StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.01.2024 11:45

Właściciel Waitrose i John Lewis planuje poważne redukcje etatów

John Lewis Partnership rozważa redukcję etatów wskutek coraz niższego zainteresowania Brytyjczyków i Brytyjek zakupami typu upscale. / John Lewis store, Cheadle Royal by Peter Turner, CC BY-SA 2.0 , via Wikimedia Commons
Spółka John Lewis Partnership, do której należą John Lewis i Waitrose, rozważa likwidację do 11 000 stanowisk pracy wśród 76 000 pracowników w ciągu najbliższych pięciu lat. Obydwie sieci mają w portfolio ponad 500 brandów beauty, w tym Dior, Chanel, Charlotte Tilbury, Ariana Grande Fragrances czy The Ordinary.

Ta potencjalna redukcja etatów, wynosząca co najmniej 10 proc. pracowników, jest częścią wysiłków mających na celu zarządzanie kosztami i zwiększanie efektywności operacyjnej. Oczekuje się, że redukcja zatrudnienia nastąpi w wyniku zwolnień bezpośrednich i niewypełnienia istniejących wakatów. Plan ten jest następstwem niedawnej decyzji o zmniejszeniu o połowę pakietu odszkodowań z tytułu zwolnień w firmie, zmniejszając go z dwóch tygodni wynagrodzenia za rok pracy do jednego tygodnia, ze skutkiem od 1 lutego.

Ta zmiana warunków zwolnień miała na celu uczynienie polityki bardziej przystępną cenowo i uwolnienie gotówki dla firmy doprowadziło do niezadowolenia pracowników. Zwolnienia i zmiany warunków zwolnień następuje po tym, jak firma odnotowała stratę w wysokości 230 mln funtów w ciągu całego roku i są postrzegane jako środki ułatwiające transformację firmy i stabilność finansową w obliczu trudne warunki sprzedaży detalicznej.

The John Lewis Partnership to brytyjska firma prowadząca domy towarowe John Lewis & Partners, supermarkety Waitrose & Partners, świadcząca usługi bankowe i finansowe oraz inną działalność związaną z handlem detalicznym. Spółka akcyjna jest własnością funduszu powierniczego działającego w imieniu wszystkich swoich pracowników – zwanych partnerami – a pracownikom wypłacana jest premia przypominająca udział w zysku. Sieci Waitrose i John Lewis to placówki typu upscale z ofertą produktową kierowaną do zamożniejszych konsumentów. Według stanu na kwiecień 2023 r. Waitrose & Partners posiada 329 sklepów w Wielkiej Brytanii i na Wyspach Normandzkich, w tym 65 sklepów wielobranżowych typu „mały Waitrose”. Eksportują również produkty do 52 krajów i mają lokalizacje na Bliskim Wschodzie. John Lewis prowadzi 35 domów towarowych wyłącznie w Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: Estée Lauder nową marką w portfolio Marks & Spencer

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 22:02