StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.05.2023 00:00

Promocje kosmetyczne na Dzień Matki 2023 r.

Jak co roku, drogerie, dyskonty i perfumerie przygotowały oferty promocyjne na Dzień Matki. / RDNE Stock project
Dzień Matki, obchodzony corocznie w różnych krajach, jest doskonałą okazją do uhonorowania i docenienia naszych kochających mam. To również czas, kiedy drogerie i perfumerie starają się stworzyć wyjątkową ofertę, która pozwoli wyrazić naszą miłość i wdzięczność w sposób szczególny.

W tym czasie drogerie i perfumerie przygotowują specjalne promocje i zestawy, które skupiają się na produktach dedykowanych matkom. Mogą to być perfumy o delikatnych i romantycznych zapachach, kosmetyki do pielęgnacji ciała, zestawy pielęgnacyjne, produkty do makijażu czy też luksusowe prezenty, które sprawią radość i umilą czas spędzony z najważniejszą kobietą w naszym życiu. Oferty sklepowe na Dzień Matki często zawierają również personalizowane opcje, takie jak grawerowanie imienia na flakonie perfum, możliwość skomponowania własnego zestawu kosmetyków lub stworzenia spersonalizowanej kartki z dedykacją.

Warto również zauważyć, że drogerie i perfumerie starają się zaspokoić różnorodne gusta i preferencje klientów, oferując szeroki wybór marek i produktów. Bez względu na to, czy preferujemy klasyczne zapachy, naturalne kosmetyki, czy też najnowsze trendy i innowacyjne produkty, mamy możliwość znalezienia idealnego prezentu, który najlepiej odda nasze uczucia.

Aldi

Oferta dyskontu jest dość skromna: Aldi proponuje dwa produkty Eveline, krem Bielenda, kula do kąpieli Bella, balsam do ciała Lacura i perfumy BiEs.


Allegro

Jedna z największych platform ecommerce w Polsce przygotowała specjalny landing zawierający wybór posegregowanych tematycznie ofert, w tym kosmetycznych. Selekcja opisana jest następująco: „Wiele mam ucieszy się z prezentu w postaci produktów do pielęgnacji ciała. Jedne z częściej wybieranych to perfumy. Zdecydować się możesz również na zestaw kosmetyków na Dzień Matki lub akcesoria do pielęgnacji ciała, typu suszarki do włosów, depilatory, szczoteczki do twarzy czy rollery. A co powiesz na zdrowy prezent na Dzień Matki? Wybieraj spośród różnego rodzaju suplementów diety, zestawów witamin, ziołowych herbat, naturalnych miodów, sprzętów do ćwiczeń, ubrań sportowych czy akcesoriów do pomiaru podstawowych parametrów stanu zdrowia”.


Biedronka

Popularna sieć dyskontów na Dzień Matki sugeruje wybór akcesoriów do stylizacji włosów; prostownice, lokówki i suszarki.

Darmar

Darmar zachęca do zakupu szczególnie kosmetyków Avon, reklamując je hasłem „Kosmetyk marki Avon to najlepszy pomysł na prezent dla Twojej mamy”. Dalej drogeria sugeruje, że „Antyperspiranty i dezodoranty dla Twojej mamy to najlepszy pomysł na prezent”, najlepszym prezentem zdaniem sklepu są też wody toaletowe, perfumy i pielęgnacja.
 


Dealz

Popularny dyskont niespożywczy proponuje w ramach promocji na Dzień Matki kosmetyki między innymi Makeup Revolution i Faceboom — paletki, fixery, pomadki, kremy i inne. Dodatkowo w ofercie znalazły się maseczki na usta, pod oczy i na skórę twarzy oraz specjalny zestaw maseczek na cały tydzień.
 


Douglas

Sieć perfumerii oferuje na Dzień Matki następującą promocję: „Wybierz prezent dla Mamy spośród produktów Prada, Lancôme, Mokosh, Estée Lauder i wielu innych. Zmysłowe perfumy, skuteczne kosmetyki pielęgnacyjne lub produkty do makijażu to upominki, które sprawią radość. Odkryj wybrane w wyjątkowej ofercie!” Przez 11 h obowiązuje jeszcze promocja  „Rabaty 20 proc. i więcej na wybrane produkty, bez użycia kodu!”, widoczna na belce w sklepie online.
 


Drogerie Natura

Sklep przygotował dedykowaną ofertę produktową, zawierającą najbardziej popularne kategorie kosmetyków: zapachy, kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy i ciała oraz produkty do makijażu. Większość kosmetyków jest w obniżonej, atrakcyjnej cenie.
 


Ekobieca

Ekobieca w ramach promocji na Dzień Matki obniża ceny na konkretne marki; Eveline, Bielenda, Ava, Mom and Who?, Golden Rose, Uzdrovisco, Koi, Made in lab., Ziaja, Bospahera, Back to comfort, Mokosh, Purito, Veoli Botanica, Lumene i Fitomed.
 


