StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.11.2023 10:28

Sprzedaż Action w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r. wzrosła do ok. 8 mld euro

Wskutek szybkiego rozszerzenia działalności Action na arenie międzynarodowej i dynamicznego rozwoju już istniejących placówek, sprzedaż netto w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku wzrosła do 7,9 miliarda euro, co oznacza wzrost o 30,5 proc. W tym okresie firma otworzyła 153 nowe sklepy, co sprawiło, że łączna liczba sklepów wyniosła 2416 w 11 krajach europejskich. Warto również zaznaczyć, że istniejące sklepy zanotowały wzrost sprzedaży na poziomie 19,2 proc., co świadczy o rosnącym znaczeniu Action dla swoich klientów.

Ze względu na obniżenie kosztów surowców, transportu i energii, Action latem obniżyło ceny swoich produktów i planuje kontynuować tę praktykę. W ostatnim kwartale Action obchodziło kilka istotnych osiągnięć związanych z rozszerzaniem swojej działalności. W Niemczech, znany dyskont otworzył swoją pięćsetną placówkę, która znajduje się w Düsseldorfie. W Wiedniu został otwarty setny sklep tej sieci. W zaledwie drugim roku obecności we Włoszech, Action otworzył swoją pięćdziesiątą placówkę, zlokalizowaną w Rzymie. W ciągu dwóch lat liczba pracowników Action we Włoszech wzrosła do ponad 1000 osób. W Polsce w lipcu przyjęto 4000. pracownika.

Kiedy ceny zakupu gwałtownie wzrosły w ostatnich latach, zdecydowaliśmy się sami wchłonąć część wyższych kosztów, aby nie przenosić tego na naszych klientów. Od lata zaobserwowaliśmy odwrócenie trendu wyższych cen zakupu i byliśmy już w stanie obniżyć ceny ponad 900 produktów (15 proc. naszego asortymentu), niektóre o ponad 10 proc. Nasi klienci będą nadal obserwować obniżki cen do końca tego roku, a także w okresie świątecznym — Hajir Hajji, dyrektor generalny Action

Ponadto, firma osiąga postępy w realizacji swojego programu zrównoważonego rozwoju, skupiając się na czterech głównych obszarach: Ludzie, Planeta, Produkt i Partnerstwo. W obszarze Ludzie, Action skupia się na rozwijaniu swoich pracowników. W roku 2023 firma nie tylko zatrudniła już 4616 nowych pracowników, ale także nagrodziła swoich pracowników trzydziestoletnią premią jubileuszową za ich wkład w budowanie silnej marki Action. W ramach filaru Produkt, Action wprowadziło we wrześniu swój pierwszy w pełni cyrkularny produkt do sklepów w krajach Beneluksu — kosz do przechowywania wykonany z plastiku pochodzącego z recyklingu. Firma planuje wprowadzać kolejne produkty o obiegu zamkniętym produkcji.

W obszarze Partnerstwo, Action przedłużyło współpracę z SOS Wioski Dziecięce na kolejne trzy lata. Firma również wspiera różne programy pomocy doraźnej poprzez wsparcie finansowe i dostarczanie produktów, aby pomóc dzieciom dorastać w bezpiecznym środowisku. Dodatkowo, Action rozpoczęło wspieranie FC STRAAT, największego ulicznego klubu piłkarskiego i społeczności w Holandii, założonego przez influencera i bohatera ulicznej piłki nożnej Soufiane Touzani, aby zachęcać dzieci do aktywnego uczestnictwa w rozgrywkach sportowych.

Czytaj także:  Konsumenci bacznie przyglądają się sklepowym promocjom. Wskazali gdzie są najlepsze

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.11.2024 13:37
Action zwiększa sprzedaż o prawie 21 proc. i otwiera kolejne sklepy w Europie
Action

Po trzech kwartałach 2024 roku sieć Action odnotowała znaczący wzrost sprzedaży netto, osiągając 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka dynamicznie rozwija się w Europie, otwierając nowe sklepy i inwestując w zrównoważony rozwój.

