StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.07.2020 00:00

Rossmann i Douglas w CH Dekada w Nysie

Trwają intensywne prace finalizujące budowę Dekady Nysa – największej i najnowocześniejszej inwestycji handlowej w mieście. Otwarcie jest zaplanowane na listopad br. W centrum handlowym branżę beauty będą reprezentować Rossmann i Douglas.

Inwestor i deweloper obiektu – firma Dekada – zaplanowała oddanie inwestycji na listopad br. Za komercjalizację Dekady Nysa odpowiada firma BOIG. Swoje sklepy w nowym centrum handlowym otworzą polskie i międzynarodowe marki, takie jak m.in. Sinsay, Reserved, CCC, Big Star, House, Vistula, Martes Sport, Smyk, Douglas, Empik, RTV Euro AGD, Rossmann, Swiss, Yes, Briju, Pepco i KiK.

Budowa zostanie ukończona zgodnie z planem, obiekt zostanie otwarty w listopadzie tego roku. Realizacja inwestycji rozpoczęła się w maju ubiegłego roku i od tego czasu przebiegała bez opóźnień. 

Prace budowlane postępują zgodnie z przyjętym harmonogramem i aktualnie są już na bardzo zaawansowanym etapie. Na zewnątrz można zobaczyć już gotową elewację, wewnątrz obiektu
zrealizowane zostały najważniejsze prace wykończeniowe, w 90 proc. zostały już wydzielone lokale
handlowe. Teraz koncentrujemy się na przebudowie ul. Wolności przy strefie dostaw oraz odtworzeniu XIX-wiecznego muru Gazowni Miejskiej, który zostanie wkomponowany w bryłę nowo powstającej galerii. Duży nacisk położyliśmy także na architekturę zieleni. W projekcie przewidzieliśmy zielone ściany i ciekawą aranżację części wspólnych w obiekcie. Zagospodarowujemy teren biorąc pod uwagę funkcjonalność i komfort użytkowania, ale także najwyższą estetykę
– mówi Arkadiusz Gawron, project manager BOIG.
Całkowita powierzchnia centrum handlowego wyniesie 27 tys. mkw., w tym 19 tys. mkw. to powierzchnia najmu z ok. 80 sklepami oraz strefą rozrywki, lokalami gastronomicznymi i 4-salowym kinem. Istotnym elementem projektu jest także jego rola miastotwórcza. Lokalizacja w pobliżu obiektów użyteczności publicznej, takich jak Urząd Miejski, Starostwo Powiatowe, dworce autobusowy i kolejowy oraz Nyski Dom Kultury, stanowi nawiązanie do charakteru i funkcji obiektu, który ma przede wszystkim służyć mieszkańcom.
Dekada Nysa to bardzo duży projekt handlowy, dzięki któremu wpływy podatkowe do miejskiej kasy wzrosną o ponad 1,5 mln zł w skali roku. Realizację inwestycji poprzedziły konsultacje z władzami samorządowymi, spotkania informacyjne dla mieszkańców oraz nyskich przedsiębiorców, którzy szukają możliwości rozwoju we współpracy z galerią handlową. Wierzę, że udało nam się zdobyć zaufanie społeczne, które jest solidnym fundamentem naszego projektu. Nowe centrum handlowe już wkrótce będzie miejscem bezpiecznych, komfortowych zakupów i atrakcyjnej rozrywki, a także siłą napędową dalszego rozwoju miasta – podkreśla Aleksander Walczak, prezes spółki Dekada.
  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.04.2025 11:00
Oferta kosmetyczna i chemiczna w kontrowersyjnym hard dyskoncie Moja Cena [GALERIA]
580248
/ Agata Grysiak
580238
/ Agata Grysiak
580239
/ Agata Grysiak
580240
/ Agata Grysiak
580248
580238
580239
580240
Gallery

W marcu 2025 roku na obrzeżach Warszawy, przy Trakcie Brzeskim w miejscowości Wesoła, rozpoczął działalność sklep Moja Cena – nowy gracz na rynku tzw. hard dyskontów. Sklep ulokowano w jednej z hal magazynowych i oferuje klientom podstawowe produkty spożywcze i codziennego użytku w możliwie najniższych cenach. Za przedsięwzięciem stoi spółka Torgservis PL, powiązana z rosyjskimi oligarchami, co od początku wzbudza zainteresowanie i kontrowersje.

Spółka Torgservis PL znana jest w Polsce głównie za sprawą sklepów Myprice, które pojawiły się w kraju przed kilkoma laty. Jej właścicielami są bracia Andriej i Siergiej Szneiderowie – rosyjscy biznesmeni z Krasnojarska, którzy zbudowali swoją fortunę (szacowaną przez “Forbesa” na 1,4 mld dolarów) na rozwijaniu sieci Swetofor. Sieć ta, powstała w 2009 roku na Syberii, jest obecnie jednym z największych graczy w rosyjskim sektorze spożywczym.