Ezebra

Ezebra swoje promocje na Dzień Matki reklamuje na Instagramie — kosmetyki marek Mixa, Maybelline, L‘Oreal i Garnier są dostępne w cenach obniżonych do 30 proc.
 


Hebe

Hebe, podobnie jak inne sieci, sugeruje konkretną ofertę produktową, w tym makijaż, zapachy, i produkty zapachowe do domu, w tym świece. Z okazji Dnia Matki, Hebe oferuje wyjątkową promocję „Zapachy damskie w supercenach!”. Za przecenione perfumy klienci zapłacą nawet 50 proc. mniej. Z okazji święta Mamy oraz 12. urodzin, Hebe przygotowało również wyjątkową promocję “Pielęgnacja do twarzy do -40 proc.”, która może okazać się także świetną inspiracją na prezentZ okazji Dnia Matki, promocją objęte zostały również produkty na wyłączność, a wśród nich m.in. woda toaletowa El Ganso Señorita.
 

Jasmin

Sieć drogerii Jasmin oferuje wybór popularnych marek w ramach swojej oferty świątecznej. Znajdziemy w niej produkty Bielenda, AA, BiEs, Pulanna, Rokitnik, Janda czy Dax.
 


Jawa

Drogerie Jawa sugerują sprawienie Mamom przyjemności prezentami w postaci zapachów. Perfumy i wody toaletowe marek takich jak Mexx, Burberry, Escada, Versace zachęcają do zakupu atrakcyjnymi cenami; poza tym dostępne są również kosmetyki do pielęgnacji i makijażu popularnych brandów.
 


Makeup.pl

Drogeria internetowa proponuje konsumentom i konsumentkom ciekawą promocję - „Przy zakupie produktów Rimmel, Max Factor, Bourjois lub Sally Hansen za min. 50 zł, otrzymasz w prezencie tusz do rzęs 2000 Calorie”. W ten sposób można stworzyć spersonalizowany zestaw kosmetyków w ramach prezentu na Dzień Matki.
 


Mintishop

Sklep przygotował specjalną ofertę produktową, która skupia się na najbardziej popularnych kategoriach kosmetyków, idealnych na Dzień Matki. W ramach tej oferty znajdziemy szeroki wybór zapachów, kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała oraz produkty do makijażu marek takich jak Paese, Veoli Botanica, Resibo czy Alkmie. Co ważne, większość z tych kosmetyków została objęta obniżoną, atrakcyjną ceną.
 


Notino

Popularna perfumeria oferuje usługę grawerowania flakonów perfum i wód toaletowych, co stanowi oryginalną formę prezentu na Dzień Matki. Poza grawerowaniem przy zakupie produktu można go opakować estetycznie na prezent, albo zamiast konkretnego kosmetyku nabyć kartę podarunkową. W ofercie promocyjnej znajdują się produkty takich marek jak Cacharel, Armani, Lancôme czy Shiseido.


Pigment

W związku z nadchodzącym Dniem Matki, niezależna sieć drogerii Pigment przygotowała specjalną ofertę produktową, której głównym celem jest zapewnienie klientom i klientkom szerokiego wyboru produktów w atrakcyjnych cenach. Oferta skupia się na najbardziej popularnych markach kosmetyków w duchu naturalności, takicj jak Cztery Szpaki, Etja, Holika Holika, Mokosh i Ministerstwo Dobrego Mydło.
 


Rossmann

Oferta skierowana do klientów i klientek poszukujących prezentu dla swoich mam obejmuje serię akcesoriów urodowych w rodzaju masażerów do ciała, kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. Część z sugerowanych produktów objęta jest promocją. Marki, których produkty znajdziemy w sekcji, to między innymi Bielenda, Davidoff, Manufaktura Piękna, Yope i Bebio Ewa Chodakowska.
 


Sephora

Sephora oferuje zniżkę 30 proc. na wybrane produkty — wśród nich są zapachy, produkty do makijażu i pielęgnacji. Są to kosmetyki marek Estée Lauder, Jimmy Choo, Sephora Collection, DSQUARED 2 czy Phlov.
 


Super Pharm

Super Pharm przygotował ciekawe promocje typu 3 za 2, np. „Kup 3 produkty marki Roger&Gallet i otrzymaj najtańszy z nich za 1 grosz”. Na landingu promocyjnym znajduje się ponad 20 różnych wariantów promocji.
 


Vica

Sieć niszowych drogerii przygotowała zróżnicowaną cenowo ofertę małych i dużych marek — od Flor de Mayo przez Eveline do Yoskine. Wysokość obniżki może wynieść do 80 proc.
 


Ziko Dermo

Ziko Dermo sugeruje klientom i klientkom atrakcyjne rabaty do -35 proc. na najpopularniejsze polskie i światowe marki dermokosmetyczne: Eucerin, Iwostin, Seboradin, Nuxe, Balneo, Emolium itd. Zamówienia złożone 26. maja zostaną dostarczone za darmo.
 


