StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.06.2024 10:52

Rossmann w nowym parku handlowym w Węgrowie

Smart Park w Węgowie, wizualizacja / fot. materiały inwestora
Drogeria Rossmann znalazła się wśród najemców nowego parku handlowego, który powstaje w Węgrowie. Operatorem logistycznym będzie Biedronka.

Węgrów to niewielka, licząca około 11 tys. mieszkańców, miejscowość na wschodzie Polski nad rzeką Liwiec. Przy rondzie im. Bohaterów Bitwy pod Węgrowem powstaje w niej kompaktowy park handlowy.

Smart Park Węgrów ma 6600 mkw. powierzchni najmu. Znajdą się w nim sklepy popularnych sieci handlowych. Operatorem spożywczym będzie Biedronka. Ofertę drogeryjną zapewni sieć Rossmann.

Mix najemców tworzą także Dealz, Sinsay, Martes Sport i Media Expert.

Obiekt budują Smart Park Poland i RG Leasing. Firmy planują rozwój w różnych regionach kraju, z co najmniej 11 kolejnymi inwestycjami w mniejszych miastach w Polsce. 

Czytaj także: Drogerie dm i Rossmann w parku handlowym Silwana – największym kompleksie handlowym w województwie lubuskim

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.03.2025 13:50
Byliśmy w pierwszej Biedronce na Słowacji! Czym zaskoczył nas dział drogeryjny? [TYLKO U NAS]
W swoim pierwszym sklepie na Słowacji, zlokalizowanym w miejscowości Miloslavov, Biedronka zaoferuje około 3 400 produktówKatarzyna Pierzchała, Wiadomości Handlowe

Ciągnący się przez znaczną część sali sprzedaży dział kosmetyczny i z chemią gospodarczą, czytelny podział na produkty dla pań i panów, artykuły markowe oraz marki własnej, elektroniczne cenówki oraz… mocno rozbudowana tzw. kolorówka – tak prezentuje się pierwsza Biedronka, która została otwarta w ubiegłym tygodniu na Słowacji.

image
Dział drogeryjny charakteryzuje się czytelnym podziałem na produkty damskie i męskie (czyli žena i muž)
Katarzyna Pierzchała, Wiadomości Handlowe
image
Dział drogeryjny charakteryzuje się czytelnym podziałem na produkty damskie i męskie (czyli žena i muž)
Katarzyna Pierzchała, Wiadomości Handlowe

Potężny i rozbudowany – takie było moje pierwsze wrażenie, gdy weszłam do działu drogeryjnego w pierwszej słowackiej Biedronce w Miloslavovie. Charakteryzuje się czytelnym podziałem na produkty damskie i męskie (dla Polaka dwuznaczne oznaczenia: žena i muž), dużym wyborem artykułów markowych, ale też marki własnej Biedronki, czego przykładem jest ekspozycja promocyjna pieluch dobrze znanej w naszym kraju marki Dada

To, co zwróciło moją uwagę, to cztery moduły kosmetyków kolorowych – dwa zajmuje marka NIUQI, która jest brandem parasolowym Biedronki. Pod nią różni producenci dostarczają produkty do tej sieci, m.in. lakiery, żele i zmywacze do paznokci, kremy i fluidy oraz różne akcesoria typu szczotki czy spinki do włosów.

Po jednym regale mają produkty dwóch niemieckich marek: Catrice i Essence. Wśród dostępnych w słowackiej Biedronce kosmetyków sygnowanych logiem Cartice klientki mogą znaleźć m.in. lakiery do paznokci, tusze do rzęs, pudry, podkłady czy cienie pod oczami. Podobny szeroki przekrój kosmetyków oferuje marka Essence. 

image
W słowackiej Biedronce znajdziemy szeroki wybór kosmetyków Cartice i Essence. 
Katarzyna Pierzchała, Wiadomości Handlowe

Kosmetyki kolorowe w słowackiej Biedronce

W polskich sklepach sieci też są dostępne kosmetyki kolorowe, ale nie w aż takiej skali, jak na Słowacji. Z czego wynika ta różnica?

Tak szeroka ekspozycja kosmetyków kolorowych jest naszym ukłonem w stronę słowackich klientek, które w najbliższej okolicy naszego sklepu w Miloslavovie nie mają żadnej drogerii, choć na Słowacji są już takie szyldy jak Rossmann czy DM – usłyszeliśmy od przedstawiciela działu zakupów słowackiej Biedronki. – Chcemy, aby przychodząc do Biedronki, klientki mogły zrobić kompleksowe zakupy – podkreślił. 

Zwraca też uwagę ogromny wybór past do zębów – występują tu wszystkie znane marki, a ich ekspozycja obejmuje po kilka rodzajów każdej z nich. 

image
Uwagę zwraca ogromny wybór past do zębów
Katarzyna Pierzchała, Wiadomości Handlowe

Jak dużo jest promocji w słowackiej Biedronce?

Wszystkie produkty były ułożone w żołnierskim szyku – jak to przed otwarciem, gdyż zwiedziłam ten sklep jeszcze przed jego oficjalnym uruchomieniem. Nie ma palet, są za to jasne regały z fioletowym wykończeniem, co sprawia bardzo pozytywne wrażenie.

