StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.09.2019 00:00

Sieć Netto wycofuje z polskich sklepów plastikowe patyczki higieniczne. Co w zamian?

Sieć dyskontów Netto stawia kolejny krok w walce z plastikiem. Ze wszystkich placówek detalisty całkowicie znikną plastikowe patyczki marki własnej Lovena. W zamian na sklepowych półkach pojawią się patyczki bambusowe z certyfikatem FSC.

Eksperci od dawna alarmują o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą bezrefleksyjne korzystanie z plastiku. Z kolei Parlament Europejski w porozumieniu z Radą Unii Europejskiej wprowadzili dyrektywę, zgodnie z którą w 2021 r. w życie wejdzie zakaz sprzedaży wyrobów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Sieć handlowa Netto zdecydowała się na wprowadzenie zmian już teraz. Ze sklepów znikną plastikowe patyczki higieniczne marki Lovena.

Plastik jest realnym zagrożeniem dla nas i naszego środowiska. Według Komisji Europejskiej 80 proc. odpadów w morzach stanowią tworzywa sztuczne. Z powodu bardzo powolnego rozkładu, który trwa średnio 450 lat gromadzą się w morzach, ocenach i na plażach. Badacze znajdują go także w organizmach zwierząt morskich: rybach, fokach, żółwiach, wielorybach i skorupiakach. Tym sposobem plastik obecny jest również w łańcuchu pokarmowym człowieka.

Na poprawę sytuacji składają się drobne kroki i codzienne decyzje, dlatego Netto postanowiło całkowicie wycofać ze sprzedaży plastikowe patyczki higieniczne. W zamian na półkach sklepowych detalisty pojawią się bambusowe patyczki marki własnej Lovena. Bambus, z którego wykonany jest produkt, pochodzi ze zrównoważonych upraw. Dodatkowo patyczki posiadają certyfikat FSC (Forest For All Forever). FSC jest międzynarodową organizacją non profit, która wyznacza standardy odpowiedzialnej gospodarki leśnej, biorąc pod uwagę aspekty społeczne, ekologiczne i ekonomiczne. Kiedy drewno opuszcza las z certyfikatem FSC, możemy mieć pewność, że certyfikowane firmy w całym łańcuchu dostaw zostały wykonane z surowców pochodzących z odpowiedzialnych źródeł.

- Całkowite wycofanie ze sprzedaży plastikowych patyczków higienicznych jest decyzją podyktowaną wartościami, którymi na co dzień się kierujemy – komentuje Mariola Skolimowska, PR manager Netto Polska. - Troska o środowisko jest dla nas niezwykle ważna i zdajemy sobie sprawę z wagi naszych codziennych decyzji, których dokonujemy także wtedy, kiedy wkładamy produkty do koszyka.

Patyczki bambusowe Lovena dostępne są we wszystkich sklepach sieci Netto w cenie 2,99 zł.

Sieć handlowa Netto ma ponad 370 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.07.2024 15:03
Precordia Capital i Septyma nabyły udziały w parku handlowym Vis à Vis Wilanów
Ulokowanie Street Mall Vis à Vis Wilanów w bliskości dwóch dzielnic Warszawy i Konstancina-Jeziorny gwarantuje duży ruch kliencki.Street Mall Vis à Vis Wilanów
Precordia Capital Sp. z o.o., której właścicielem jest Jerzy Motz, oraz spółka Septyma Sp. z o.o., należąca do Piotra Beaupre, nabyły 66 proc. udziałów w parku handlowym Street Mall Vis à Vis Wilanów. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o. Nowymi zarządcami nieruchomości została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A.

