StoryEditor
Sieci i centra handlowe
19.02.2020 00:00

Rosną ceny w sklepach. Dotyczy to także kosmetyków

Średnia cena koszyka, w którym znajduje się 40 podstawowych produktów, w styczniu wyraźnie wzrosła. Ceny są najwyższe od sierpnia, w przypadku niektórych sieci sięgają 5 proc. Drożeje nie tylko żywność, ale też kosmetyki i chemia domowa – informuje „Puls Biznesu”, powołując się na badanie firmy ASM SFA.

Firma analityczna ASM SFA przeprowadziła badanie koszyka zakupowego zawierającego popularne towary szybkozbywalne w najpopularniejszych polskich sieciach. Chodzi nie tylko o produkty spożywcze, ale też kosmetyki i chemię domową. Jak informuje "Puls Biznesu" w styczniowym badaniu średnie ceny wzrosły o 1,4 proc., a w niektórych sieciach nawet o 4-5 proc. Jest to największy wzrost od sierpnia.

Z analiz ASM SFA wynika, że ceny badanych produktów najbardziej wzrosły w sieci Kaufland (5 proc.), Makro (4,5 proc.) i E.Leclerc (4,3 proc.). W sklepach Auchan wzrost był niższy (0,8 proc.), podobnie jak w marketach Carrefour i Lidl (1,1) proc, Tesco (1,9 proc.), czy Intermarche (2,2 proc.). Wyraźny jest też wzrost cen w handlu online - w trzech największych sklepach sprzedających żywność w internecie ceny podskoczyły o średnio 2,4 proc. Najlepiej w zestawieniu wypadł Selgros - tu ceny spadły o 5,5 proc. Spadek cen odnotowała też Biedronka - o 1,5 proc.

„Puls Biznesu” zwraca uwagę, że wbrew pozorom to nie dyskonty są najtańsze. Wręcz przeciwnie, niemiecki Lidl kolejny miesiąc z rzędu plasuje się w trójce najdroższych sieci. Z drugiej strony Biedronka była obok hurtowniczego Selgrosu jedyną znaczącą siecią, w której styczniowe zakupy mogły być tańsze od grudniowych. Najtaniej było w dwóch francuskich sieciach: Carrefourze i Auchan. W czterech kategoriach produktowych najtańsze było Makro, a w trzech – Auchan. Chemię domową w ekstremalnych przypadkach można było w nich nabyć za jedną trzecią ceny w innym sklepie.

Wyższe ceny produktów maja też internetowe odpowiedniki sklepów. Na kupno podstawowych produktów trzeba w nich wydać ponad 30 zł więcej niż w stacjonarnych marketach. To jednak nie odstrasza klientów, którzy cenią sobie komfort zakupów i jakość produktu. Zainteresowanie e-commerce rośnie wraz ze wzbogacaniem asortymentu, przyspieszeniem  dostawy i upraszczaniem procedur reklamacyjnych.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:09