Marka Moja Cena to najnowsza odsłona strategii ekspansji braci Szneiderów na rynki unijne. Po wycofaniu się z Polski po rosyjskiej inwazji na Ukrainę i zamknięciu sklepów Mere, właściciele powracają z nową próbą wejścia na rynek, tym razem pod nieco zmienioną nazwą. Zmiana szyldu nie zmienia jednak faktu, że nadal mamy do czynienia z tą samą grupą kapitałową, która obecnie znajduje się pod ukraińskimi sankcjami.

To nie pierwsza próba wznowienia działalności w Polsce przez Torgservis. W lutym 2025 roku portal wiadomoscihandlowe.pl opisywał wizytę w sklepach Tak-Tu w Łomży i Białymstoku, które wyglądem i asortymentem do złudzenia przypominały rosyjski format Myprice. Choć formalnie za nimi nie stoi Torgservis, specjaliści branży handlowej nie mają wątpliwości co do ich powiązań. W przypadku Mojej Ceny właściciel jest już jasno określony, a sama placówka funkcjonuje pod szyldem otwarcie należącym do Torgservis PL.

Oferta kosmetyczna i chemii gospodarczej w dyskoncie jest dość skromna, a podpisały się pod nią takie firmy jak Garchem, Levent Mydła, Cool Wipes, Fulya Cosmetics, Private Label Tissue, Italian Paper, Marona Cosmetics, Mattes, czy P.W. Kamal. Wśród producentów przeważają podmioty polskie, chociaż Turcja, Łotwa, Rumunia, Litwa, Czechy i Chiny są również reprezentowane.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.04.2025 12:21
Biedronka wkracza w świat kosmetyków do włosów
Biedronka uruchomiła stronę internetową, która m.in. wyjaśnia, na czym polegają zasady stosowania i pielęgnacji PEHshutterstock

Sieć spożywcza Biedronka wchodzi na kolejny rynek. Tym razem – kosmetyczny. Największa sieć handlowa w kraju w ramach swojej marki własnej NIUQI wprowadza nową linię produktów do włosów. Biedronka zapowiada również działania edukacyjne: chce pomagać swoim klientom, zainteresowanym świadomą pielęgnacją, rozwiązanie na problemy z włosami.

NIUQI to marka własna Biedronki, którą do tej pory klienci kojarzyli z kosmetykami do makijażu i paznokci. Od teraz dołącza do niej dziewięć produktów z nowej linii do włosów. 

Włosy w zależności od struktury dzielą się na trzy rodzaje – wysokoporowate, średnioporowate i niskoporowate. Diagnoza porowatości włosów to pierwszy krok do ich świadomej pielęgnacji. I właśnie na tej filozofii i równowadze PEH, czyli dostarczeniu pasmom kluczowych składników protein (P), emolientów (E) oraz humektantów (H) opiera się nowa linia produktów - wyjaśnia Biedronka.

Sieć systematycznie rozszerza swój asortyment, odpowiadając na potrzeby klientów. 

Tym razem odpowiadamy na trend świadomej pielęgnacji włosów w oparciu o równowagę PEH, oferując nową linię kosmetyków w ramach lubianej przez klientów marki NIUQI. Mamy nadzieję, że wraz z rozpoczęciem wiosny i pożegnaniem sezonu na zimowe czapki nasze produkty zyskają uznanie wśród klientów zainteresowanych przywróceniem równowagi swoim włosom, którzy docenią wysokiej jakości produkty w bardzo atrakcyjnej cenie – komentuje Paulina Kmita, Kupiec odpowiedzialna za kategorię kosmetyków w markach własnych w sieci Biedronka.

Nowa linia składa się z trzech produktów – szamponu, odżywki i maski, z których każdy występuje w trzech wariantach. Szampon nawilżający, balansujący lub oczyszczający jest dostępny w cenie 14,99. W tej samej cenie klienci kupią odżywkę humektantową (z betainą i treharozą), emolientową (z olejem z czarnuszki i bawełny) czy proteinową zawierająca proteiny ryżu i soi. Maski w cenie 16,99 zł można wybierać w zależności od stopnia porowatości włosów – niskoporowate z olejem słonecznikowym i ekstraktem z brokuła, średnioporowate – z proteinami ryżu i masłem capuacu oraz wysokoporowate z olejem z czarnuszki i słodkich migdałów.

Biedronka uruchomiła również specjalną stronę internetową, która nie tylko wyjaśnia, na czym polegają zasady stosowania i pielęgnacji PEH, ale pomaga rozwiązać wszelkie problemy związane z włosami. Można tam m.in. dowiedzieć się, jak wykonać test na porowatość włosów i uzyskać wskazówki, dotyczące odpowiedniego doboru rodzaju pielęgnacji i produktów.

Wprowadzeniu przez sieć sklepów Biedronka nowej linii kosmetyków do włosów towarzyszyć będzie kampania w mediach społecznościowych, mediach własnych oraz na YouTube.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. kwiecień 2025 06:24