StoryEditor
Sieci i centra handlowe
19.05.2022 00:00

Ukraińska sieć Fora, Fozzy Group na Retail Trends 2022

Sieć Fora należy do Fozzy Group, jednej z największych grup handlowo-przemysłowych na Ukrainie. Firma jest też jednym z wiodących ukraińskich detalistów z ponad 700 punktami sprzedaży w całym kraju. Przedstawiciele sieci przyjadą do Warszawy, aby wziąć udział w Retail Trends 2022 i spotkać się z polskimi przedsiębiorcami.

Fora to ukraińską sieć handlowa licząca 276 sklepów. Placówki działające pod szyldem oprócz zwykłego zestawu produktów oferują swoim gościom świeże wypieki z własnej piekarni, pizzę, kawę i inne usługi.

Fora należy do Fozzy Group, jednej z największych grup handlowo-przemysłowych na Ukrainie. Firma jest też jednym z wiodących ukraińskich detalistów z ponad 700 punktami sprzedaży w całym kraju. Poza sieciami handlowymi, Fozzy zajmuje się produkcją żywności, bankowością i działalnością restauracyjną.

Handel produktami spożywczymi i artykułami gospodarstwa domowego prowadzą: supermarkety Silpo, delikatesy Le Silpo, hurtownie hipermarkety Fozzy, sklepy convenience Fora oraz supermarkety Thrash!.

Sieci Fozzy Group oferują też produkty pod własnymi markami Premium, Premia Select, Full Bowl, EXTRA! i inne.

Z kolei handel produktami niespożywczymi prowadzą drogerie „Biały rumianek”.

Główne zakłady przemysłowe Grupy Fozzy to Niżyn Cannery, Bogusław Zakład Spożywczy, Hesti Heights LLC.

Inne obszary działalności grupy to: operator logistyczny UVK, operator dostaw Justin, deweloper TemaBIT, sieć biur podróży Silpo Voyage Grupa jest również głównym udziałowcem PJSC BANK VOSTOK.

Działalność restauracyjna jest prowadzona pod szyldami: Lame Floor, Positano, Escobar, bar WHO i Why.Drinkery, „Jiao-bar”, bar Mokre wąsy oraz sieć piekarni Boulangeri (Kijów).

Fozzy Group wdraża nowoczesne rozwiązania we wszystkich obszarach działalności. Inwestycje w usprawnienie procesów biznesowych pomagają grupie utrzymać wiodącą pozycję na rynku detalicznym.

Grupa posiada też własny system kontroli jakości, który zapewnia przestrzeganie standardów przechowywania, transportu i sprzedaży towarów.

Przedstawiciele sieci Fora należącej do Fozzy Group przyjadą do Warszawy, aby wziąć udział w Retail Trends 2022 - konferencji łączącej handel, dostawców i usługodawców z sektora FMCG, w tym kosmetycznego.. Spotkają się z polskimi przedsiębiorcami w ramach specjalnego projektu uruchomionego przez Wydawnictwo Gospodarcze.

Sala Ukraińska – platforma do rozmów i biznesu

Sala Ukraińska na Retail Trends 2022 to platforma łącząca polskich producentów i dystrybutorów produktów szybko zbywalnych z ukraińskimi detalistami. 

To doskonała okazja dla polskich firm do zaprezentowania nowości w swojej ofercie oraz możliwość sprawdzenia jakie jest największe zapotrzebowanie na rynku ukraińskim. W jaki sposób można dostarczyć swoje towary na Ukrainę i jak zabezpieczyć swoje transakcje.

Formuła Retail Trends 2022 zakłada stworzenie otwartej społeczności i miejsca, gdzie branże FMCG oraz kosmetyczna będą mogły podzielić się doświadczeniami oraz czerpać inspiracje.

Sala dedykowana ukraińskim detalistom zapewni przestrzeń do rozmowy, spotkań i dyskusji między uczestnikami, prelegentami oraz firmami, które zdecydują się na udział w wydarzeniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.07.2024 11:46
Galerie i centra handlowe w końcu na plusie
Centrum handlowe Blue City w Warszawie.Shutterstock
Galerie i centra handlowe w Polsce odnotowują długo oczekiwany wzrost liczby odwiedzających. W pierwszych pięciu miesiącach 2024 roku ruch w tych obiektach zwiększył się o 95 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zwiększenie liczby unikalnych klientów o 173 proc. w tym samym okresie świadczy o rosnącym zainteresowaniu zakupami stacjonarnymi. Jest to wyraźna poprawa po trudnym roku 2023, kiedy to wiele obiektów zmagało się z małą frekwencją i spadkami przychodów.