Street Mall Vis à Vis Wilanów zlokalizowany jest w południowej części Warszawy, przy ul. Przyczółkowej 219. Jego lokalizacja przy głównej drodze łączącej Centrum z Wilanowem i Konstancinem-Jeziorną sprawia, że jest łatwo dostępny dla mieszkańców zarówno miasta, jak i okolic. Park handlowy oferuje 17 sklepów oraz lokali usługowych i gastronomicznych o łącznej powierzchni najmu 4300 mkw., a także 104 miejsca parkingowe. Wśród najemców Vis à Vis Wilanów znajdują się takie marki, jak Decathlon, Deseo, Drogeria Hebe, MAX Premium Burgers, RTV EURO AGD, Sakana Sushi&Sticks oraz ZooZoo.pl. Obiekt jest obecnie w pełni wynajęty.

Prezes Zarządu Precordia Capital Sp. z o.o., Jerzy Motz, wyraził zadowolenie z przeprowadzonej transakcji. Wskazał, że parki handlowe typu convenience, takie jak Vis à Vis Wilanów, okazały się najbardziej odporne na skutki pandemii COVID-19. Lokalny charakter tego typu obiektów idealnie wpisał się w nową rzeczywistość, zaspokajając potrzeby konsumentów, którzy zaczęli spędzać więcej czasu w swoim sąsiedztwie. Analizy wykazały, że centra convenience osiągają najlepsze wyniki wśród formatów handlowych, co potwierdza zasadność inwestycji w tego typu nieruchomości.

Nowym zarządcą Vis à Vis Wilanów została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A. Spółka ta przejęła odpowiedzialność za bieżące zarządzanie nieruchomością, dbając o utrzymanie wysokiego standardu obsługi najemców oraz klientów parku handlowego. Przejęcie zarządzania przez doświadczoną firmę ma zapewnić dalszy rozwój i stabilność obiektu, podnosząc jego wartość na rynku nieruchomości komercyjnych.

Czytaj także: Nowy park handlowy pod Warszawą: na granicy z Konstancinem powstanie nowy obiekt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 16:03
Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?
Kaufland Global Marketplace obejmuje 64 kategorie produktów, w tym kosmetyki i perfumyfot. Kaufland
Kaufland Global Marketplace będzie dostępny także w Polsce. Sieć podała datę premiery platformy, przez którą sprzedawcy będą mogli sprzedawać we wszystkich krajach, gdzie marketplace jest dostępny. Na jakich warunkach z biznesem e-commerce niemieckiego detalisty będą mogli współpracować sprzedawcy z Polski?

Jak podaje Kaufland, na polskiej platformie sprzedażowej Kauflad.pl zarejestrowanych jest obecnie 2 tys. sprzedawców. Ma ona ruszyć 7 sierpnia br.

Polska platforma będzie kolejnym rynkiem, na którym będzie działał Kaufland Global Marketplace. W takiej formule niemiecki detalista sprzedaje już w Niemczech, Słowacji  i Czechach. Platformy w Austrii i w Polsce zostaną wkrótce odpalone.

Sprzedaż online odbywa się na zasadzie współpracy z zewnętrznymi przedsiębiorcami, którzy rejestrują się na marketplace i samodzielnie wystawiają i sprzedają swoje produkty. Sami są również odpowiedzialni za wysyłkę towaru i wystawianie faktur Kaufland zajmuje się działaniami marketingowymi. Można także skorzystać z międzynarodowej usługi logistycznej sieci (Fullfilment by Kaufland).

Sprzedawca wnosi miesięczną opłatę podstawową w wysokości 175 zł i zmienną prowizję od sprzedaży, od 7 do 16 proc. Np. dla kategorii perfum prowizja na start na polskiej platformie wynosi 8 proc., na pozostałych rynkach 10 proc. Dla kategorii pielęgnacja ciała i zdrowie w Polsce prowizja od sprzedaży wynosi 8 proc. na start, na pozostałych rynkach 13 proc. Prowizja jest naliczana za zakupione produkty, które nie zostały anulowane lub zwrócone.

Dodatkowo płatne jest dodanie na marketplace bezpośredniego linku do sklepu sprzedawcy, w tej opcji miesięczna opłata wynosi 220 zł.

Kaufland obiecuje sprzedawcom dostęp do wszystkich platform, którymi dysponuje, a tym samym do 56 mln potencjalnych klientów.

Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 14:01