StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.10.2018 00:00

Wroclavia najlepszym „Nowym centrum handlowym”

Wrocławska galeria Wroclavia została ogłoszona najlepszym  „Nowym centrum handlowym” natomiast warszawska Arkadia okazała się bezkonkurencyjna pośród obiektów, które przeszły w ostatnim czasie gruntowną przebudowę lub modernizację. Najlepsze centra i sieci handlowe wyłoniła Polska Rada Centrów Handlowych w ramach 9 edycji konkursu PRCH Retail.

Podczas tegorocznej finałowej Gali konkursu PRCH Retail Awards, która odbyła się 11 października br. w auli Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej, w gronie niemal 400 przedstawicieli branży handlowej ogłoszone zostały najlepsze projekty centrów, sieci handlowych i prowadzonych przez nie kampanii. Jury konkursowe najwyższy laur w kategorii „Nowego centrum handlowego” przyznało wrocławskiej galerii Wroclavia, natomiast warszawska Arkadia okazała się bezkonkurencyjna pośród obiektów, które przeszły w ostatnim czasie gruntowną przebudowę lub modernizację.

W kategorii sieci handlowych wyłoniono 2 zwycięzców: markę odzieżową Kazar, jako najlepszą sieć handlową oraz eobuwie.pl jako nową sieć handlową, która pojawiła się w ostatnim czasie w centrach handlowych.

– Polski rynek handlowy jest bardzo konkurencyjny. Tym samym wysoki poziom kompetencji w zarządzaniu obiektem lub siecią handlową oraz ciekawe pomysły na marketing i budowanie relacji z lokalną społecznością, stanowią o finalnym sukcesie – powiedział Radosław Knap, dyrektor generalny i członek zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych.

W konkursie wyłoniono również laureatów w kategoriach marketingowych centrów i sieci handlowych. Jury oceniające projekty marketingowe postanowiło nagrodzić m.in. Centrum Bonarka City Center w Krakowie, za doskonale przeprowadzoną kampanię public relations oraz Galerię Tomaszów za kampanię wizerunkową. Wydarzeniem roku wybrano natomiast akcję w łódzkiej Manufakturze „Digital origami i rozświetlona Manu”, a najlepszą prosprzedażową kampanią „Fedrujemy niskie ceny! Czorny Piontek, Czorny Weekend, czyli Black Friday po naszymu!”, która odbywała się w Galerii Katowickiej. Jury przyznało także nagrodę centrom wyprzedażowym Factory za najlepszą kampanię internetową oraz doceniło działania CSR podejmowane przez zarządcę centrum 3 Stawy w Katowicach. Jurorzy docenili także działania employer brandingowe prowadzone w Polsce przez McDonald’s Polska.

Konkurs PRCH Retail Awards stworzony został z myślą o sieciach handlowych, deweloperach, zarządcach, inwestorach i profesjonalistach zajmujących się retail marketingiem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:51