StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.04.2023 00:00

Seb James: Boots usiłował udaremnić sukces Sephory UK

Seb James, dyrektor generalny Boots, przyznał się, że próbował udaremnić sukces ponownego wprowadzenia stacjonarnych sklepów Sephory w Wielkiej Brytanii, zgodnie z raportem Retail Week. James stwierdził: „Cały nasz zespół zaangażował się w pomysł uczynienia tego startu katastrofą. W rezultacie do Boots przybyło całe stado nowych klientów”.

Seb James, dyrektor generalny Boots, przyznał, że jego zespół planował doprowadzić do niepowodzenia otwarcia sklepu Sephora, ponieważ skorzystał z dodatkowej sprzedaży w dniu otwarcia marki kosmetycznej w centrum handlowym Westfield London. James powiedział Retail Week Live: Cały nasz zespół zaangażował się w pomysł, aby ta premiera była katastrofą. W rezultacie do Boots przybyło całe stado nowych klientów. Wzrosliśmy o 85% w ciągu roku, a ogólna wiadomość krążąca po sklepie brzmiała:„up yours Sephora” (ang. pieprz się, Sephora) i to było bardzo, bardzo dobre.

Nie wyjaśnił, co zrobił Boots, kiedy Sephora otworzyła swój flagowy sklep w Wielkiej Brytanii na początku tego miesiąca, jednak sieć zapłaciła za reklamę na billboardzie w pobliżu wejścia do Westfield, opisując siebie jako „miejsce nr 1 w dziedzinie urody”, podkreślając swoją szeroką markową ofertę kosmetyczną, obejmującą marki takie jak MAC, Laura Mercier, Giorgio Armani i Kylie Cosmetics. Boots odnowił również swój sklep w Westfield, umieszczając salon piękności z przodu i na środku, i zorganizował imprezę inauguracyjną, aby kolidować z powrotem Sephory. Szef Boots wezwał wszystkich sprzedawców detalicznych, aby starali się czerpać korzyści ze słabości konkurencji, szczególnie na dzisiejszym rynku detalicznym, gdy modele biznesowe zawodzą, a gracze z branży e-commerce borykają się z trudnościami.

Sprzedawca produktów zdrowotnych i kosmetycznych stwierdził w swoim komunikacie, że sprzedaż detaliczna wzrosła w wymienionym powyżej okresie o 16 proc., podczas gdy wzrost o 17,4 proc. zanotowano w ciągu pięciu tygodni do 31 grudnia.

Czytaj także: Boots UK: estetyki z TikToka, oszczędne zakupy i mieszanie offline z online to trendy na 2023 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 10:53
Kosmetyki w Żabce? Być może już niedługo; sieć szuka ekspozytorów
DALL-E

Sieć sklepów Żabka ogłosiła w serwisie Logintrade zapytanie ofertowe na dostawę ekspozytorów przeznaczonych do prezentacji kosmetyków. Postępowanie ruszyło 11 kwietnia 2025 roku i zakończy się 18 kwietnia o godzinie 13:00. Firmy zainteresowane współpracą miały czas do 15 kwietnia, aby zadawać pytania do specyfikacji.

Żabka planuje zamówić ekspozytory w dwóch wariantach szerokości: 64 cm i 98 cm. Każdy z nich ma mieć głębokość 25 cm oraz dwie półki z odstępem 20 cm. Na każdej półce powinno znaleźć się miejsce na cenówki o wysokości 40 mm. Co ciekawe, w miejscu montażu nie będzie możliwości podłączenia oświetlenia elektrycznego, dlatego sieć oczekuje alternatywnych rozwiązań, takich jak zastosowanie fluorescencyjnej płyty plexi. Wygląd ekspozytora ma być elegancki i wyróżniający się, jednak forma nie jest z góry narzucona – do zapytania załączono jedynie inspiracyjne zdjęcie.

Zamówienie dotyczy docelowo około 1000 sklepów, co oznacza znaczącą skalę przedsięwzięcia. Żabka oczekuje, że dostawcy zapewnią transport do poszczególnych lokalizacji. Termin realizacji zamówienia określono na jedną dobę, co jest jednym z kryteriów oceny ofert. Drugim, zdecydowanie ważniejszym, jest cena – stanowi ona aż 90 proc. wagi punktowej. Termin płatności wynosi 60 dni.

Dotychczas oferta kosmetyczna w sklepach Żabka była bardzo ograniczona – klienci mogli znaleźć jedynie pojedyncze, podstawowe produkty, takie jak dezodoranty, kremy do rąk czy żele pod prysznic w wersjach podręcznych. Brakowało jednak szerokiego asortymentu czy wyraźnie wyeksponowanej przestrzeni dla tej kategorii. Poszukiwanie dedykowanego ekspozytora może więc sygnalizować większą zmianę – możliwe, że sieć przygotowuje się do wprowadzenia własnej linii kosmetyków oznaczonych logo Żabki lub do znacznego poszerzenia dotychczasowego portfolio produktów drogeryjnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2025 15:28