Celem Biedronki jest połączenie niskich cen z najlepszą jakością na rynku. Dlatego też sieć stawia tu na promocje – praktycznie w każdej grupie asortymentowej kusi klientów znaczącymi opustami, co podkreśla wielkimi cenówkami z napisem Super cena. A te bywają nie byle jakie. Np. w dniu otwarcia, czyli 5 marca 2025 roku, wszystkie produkty kosmetyczne Adidas były oferowane ze zniżką przekraczającą 50 proc. ceny regularnej. 

I jeszcze jedno spostrzeżenie: wszystkie ceny wyświetlane są tu na elektronicznych etykietach, co jest sporym powiewem nowoczesności na Słowacji. Aby jednak oddać sprawiedliwość: w polskich sklepach sieci ESL też nie są jeszcze powszechnym standardem.   

image
Katarzyna Pierzchała, Wiadomości Handlowe

Jaka jest pierwsza Biedronka na Słowacji?

W swoim pierwszym sklepie na Słowacji, zlokalizowanym w miejscowości Miloslavov (3265 Dunajská Lužná), Biedronka zaoferuje około 3 400 produktów. Placówka została zbudowana od podstaw przez słowackiego dewelopera w zaledwie dwa i pół miesiąca, z powierzchnią sprzedaży liczącą aż 876 metrów kwadratowych i całkowitą powierzchnią budynku wraz z zapleczem 1 239 metrów kwadratowych.

Sklep jest przestronny, nowocześnie zaprojektowany, wyposażony w jasne oświetlenie LED, sześć kas samoobsługowych i trzy kasy tradycyjne oraz elektroniczne etykiety cenowe i skanery cen.

Dla klientów przygotowano parking z 61 miejscami, w tym trzy są dla osób niepełnosprawnych. Biedronka planuje również instalację stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz paneli fotowoltaicznych na dachu sklepu.

Katarzyna Pierzchała
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.03.2025 15:38
Ważą się losy sieci Dealz: grupa Pepco zmienia strategię
Agata Grysiak

Grupa Pepco, właściciel sieci Pepco i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, ogłosiła strategiczną decyzję o skoncentrowaniu się na rozwoju marki Pepco jako jedynego przyszłościowego formatu sklepów. W roku finansowym 2024 sieć Pepco wygenerowała większość EBITDA grupy, zapewniając najwyższe zwroty z kapitału. Decyzja ta wiąże się także z wycofaniem się z segmentu FMCG, czyli sprzedaży towarów szybkozbywalnych, co ma na celu uproszczenie modelu biznesowego i zwiększenie rentowności poprzez skoncentrowanie się na produktach o wyższej marży, takich jak odzież i artykuły ogólnego przeznaczenia.

Ekspansja marki Pepco będzie kontynuowana przede wszystkim w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie sieć widzi znaczący potencjał wzrostu. Plany zakładają dalsze otwieranie nowych placówek zarówno w regionie CEE, jak i na wybranych rynkach Europy Zachodniej, w tym w Hiszpanii i we Włoszech. Firma dostrzega także możliwość zwiększenia lojalności klientów poprzez rozwój cyfrowych narzędzi analitycznych, które pozwolą lepiej zrozumieć ich potrzeby zakupowe. Nowa strategia Grupy Pepco będzie oparta na pięciu kluczowych filarach, obejmujących uproszczenie portfolio, digitalizację oferty, ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej, wzrost na wybranych rynkach Europy Zachodniej oraz modernizację platformy operacyjnej.

Równolegle grupa Pepco analizuje możliwości wydzielenia marki Poundland, która w roku obrotowym 2024 wygenerowała przychody w wysokości około 2 mld euro. Pomimo dużej skali działalności, otoczenie rynkowe w Wielkiej Brytanii staje się coraz bardziej wymagające, a dodatkowa presja kosztowa wynikająca z wprowadzanych zmian podatkowych od kwietnia 2025 roku stanowi kolejne wyzwanie dla tej sieci. W związku z tym zarząd rozważa różne opcje strategiczne dla Poundland, w tym potencjalną sprzedaż. Działalność oparta na sprzedaży produktów FMCG, która charakteryzuje Poundland, miała negatywny wpływ na wyniki finansowe grupy, ograniczając wzrost przychodów i rentowność.

Z kolei marka Dealz, która dynamicznie rozwija się w Polsce, pozostaje pod obserwacją pod kątem ewentualnej dezinwestycji w średnim okresie. Sieć, oferująca około 3000 produktów w 18 kategoriach, cieszy się rosnącą popularnością, szczególnie wśród klientów w wieku 18-45 lat. W drugim kwartale roku obrotowego 2025 sprzedaż like-for-like grupy wzrosła o 1,5 proc., przy czym Pepco i Dealz odnotowały solidne wyniki, podczas gdy Poundland wciąż zmaga się z trudnościami. Dalsze decyzje dotyczące przyszłości Dealz będą uzależnione od analizy możliwości optymalizacji wartości tej sieci dla grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. marzec 2025 20:27