StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.10.2021 00:00

Wojciech Grohn nowym członkiem zarządu ds. zakupów w Lidlu

Lidl Polska ogłasił zmiany w strukturach swojego zarządu. Od października br. nowym członkiem zarządu ds. zakupów będzie Wojciech Grohn, związany z Lidlem od 18 lat. Zastąpi tym samym Piotra Rogowskiego, który obejmie stanowisko w międzynarodowych strukturach Lidla.

Wojciech Franciszek Grohn, dotychczasowy członek zarządu w Lidl Litwa, dołączy do zarządu Lidl Polska. Zastąpi tym samym Piotra Rogowskiego, który obejmie stanowisko w międzynarodowych strukturach Lidla i odpowiadać będzie za obszar zakupów na 11 rynkach m. in. w: Rumunii, Bułgarii, Serbii, Czechach, Słowacji, a także na Węgrzech, Litwie oraz Łotwie.

– Cieszę się, że do zarządu Lidl Polska dołączy Wojciech Grohn. Jestem pewien, że jego wiedza i zaangażowanie przyczynią się do dalszego rozwoju naszej marki. Dzięki 18-letniemu doświadczeniu pracy w Lidlu, zna świetnie specyfikę działania naszej firmy – mówi Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.

Wojciech Franciszek Grohn swoje pierwsze kroki w karierze stawiał w bankowości Vereins und Westbank AG. Jest związany z Grupą Schwarz od 2003 roku. Przez 10 lat rozwijał swoje doświadczenie w obszarze zakupów Food i Non Food w Lidl Polska, a od 2014 roku w Lidl Litwa jako członek zarządu.

Aktywnie wspierał rozwój i ekspansję spółki na nowym rynku, gdzie w 2016 roku otwarto pierwsze sklepy sieci. Płynnie posługuje się trzema językami. Prywatnie mąż i ojciec dwójki dzieci oraz pasjonat wędkarstwa.

Piotr Rogowski, którego zastąpi Wojciech Grohn, z Lidlem związany jest od 20 lat. W zarządzie Lidl Polska odpowiadał za cały pion zakupów – holistyczne zarządzanie asortymentem, strategie marketingowe i promocyjne, rozwój e-commerce, relacje z dostawcami. W latach 2013-2015 pracował w ramach międzynarodowych struktur pionu zakupów. Od października 2021 objął stanowisko w międzynarodowych strukturach Lidla i odpowiadać będzie za obszar zakupów na 11 rynkach m. in. w: Rumunii, Bułgarii, Serbii, Czechach, Słowacji, a także na Węgrzech, Litwie, oraz Łotwie.

Jest absolwentem Internationales Hochschulinstitut Zittau oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Płynnie posługuje się trzema językami. Prywatnie mąż i ojciec trójki dzieci oraz pasjonat sztuki kulinarnej oraz wędkarstwa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2024 04:22