StoryEditor
Sieci i centra handlowe
11.05.2020 00:00

Wiceprezes LPP: Sieci handlowe będą upadać. To nieuniknione i wydarzy się stosunkowo szybko

Sławomir Łoboda, wiceprezes LLP, firmy do której należą takie popularne sieciówki jak Reserved, Mohito czy Sinsay, przewiduje w rozmowie z „Gazetą Wyborczą”, że centra handlowe będą zamykane, a sieci będą upadać.

Łoboda w „Wyborczej” przyznaje, że LPP w nowej, pokoronawirusowej rzeczywistości najprawdopodobniej będzie realizować sprzedaż „na poziomie 30 proc., może 50 proc. wartości tego, co w 2019 roku”. Pierwszego dnia otwarcia centrów handlowych, w jednym sklepie przez cały poniedziałek firma sprzedała jedną sztukę odzieży.

Wiceprezes LPP w gazecie potwierdza, że choć właściciele centrów handlowych dają mu 50 proc. rabatu, a on wie, że to dużo, to nie wydaje mu się, że taka obniżka wystarczy. Jego zdaniem, w relacjach między uczestnikami rynku powinien nastąpić reset, a producenci i centra handlowe powinny przystąpić do negocjacji „przy czystym stole”.

Łoboda na pytanie, czy spodziewa się bankructw, odpowiada, że jest to jest nieuniknione i wydarzy się stosunkowo szybko. Jego zdaniem galerie będą zamykane, a sieci handlowe będą upadać.

Przeczytaj także o tym jak sieci drogeryjne renegocjują umowy z galeriami handlowymi.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.11.2024 16:24
Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?
Sadyba Best Mall - galeria handlowa w Warszawie, w której działają m.in. Sephora, Skin & Beauty by Super-Pharm, Rituals i Rossmann fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

W Polsce jest ciągle duże zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie handlowe, a najemcy walczą o najlepsze lokalizacje. Czy mogą liczyć na nowe inwestycje?

Polska Rada Centrów Handlowych przygotowała drugą edycję bazy obiektów handlowych w fazie planowania bądź budowy. Z danych tych wynika, że obecnie w fazie planowania, przygotowania inwestycji bądź w budowie jest blisko 1,2 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej przeznaczonej pod wynajem (GLA), z terminem otwarcia do końca 2026 r. To 9 proc. całości obecnej bazy nowoczesnych obiektów handlowych w Polsce. W ciągu trzech lat mają powstać lub zostać rozbudowane 123 obiekty, w tym: 11 centrów handlowych, 2 outlety i 110 parków handlowych.

– W budowie jest obecnie 40 inwestycji o łącznej powierzchni 389 tys. mkw. GLA, 30 obiektów o łącznej powierzchni ponad 284 tys. mkw. GLA uzyskało pozwolenie na budowę, a kolejne 53 o powierzchni 509 tys. mkw. GLA jest na etapie planowania – informuje Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Do końca 2024 r. otwartych ma być jeszcze 25 obiektów handlowych o powierzchni ponad 250 tys. mkw. GLA. W 2025 r. inwestorzy planują otwarcie kolejnych 47 obiektów, o łącznej powierzchni blisko 370 tys. mkw. GLA. W 2026 r. ma powstać 51 nieruchomości, o łącznej powierzchni ponad 562 tys. mkw. GLA. 103 inwestycje to obiekty o powierzchni najmu od 5 do 38 tys. mkw.  oraz 20 mniejszych, o powierzchni najmu poniżej 5 tys. mkw.  

Gdzie buduje się najwięcej obiektów handlowych?

W inwestycjach komercyjnych dominują Dolny Śląsk, Mazowsze i Wielkopolska. Tutaj  koncentruje się 36 proc. wszystkich obiektów oraz 36,5 proc. całości nowej powierzchni handlowej.