W trzech pierwszych kwartałach 2024 roku Action zwiększyło sprzedaż netto do 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyklucza wpływ nowych sklepów, wzrósł o 9,8%. Rozwój sieci jest napędzany rosnącą liczbą klientów, a dodatkowo sprzyja mu obniżenie 4 000 cen, co podkreślił Hajir Hajji, CEO Action. Do tej pory w 2024 roku Action otworzyło 189 nowych sklepów, co podniosło ich całkowitą liczbę do 2 755 w 12 krajach europejskich. Do końca roku firma planuje otwarcie około 350 nowych obiektów, co przekracza wcześniejsze prognozy o 20 placówek.

Ekspansja Action jest szczególnie widoczna na rynkach Europy Południowej. Sieć świętowała ważne momenty, takie jak otwarcie setnego sklepu we Włoszech w miejscowości Nola, co oznacza osiągnięcie liczby 2 000 pracowników w tym kraju. W Hiszpanii, w Santiago de Compostela, otworzono pięćdziesiąty sklep, a w Portugalii, w Guarda, siódmy od początku działalności na tym rynku w lutym br. Action zyskało uznanie włoskich konsumentów, zdobywając nagrodę „Insegna dell Anno”.

Zrównoważony rozwój jest priorytetem Action, czego dowodem jest nowo otwarte Centrum Dystrybucyjne w Illescas, Hiszpania. Obiekt ten, obsługujący sklepy w Hiszpanii i Portugalii, spełnia najwyższe standardy ekologiczne i otrzymał certyfikat BREEAM „Outstanding”. Centrum to jest pierwszym w sieci, które do ogrzewania nie używa gazu. Action planuje dalsze inwestycje w infrastrukturę, z zamiarem wybudowania pięciu nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie w ciągu najbliższych dwóch lat, opierając się na standardach zrównoważonego budownictwa, takich jak w Illescas.

Czytaj także: Woolworth rozszerza sieć sklepów w Polsce – 12 nowych placówek jeszcze w 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.11.2024 11:13
W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany na polskim rynku handlowym. Do użytku oddano aż 37 nowych obiektów handlowych, a 12 zostało rozbudowanych. Poniżej przybliżamy szczegóły dotyczące najnowszych inwestycji oraz kluczowe dane liczbowe, które obrazują rozwój tego sektora.

Według najnowszego raportu CBRE, w 2024 roku na polski rynek wprowadzono 37 nowych obiektów handlowych, z czego aż 35 to parki handlowe, co podkreśla wzrost zainteresowania mniejszymi formatami w mniejszych miejscowościach. W budowie pozostaje 588,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni, z których 69 proc. stanowią parki handlowe, a 27 proc. – centra handlowe o powierzchni przekraczającej 10 tysięcy. mkw. Największe ukończone obiekty to OTO Park w Koszalinie (38 tysięcy. mkw.), BIG Ostróda (27 tysięcy. mkw.) oraz BIG Gorzów (25 tysięcy. mkw.).

Zgodnie z danymi CBRE, powierzchnia handlowa w Polsce osiągnęła 14,42 milionów mkw. W okresie od stycznia do września 2024 roku przybyło 337,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni. W budowie znajduje się cztery duże centra handlowe, m.in. Galeria Podhalańska w Nowym Targu (50 tysięcy. mkw.), Nowa Sukcesja w Łodzi (35 tysięcy. mkw.) oraz Brama Jury w Zawierciu (16,2 tysięcy. mkw.). Inwestorzy coraz częściej wybierają małe miasta, które już teraz stanowią 28 proc. całkowitej powierzchni handlowej na polskim rynku.

Pomimo spadku sprzedaży detalicznej o 3 proc. we wrześniu, trend wzrostowy sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach roku był widoczny, z ogólnym wzrostem o 2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z 2023 roku. Wartość inwestycji od stycznia do września 2024 roku sięgnęła 612 milionów euro. Eksperci z CBRE prognozują, że inflacja, wynosząca 4,9 proc. we wrześniu, może jeszcze wzrosnąć, ale nie osiągnie poziomów z ubiegłych miesięcy.

Wśród nowych marek na polskim rynku pojawiły się znane międzynarodowe firmy, takie jak TAG Heuer ze Szwajcarii, Arket ze Szwecji czy GAP z USA. Widoczny jest również wzrost zainteresowania inwestycjami zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju, co staje się priorytetem zarówno dla inwestorów, jak i właścicieli starszych obiektów, którzy dążą do zgodności z unijną taksonomią i strategii dekarbonizacji.

Czytaj także: Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:36