StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.04.2023 00:00

Woolworth w Polsce - znamy daty i lokalizacje!

Kolejny dyskont niespożywczy wkracza do Polski - w maju w kraju pojawią się aż trzy sklepy pod szyldem Woolworth. / materiały prasowe Woolworth
Niemiecki dyskont niespożywczy Woolworth pojawi się w Polsce już w tym roku — znamy daty otwarć i lokalizacje czterech sklepów w największych miastach. W sklepach znajdzie się, poza produktami gospodarstwa domowego i odzieżą oraz dodatkami również interesująca oferta kosmetyczna.

Kolejny dyskont niespożywczy wkracza do Polski — konkurencją dla Pepco, Action i TEDI stanie się Woolworth (nie mylić z Australijskim Woolworth‘s). Deutsche Woolworth GmbH & Company OHG to niemiecka sieć, która oferuje szeroki wybór produktów w przystępnych cenach, tzw. affordables. Marka powstała w 1927 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Bremie i była filią amerykańskiej firmy F.W. Woolworth Company. Obecnie Woolworth oferuje szeroki wybór produktów, w tym artykuły spożywcze, artykuły gospodarstwa domowego, ubrania, zabawki, artykuły sezonowe i wiele innych. Firma ma ponad 300 sklepów w Niemczech i zatrudnia około 6 000 pracowników.

Daty i lokalizacja otwarcia czterech pierwszych sklepów w Polsce wyglądają następująco:

Woolworth — Kraków — Centrum Atut, ul. Galicyjska 18; data otwarcia: 05.05.2023

Woolworth — Poznań — Galeria Pestka, ul. Aleje Solidarności 47; data otwarcia: 12.05.2023

Woolworth — Warszawa — Centrum Handlowe Fort Wola, ul. Połczyńska 4; data otwarcia: 26.05.2023

Woolworth — Łódź — Galeria Łódzka, Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 15/23; data otwarcia: nieznana

Do kwietnia 2024 r. Woolworth planowo ma operować 15-25 sklepami na terenie Polski, chociaż potencjał rynku ocenia nawet na 400 sklepów, jak twierdził w październiku ubiegłego roku w rozmowie z retailnet.pl Maciej Ćwikła, ówcześnie przedstawiany jako prezes Woolworth Polska. Tymczasem portalowi Money.pl zostało przekazane przez Dianę Schönfeld z działu komunikacji korporacyjnej w niemieckiej centrali, że Woolworth Polska jest kierowany przez dyrektorów zarządzających Romana HeiniegoPetera Burazina.

Sieć prowadzi obecnie rekrutację pracowników i kierowników sklepów w następujących miastach: Warszawie, Katowicach, Krakowie, Zielonej Górze, Łodzi i Poznaniu. Cały czas trwa również poszukiwanie odpowiednich lokali handlowych.

Czytaj także: Fort Wola ponownie otwarty: Hebe, Dealz, Kaufland i inni walczą o klientów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.04.2025 12:21
Biedronka wkracza w świat kosmetyków do włosów
Biedronka uruchomiła stronę internetową, która m.in. wyjaśnia, na czym polegają zasady stosowania i pielęgnacji PEHshutterstock

Sieć spożywcza Biedronka wchodzi na kolejny rynek. Tym razem – kosmetyczny. Największa sieć handlowa w kraju w ramach swojej marki własnej NIUQI wprowadza nową linię produktów do włosów. Biedronka zapowiada również działania edukacyjne: chce pomagać swoim klientom, zainteresowanym świadomą pielęgnacją, rozwiązanie na problemy z włosami.

NIUQI to marka własna Biedronki, którą do tej pory klienci kojarzyli z kosmetykami do makijażu i paznokci. Od teraz dołącza do niej dziewięć produktów z nowej linii do włosów. 

Włosy w zależności od struktury dzielą się na trzy rodzaje – wysokoporowate, średnioporowate i niskoporowate. Diagnoza porowatości włosów to pierwszy krok do ich świadomej pielęgnacji. I właśnie na tej filozofii i równowadze PEH, czyli dostarczeniu pasmom kluczowych składników protein (P), emolientów (E) oraz humektantów (H) opiera się nowa linia produktów - wyjaśnia Biedronka.

Sieć systematycznie rozszerza swój asortyment, odpowiadając na potrzeby klientów. 