5 największych nowych inwestycji to:

BIG Piła - 38 tys. mkw. GLA

Nowa Sukcesja (przebudowa CH Sukcesja) - 35 tys. mkw. GLA

Osada Park - 33 tys. mkw. GLA

BIG Ostróda - 27 tys. GLA

Rock Park Pruszcz - 26 tys. GLA

Wiadomo też, że 2028 r. planowane jest otwarcie dwóch dużych obiektów mixed-use: Wilanów Park (51,5 tys. mkw. GLA) i Projekt Góraszka (43 tys. mkw. GLA).  

Jakich lokali szukają sieci drogeryjne?

O nowe powierzchnie handlowe zabiegają sieci drogeryjne rozwijające się w Polsce. Najchętniej inwestują w parki i centra handlowe. Mniejszą popularnością cieszą się lokale uliczne. O nowe, interesujące lokalizacje, szczególnie udostępniające duże powierzchnie najmu jest trudno. Tymczasem największe sieci drogeryjne czy perfumeryjne potrzebują lokali od minimum 400 mkw. powierzchni sali sprzedaży. Nowych lokali szuka m.in sieć DM Drogerie Markt, która zadebiutowała w Polsce dopiero w 2022 r. i obecnie musi zbudować dystrybucję w Polsce goniąc sieci, które zajęły już dobre pozycje. 

Czytaj więcej: DM Drogerie Markt przyspieszają z otwarciami nowych drogerii w Polsce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.11.2024 15:00
Klienci Sinsay proszeni są o zaprzestanie korzystania z produktów kosmetycznych i ich zwrot — zobacz, o które kosmetyki chodzi
Sinsay prosi klientów i klientki o zwrot zakwestionowanych produktów.Sinsay

Marka Sinsay wycofuje ze sprzedaży wybrane produkty, które nie spełniają jej standardów jakości. Klienci posiadający produkty o numerach index 3648U-33X, 3648U-22X, 3648U-11X, 7698P-MLC oraz 7938R-MLC są proszeni o zaprzestanie ich użytkowania i dokonanie zwrotu według wskazanej procedury.

Sinsay opublikował na swojej stronie internetowej następującą informację:

Komunikat dla klientów

 

W związku z niespełnieniem standardów jakości Sinsay, uprzejmie informujemy, że marka podjęła decyzję o wycofaniu poniższych produktów ze sprzedaży.

Osoby posiadające produkty o numerach index 3648U-33X, 3648U-22X, 3648U-11X, 7698P-MLC, 7938R-MLC, proszone są o zaprzestanie korzystania z tych produktów i postępowanie zgodne z poniższą procedurą zwrotu.

Za wszelkie niedogodności wynikające
z zaistniałej sytuacji serdecznie przepraszamy

Sieć nie podała informacji o tym, z jakiego powodu maseczki, kryjące się pod kodami 3648U-22X, 3648U-33X i 3648U-11X, zostają wycofane. Produkty nabyte w salonach stacjonarnych Sinsay można zwrócić w dowolnym punkcie stacjonarnym tej sieci. Aby ułatwić sobie ten proces, warto znaleźć najbliższy sklep Sinsay. W sytuacji, gdy klient nie posiada dowodu zakupu, personel poprosi o wypełnienie odpowiedniego formularza, co pozwoli na dalsze przetworzenie zwrotu.

image
Produkty o kodach 3648U-22X, 3648U-33X i 3648U-11X.
Sinsay

Produkty zakupione w sklepie internetowym Sinsay można zwrócić po zalogowaniu się na konto klienta i wybraniu opcji „zwrot” lub „reklamacja.” Następnie należy postępować zgodnie z instrukcjami, które zostaną wysłane na adres e-mail. Zwrot zakupów internetowych możliwy jest również w dowolnym stacjonarnym salonie Sinsay. W przypadku pytań można skontaktować się z infolinią pod numerem 58 353 65 65 (koszt połączenia zgodnie z cennikiem operatora).

Czytaj także: Funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej udaremnili przemyt nielegalnych suplementów z wyciągiem z konika morskiego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2024 19:25