StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.07.2024 12:42

The Body Shop blisko zawarcia umowy ratunkowej z konsorcjum kierowanym przez brytyjskiego magnata

Czy The Body Shop znajdzie w końcu nowego właściciela? / Erik Mclean via Unsplash
Brytyjska marka kosmetyczna The Body Shop może wkrótce zyskać nowych właścicieli. Konsorcjum firm, na czele z brytyjskim biznesmenem Mike’em Jatanią, jest bliskie przejęcia walczącego o przetrwanie detalisty kosmetyków.

Brytyjska firma inwestycyjna Mike’a Jatanii, Aurea Holdings, prowadzi wyłączne rozmowy z administratorami The Body Shop, FRP Advisory, w celu sfinalizowania potencjalnego przejęcia. Według raportu opublikowanego przez The Business of Fashion, nowi właściciele zamierzają zachować wszystkie sklepy w Wielkiej Brytanii, które liczą około 100 placówek. Konsorcjum, w skład którego wchodzą również byli liderzy branży kosmetycznej, widzi możliwość odrodzenia etycznej marki kosmetycznej.

Plotki głoszą, że w transakcji współpracuje również były CEO Molton Brown, Charles Denton, razem z Aurea Holdings. Konsorcjum to wyprzedziło konkurencyjnych oferentów, w tym firmę Gordon Brothers, która stoi za marką Laura Ashley, oraz inne firmy takie jak Modella Capital z grupy R Capital i Alteri Investors, właściciela Bensons for Beds.

FRP Advisory rozpoczęło aukcję marki w maju, po uznaniu, że alternatywna restrukturyzacja nie jest możliwa. Termin składania ofert został wyznaczony na 11 czerwca, co miało na celu przyspieszenie sprzedaży borykającego się z problemami biznesu. Wcześniej, w listopadzie 2023 roku, Aurelius Group nabyła The Body Shop za 207 milionów funtów, jednak już w lutym 2024 roku firma w Wielkiej Brytanii i Niemczech ogłosiła upadłość.

Sytuacja finansowa The Body Shop była wyjątkowo trudna, co doprowadziło do zamknięcia 197 sklepów w Wielkiej Brytanii i licznych zwolnień. Z problemami boryka się także francuska filia firmy, która jest na skraju przymusowej likwidacji, a jedynie jedna oferta przejęcia pozostaje na stole. Receivership francuskiej spółki ogłoszono 4 kwietnia, a firmy zainteresowane zakupem miały czas do 3 czerwca na zgłoszenie swoich ofert.

Czytaj także: Marks & Spencer i Next zainteresowane przejęciem The Body Shop w ramach aukcji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 06:56