Tym razem odpowiadamy na trend świadomej pielęgnacji włosów w oparciu o równowagę PEH, oferując nową linię kosmetyków w ramach lubianej przez klientów marki NIUQI. Mamy nadzieję, że wraz z rozpoczęciem wiosny i pożegnaniem sezonu na zimowe czapki nasze produkty zyskają uznanie wśród klientów zainteresowanych przywróceniem równowagi swoim włosom, którzy docenią wysokiej jakości produkty w bardzo atrakcyjnej cenie – komentuje Paulina Kmita, Kupiec odpowiedzialna za kategorię kosmetyków w markach własnych w sieci Biedronka.

Nowa linia składa się z trzech produktów – szamponu, odżywki i maski, z których każdy występuje w trzech wariantach. Szampon nawilżający, balansujący lub oczyszczający jest dostępny w cenie 14,99. W tej samej cenie klienci kupią odżywkę humektantową (z betainą i treharozą), emolientową (z olejem z czarnuszki i bawełny) czy proteinową zawierająca proteiny ryżu i soi. Maski w cenie 16,99 zł można wybierać w zależności od stopnia porowatości włosów – niskoporowate z olejem słonecznikowym i ekstraktem z brokuła, średnioporowate – z proteinami ryżu i masłem capuacu oraz wysokoporowate z olejem z czarnuszki i słodkich migdałów.

Biedronka uruchomiła również specjalną stronę internetową, która nie tylko wyjaśnia, na czym polegają zasady stosowania i pielęgnacji PEH, ale pomaga rozwiązać wszelkie problemy związane z włosami. Można tam m.in. dowiedzieć się, jak wykonać test na porowatość włosów i uzyskać wskazówki, dotyczące odpowiedniego doboru rodzaju pielęgnacji i produktów.

Wprowadzeniu przez sieć sklepów Biedronka nowej linii kosmetyków do włosów towarzyszyć będzie kampania w mediach społecznościowych, mediach własnych oraz na YouTube.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
02.04.2025 14:42
Hybrid Europe: 36 proc. Polaków i Polek uważa, że mamy za dużo centrów i galerii handlowych
Shutterstock

Według najnowszego raportu UCE RESEARCH i Hybrid Europe, 46,1 proc. Polaków uważa, że w kraju wciąż nie ma zbyt wielu galerii i centrów handlowych. Przeciwnego zdania jest 36,4 proc. respondentów, którzy twierdzą, że tego typu obiektów jest już za dużo. Natomiast 17,5 proc. badanych nie potrafiło jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wyniki te pokazują, że temat liczby centrów handlowych w Polsce budzi wyraźne kontrowersje wśród konsumentów i dzieli społeczeństwo.

Eksperci podkreślają, że różnice w ocenach wynikają z indywidualnych potrzeb zakupowych oraz lokalnych uwarunkowań. Część konsumentów koncentruje się na dostępności takich miejsc w swojej najbliższej okolicy, co może prowadzić do subiektywnego poczucia przesytu. Pomimo tych różnic, centra handlowe wciąż odgrywają istotną rolę w codziennym funkcjonowaniu wielu Polaków. Co istotne, ich przyszłość uzależniona jest od zdolności do dostosowywania się do zmieniających się nawyków konsumenckich.

Badanie wskazuje również, że pomimo obserwowanego lekkiego spadku ruchu i liczby klientów w porównaniu z rokiem ubiegłym, galerie handlowe nadal pozostają ważnym elementem rynku detalicznego. Eksperci tłumaczą to m.in. wzrostem znaczenia e-commerce oraz zmianą sposobu korzystania z centrów – coraz częściej są one wybierane nie tylko jako miejsca zakupów, ale również rozrywki i spotkań towarzyskich.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI w dniach 22–24 marca 2025 roku na reprezentatywnej próbie 1008 dorosłych Polaków w wieku od 18 do 80 lat. Zdaniem autorów raportu, mimo rosnącej popularności zakupów internetowych, galerie handlowe nadal mają silną pozycję na rynku. Wskazuje to, że istnieje przestrzeń na nowe inwestycje w tym sektorze, jednak muszą być one dobrze zaprojektowane i dopasowane do zmieniających się oczekiwań konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. kwiecień 2025 09:21