230 nowych miejsc pracy w regionie.

Całkowita powierzchnia obiektu to blisko 21 tysięcy mkw., a powierzchnia magazynowa z chłodnią zajmuje obszar ponad 19 tysięcy mkw. Pozostała przestrzeń została wykorzystana na pomieszczenia biurowe. W centrum logistycznym zastosowano nowoczesny system chłodzenia oparty na ekologicznym czynniku CO₂, który posiada najniższy z grupy czynników chłodniczych potencjał tworzenia efektu cieplarnianego.

W tym roku dokonaliśmy największych w historii Żabki inwestycji w nowoczesny łańcuch dostaw, mających uczynić go jak najbardziej optymalnym i przyjaznym dla środowiska. Na początku roku uruchomiliśmy mroźnię k. Warszawy. W trzecim kwartale uruchomiliśmy magazyn mroźniczo-chłodniczy w Komornikach k. Poznania. To wyjątkowy obiekt, w którym zastosowanych jest wiele rozwiązań proekologicznych, oszczędzających energię oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. W październiku br. z kolei otworzyliśmy nowy magazyn przeładunkowy w Łodzi oraz nowe centrum logistyczne w Tyńcu k. Wrocławia, które w tym regionie zapewni nam jeszcze lepszą efektywność i wpłynie na zdolność operacyjną całego łańcucha logistycznego Żabki, które obecnie obejmuje 7 centrów logistycznych w całej Polsce. Dzięki uruchomieniu nowych obiektów, zapewniliśmy ok. pół tysiąca dodatkowych miejsc pracy na rynku – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych w firmie Żabka Polska.

Rozbudowa logistyki pozwala Żabce dynamicznie rozwijać sieć sklepów, których jest już obecnie ponad 6600. Wzmocnienie łańcucha dostaw to z perspektywy klientów jeszcze lepsza dostępność produktów na półkach. Z kolei dla franczyzobiorców to gwarancja wysokiej jakości obsługi logistycznej ich sklepów w ramach sieci Żabka. Firma od lat rozwija także narzędzia, które pomagają franczyzobiorcom w codziennej pracy. W obszarze logistyki są to m.in. system zarządzania transportem, który pozwala dokładnie i na żywo śledzić dostawy, modyfikacje metod pakowania towaru umożliwiających szybsze rozłożenie towaru na półkach czy nowe metody dystrybucji towarów w temperaturze kontrolowanej.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

W nowym centrum logistycznym pod Wrocławiem, podobnie jak we wszystkich centrach logistycznych i terminalach Żabki na terenie całego kraju, wdrożone zostały zasady mające na celu zapewnienie ciągłości pracy oraz bezpieczeństwa wszystkim pracownikom i współpracowników. W centrum obowiązuje podwyższony reżim higieniczny. Pracownicy magazynu pracują wyłącznie w obrębie określonych lokalizacji, bez możliwości przemieszczania się między nimi. Pracownicy kadry operacyjnej nie mają możliwości spotykania się na terenie centrum logistycznego, a personel opowiadający za wsparcie administracyjne pracuje w trybie pracy zdalnej.

Niedozwolone są jakiekolwiek podróże służbowe. Szkolenia i spotkania wewnętrzne odbywają się w formule on-line, z wyjątkiem szkoleń z zakresu BHP oraz COVID-19, które realizowane są w grupach liczących nie więcej niż 5 osób. Ponadto wszystkich pracowników obowiązuje bezwzględny obowiązek zakrywania ust i nosa (stosowania maseczek lub przyłbic) zarówno na stanowisku pracy, jak i poza nim oraz dokonywania dezynfekcji rąk co 30 minut. Dodatkowo, raz na tydzień przeprowadzane są dezynfekcja i ozonowanie wszystkich pomieszczeń zamkniętych.

Wydajna i przyjazna środowisku logistyka

Uruchomiony pod Wrocławiem obiekt dołączył do sieci logistycznej Żabki liczącej 7 centrów logistycznych, z których dystrybuowane są produkty do ponad 6,6 tys. sklepów w całej Polsce, oraz 22 terminale przeładunkowe.

Dostawy do placówek sieci realizowane są w całej Polsce sześć dni w tygodniu. Ponad 80 proc. sklepów obsługiwanych jest logistycznie co drugi dzień. Sieć stale doskonali serwis logistyczny, podejmując także szereg działań w samych centrach logistycznych, uwzględniających aspekty ekologiczne. Przeprowadza m.in. automatyzację magazynów (automatyczne ładowanie baterii, monitorowanie chłodnictwa itp.), zakończyła niedawno instalację oświetlenia LED w centrach dystrybucyjnych i akumulatorowni dla wózków z systemem zarządzania bateriami.

W tym roku Żabka kupiła dwa w pełni elektryczne samochody dostawcze Volkswagen e-Crafter, które są testowane w Warszawie i Poznaniu, w ramach codziennych dostaw do sklepów w centrach miast, w lokalizacjach o najwyższym ruchu. Firma zainwestowała także we własne stacje ładowania aut elektrycznych w centrach logistycznych w Nadarzynie i Plewiskach, a do końca roku w całym łańcuchu dostaw wdroży e-podpis, czyli nie będzie używać papierowych dokumentów.

Firma Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 6600 placówek prowadzonych przez ponad 4900 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Sklepy sieci są odwiedzane codziennie przez ponad 2 miliony klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 13:38
Coop kończy współpracę z The Body Shop w Szwajcarii; 33 sklepy znikną z rynku
Erik Mclean via Unsplash

Szwajcarski gigant detaliczny Coop ogłosił, że nie przedłuży umowy franczyzowej z marką kosmetyczną The Body Shop. Decyzja ta oznacza zamknięcie wszystkich 33 sklepów tej brytyjskiej marki w Szwajcarii. Franczyza wygaśnie 20 maja 2025 roku, a Coop już planuje nowe zastosowanie dla zwolnionych powierzchni handlowych.

The Body Shop w ciągu ostatnich dwóch lat zmagało się z licznymi trudnościami, które znacząco wpłynęły na kondycję marki. W lutym 2024 roku brytyjska spółka-matka ogłosiła upadłość, co było efektem rosnących kosztów operacyjnych oraz spadającego popytu na produkty marki. Problemy finansowe poprzedziły też wyraźne zmiany w strategii biznesowej, które nie zdołały odbudować dawnej pozycji rynkowej. Mimo że szwajcarski oddział The Body Shop pozostawał początkowo niezależny od trudności globalnych, wyzwania te z pewnością wpłynęły na postrzeganie marki przez partnerów handlowych, takich jak Coop.

Coop jako główny powód zakończenia współpracy wskazuje utratę „unikalnej pozycji” The Body Shop na konkurencyjnym rynku kosmetycznym. Mimo że szwajcarskie operacje The Body Shop nie zostały bezpośrednio dotknięte lutowym ogłoszeniem upadłości przez brytyjską spółkę-matkę, decyzja Coop pokazuje, że marka nie zdołała utrzymać silnej pozycji w regionie.

Coop nie ujawnił szczegółów dotyczących wpływu tej decyzji na swoje wyniki finansowe. Wiadomo jednak, że zwolnione przestrzenie zostaną ponownie zagospodarowane, co może świadczyć o próbie optymalizacji portfela lokalizacji detalicznych. Zamknięcie 33 sklepów to istotna zmiana na szwajcarskim rynku kosmetyków, który w ostatnich latach staje się coraz bardziej konkurencyjny.

Czytaj także: The Body Shop wychodzi z Polski: kiedy zamkną się ostatnie sklepy?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 08:04