Jak podkreśla Lidl Polska, pozycja, jaką przez 20 lat funkcjonowania na polskim rynku wypracowała sieć, ma pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z Polski, klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”.
Dzięki rekomendacjom zakupowym Lidl Polska polskie produkty trafiają na półki sklepów Lidl działających poza granicami kraju. Tylko w 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł.
Natomiast w ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska deklaruje, że w dalszym ciągu zamierza promować i wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych.
Jedna z marek własnych Lidla produkowana przez polską firmę PCC Consumer Products Kosmet
Firma szacuje, że w roku obrotowym 2020 funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 6,3 mld zł netto wartości dodanej, z czego 3,5 mld zł netto powstało w samej spółce, a 2,8 mld zł netto u dostawców sieci Lidl Polska i dzięki pensjom wypłaconym pracownikom.
Zespół Lidl Polska to obecnie ponad 25 tys. osób. Sieć planuje systematycznie zwiększać zatrudnienie, przeznaczając w 2022 roku na utworzenie nowych miejsc pracy blisko 100 mln zł. Planowane inwestycje zaowocują stworzeniem ok. 1,5 tys. nowych etatów w sklepach, magazynach oraz centrali Lidl Polska.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje około 11,5 tys. sklepów tej marki, a w Polsce około 800.