StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.09.2019 00:00

Sieć Netto wycofuje z polskich sklepów plastikowe patyczki higieniczne. Co w zamian?

Sieć dyskontów Netto stawia kolejny krok w walce z plastikiem. Ze wszystkich placówek detalisty całkowicie znikną plastikowe patyczki marki własnej Lovena. W zamian na sklepowych półkach pojawią się patyczki bambusowe z certyfikatem FSC.

Eksperci od dawna alarmują o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą bezrefleksyjne korzystanie z plastiku. Z kolei Parlament Europejski w porozumieniu z Radą Unii Europejskiej wprowadzili dyrektywę, zgodnie z którą w 2021 r. w życie wejdzie zakaz sprzedaży wyrobów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Sieć handlowa Netto zdecydowała się na wprowadzenie zmian już teraz. Ze sklepów znikną plastikowe patyczki higieniczne marki Lovena.

Plastik jest realnym zagrożeniem dla nas i naszego środowiska. Według Komisji Europejskiej 80 proc. odpadów w morzach stanowią tworzywa sztuczne. Z powodu bardzo powolnego rozkładu, który trwa średnio 450 lat gromadzą się w morzach, ocenach i na plażach. Badacze znajdują go także w organizmach zwierząt morskich: rybach, fokach, żółwiach, wielorybach i skorupiakach. Tym sposobem plastik obecny jest również w łańcuchu pokarmowym człowieka.

Na poprawę sytuacji składają się drobne kroki i codzienne decyzje, dlatego Netto postanowiło całkowicie wycofać ze sprzedaży plastikowe patyczki higieniczne. W zamian na półkach sklepowych detalisty pojawią się bambusowe patyczki marki własnej Lovena. Bambus, z którego wykonany jest produkt, pochodzi ze zrównoważonych upraw. Dodatkowo patyczki posiadają certyfikat FSC (Forest For All Forever). FSC jest międzynarodową organizacją non profit, która wyznacza standardy odpowiedzialnej gospodarki leśnej, biorąc pod uwagę aspekty społeczne, ekologiczne i ekonomiczne. Kiedy drewno opuszcza las z certyfikatem FSC, możemy mieć pewność, że certyfikowane firmy w całym łańcuchu dostaw zostały wykonane z surowców pochodzących z odpowiedzialnych źródeł.

- Całkowite wycofanie ze sprzedaży plastikowych patyczków higienicznych jest decyzją podyktowaną wartościami, którymi na co dzień się kierujemy – komentuje Mariola Skolimowska, PR manager Netto Polska. - Troska o środowisko jest dla nas niezwykle ważna i zdajemy sobie sprawę z wagi naszych codziennych decyzji, których dokonujemy także wtedy, kiedy wkładamy produkty do koszyka.

Patyczki bambusowe Lovena dostępne są we wszystkich sklepach sieci Netto w cenie 2,99 zł.

Sieć handlowa Netto ma ponad 370 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 20:26