Badania przeprowadzone przez firmę Proxi.cloud wykazały, że największy wzrost ruchu odnotowano w województwach łódzkim (136 proc.), mazowieckim (112 proc.) oraz świętokrzyskim (111 proc.). Te regiony przewodzą w pozytywnych zmianach, podczas gdy województwa warmińsko-mazurskie, podkarpackie i zachodniopomorskie zanotowały spadki. Mateusz Nowak z Proxi.cloud tłumaczy, że różnice te wynikają głównie z kondycji ekonomicznej poszczególnych regionów, gdzie bogatsze województwa, takie jak mazowieckie, radzą sobie lepiej dzięki większej sile nabywczej mieszkańców.

Jednym z kluczowych czynników wpływających na poprawę sytuacji w centrach handlowych była redukcja inflacji oraz wzrost wynagrodzeń, które przewyższyły wzrost wydatków. Dzięki temu, konsumenci mieli więcej pieniędzy do dyspozycji, co przełożyło się na wzrost zakupów. Dr Maria Andrzej Faliński, były dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD), zauważa, że galerie handlowe powoli odbudowują się po zapaści spowodowanej pandemią COVID-19, a popyt na powierzchnie handlowe rośnie, co widać po coraz mniejszej liczbie wolnych lokali do wynajęcia.

Tego typu obiektom ewidentnie coraz lepiej się powodzi. Wychodzą one z trendu dyskontyzacji rynku i tzw. potaniania zakupów. Podniosły zarówno opłaty czynszowe, jak i eksploatacyjne. Wiedzą, że klienci ich sklepów stawiają na wyższą półkę. Zatem butikom i tak opłaca się prowadzić działalność w tego typu placówkach. Dla przykładu, 10 transakcji premium daje większy zarobek niż 50 tanich. Jednak wiadomość, że unikalnych klientów przybyło, może doprowadzić do kolejnych wzrostów opłat za lokale

- podkreśla dr. Faliński.

Analiza zachowań konsumentów przeprowadzona przez Proxi.cloud, obejmująca ponad 28 milionów konsumentów, wykazała, że przeciętny czas wizyty w galeriach handlowych nieznacznie się skrócił. Mimo to, wzrost liczby unikalnych klientów jest wyraźnym sygnałem poprawy. Dr Nikodem Sarna z Proxi.cloud zaznacza jednak, że dla pełnej oceny kondycji finansowej tych obiektów konieczne są szczegółowe analizy danych finansowych. Wzrost liczby klientów może bowiem prowadzić do wyższych opłat czynszowych, co z kolei może wpłynąć na decyzje najemców.

Eksperci są zgodni, że o ile nie nastąpi drastyczny wzrost inflacji, galerie i centra handlowe mogą liczyć na dalszy wzrost ruchu i liczby klientów. Pomimo dynamicznego rozwoju e-commerce, zakupy stacjonarne wciąż cieszą się popularnością wśród Polaków. Możliwość odbioru zamówień online w centrach handlowych stanowi dodatkowy atut, który przyciąga klientów do tych obiektów. Mateusz Nowak z Proxi.cloud podkreśla, że bieżąca sytuacja ekonomiczna oraz wskaźnik inflacji będą kluczowe dla dalszego rozwoju tego sektora. Dr Sarna dodaje, że o ile nie nastąpi żadne drastyczne tąpnięcie na rynku, można spodziewać się dalszych wzrostów w zakresie ruchu i liczby unikalnych klientów.

Czytaj także: Tajemnicze wózki Auchan w nowej wersji — tym razem także z kosmetykami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.06.2024 10:52
Rossmann w nowym parku handlowym w Węgrowie
Smart Park w Węgowie, wizualizacjafot. materiały inwestora
Drogeria Rossmann znalazła się wśród najemców nowego parku handlowego, który powstaje w Węgrowie. Operatorem logistycznym będzie Biedronka.

Węgrów to niewielka, licząca około 11 tys. mieszkańców, miejscowość na wschodzie Polski nad rzeką Liwiec. Przy rondzie im. Bohaterów Bitwy pod Węgrowem powstaje w niej kompaktowy park handlowy.

Smart Park Węgrów ma 6600 mkw. powierzchni najmu. Znajdą się w nim sklepy popularnych sieci handlowych. Operatorem spożywczym będzie Biedronka. Ofertę drogeryjną zapewni sieć Rossmann.

Mix najemców tworzą także Dealz, Sinsay, Martes Sport i Media Expert.

Obiekt budują Smart Park Poland i RG Leasing. Firmy planują rozwój w różnych regionach kraju, z co najmniej 11 kolejnymi inwestycjami w mniejszych miastach w Polsce. 

Czytaj także: Drogerie dm i Rossmann w parku handlowym Silwana – największym kompleksie handlowym w województwie lubuskim

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 05:24