Czytaj także: Rossman króluje w 8. edycji Rankingu Popularności Sieci Handlowych w Polsce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
31.03.2025 15:40
Roszada na szczycie Primarka po oskarżeniach wobec szefa sieci: Paul Marchant odchodzi
wiadmoscikosmetyczne.pl

Paul Marchant, wieloletni dyrektor generalny sieci Primark, zrezygnował ze stanowiska po oskarżeniach o niewłaściwe zachowanie „w środowisku towarzyskim”. Associated British Foods (ABF), właściciel marki, poinformował, że zewnętrzne dochodzenie wykazało naruszenie standardów etycznych firmy. Marchant przyznał się do błędu w ocenie sytuacji i przeprosił osoby zaangażowane, w tym pracowników Primarka i zarząd ABF. „Wszyscy muszą być traktowani z szacunkiem i godnością” – podkreślił George Weston, dyrektor generalny ABF, komentując sprawę.

Rezygnacja Marchanta odbiła się również na giełdzie – akcje ABF spadły o prawie 4 procent, osiągając wartość 18,64 GBP. Firma zapewniła, że pozostaje w kontakcie z osobą, która zgłosiła nieprawidłowości, i że nadal będzie ją wspierać. Cała sytuacja postawiła pod znakiem zapytania dotychczasową reputację sieci, która słynęła nie tylko z tanich ubrań, ale też z dynamicznego rozwoju w Europie i na świecie.

Paul Marchant objął stery Primarka w 2009 roku, zastępując założyciela marki, Arthura Ryana. W ciągu ponad 15 lat jego kadencji liczba sklepów wzrosła do ponad 450 w 17 krajach. W tym czasie zysk operacyjny sieci wzrósł z 250 milionów do ponad miliarda funtów. Marchant wcześniej zdobywał doświadczenie w branży detalicznej, pracując m.in. w Debenhams, Topman, River Island oraz New Look.

Po „natychmiastowym” odejściu Marchanta, obowiązki dyrektora generalnego Primarka przejął tymczasowo Eoin Tonge, dotychczasowy dyrektor finansowy ABF. Jego stanowisko objęła z kolei Joana Edwards, kontroler finansowa firmy. ABF zapowiedziało, że firma będzie kontynuować działania mające na celu utrzymanie wysokich standardów uczciwości i odpowiedzialności w zarządzaniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
31.03.2025 11:33
Ekspert: walcząc o klientów, galerie handlowe muszą łączyć online z offline
Marzena Szulc

Spadek liczby klientów oraz mniejszy ruch w galeriach i centrach handlowych nie jest chwilowym trendem. Ogólnie zmierza to w niekorzystnym dla tych obiektów kierunku. Co prawda przed Wielkanocą można spodziewać się niewielkich wzrostów, ale święta zawsze generują większy ruch. Sytuację w dużej mierze komplikuje rozwijający się e-commerce, ale to nie jest jedyne wyzwanie branży.

Istotne dla tego rynku jest to, jak ww. obiekty w najbliższej przyszłości dostosują swoje podejście do zmieniających się wzorców zachowań konsumentów. Rozwiązaniem mogą być zintegrowane kampanie reklamowe, które łączą online z offline. Dzięki temu galerie i centra handlowe mogą liczyć na zwiększenie zainteresowania swoją ofertą – przekonują eksperci z Hybrid Polska.

W ostatnich miesiącach w przestrzeni publicznej pojawiają się informacje o spadającej liczbie klientów w galeriach i centrach handlowych, a także ogólnie o mniejszym ruchu w tego typu placówkach. Są to niewielkie zmiany, ale jednak na minus. Zdaniem Hybrid Polska nie jest to tylko chwilowy trend, lecz wynik głębokich zmian rynkowych i społecznych. Rodzą się też pytania o to, jak będzie wyglądała sytuacja przed Wielkanocą. Czy galerie mocno się zapełnią, czy ruch nie będzie tak imponujący?

Jeśli dynamika ruchu w galeriach przed świętami pozostanie na minusie lub będzie oscylowała wokół zera, to otrzymamy wyraźny sygnał, że konsumenci zmieniają swoje nawyki szybciej, niż branża retail była gotowa na to zareagować. Dla takich obiektów i najemców wiązałoby się to z koniecznością rewizji strategii marketingowych oraz dalszą adaptacją do rosnącej roli e-commerce. Z kolei dla konsumentów mogłoby to oznaczać więcej promocji lub zachęt, ale także stopniową zmianę roli tradycyjnych centrów handlowych na rzecz cyfrowych kanałów zakupowych – komentuje Adam Iwiński, prezes Hybrid Polska.

Raporty z poprzednich lat pokazują, że w okresie przedświątecznym zwykle obserwujemy zwiększony ruch w galeriach handlowych. Dziś wzrost ten nie jest aż tak spektakularny jak kiedyś. Widać większą liczbę odwiedzin, ale przy równocześnie rosnącej roli e-commerce i zmianach w preferencjach konsumentów, wyniki te mogą już nie być tak ekscytujące.

Nie przewiduję, że przed Wielkanocą nastąpi gwałtowny wzrost. Spodziewam się raczej utrzymania obecnych tendencji, czyli delikatnie w górę, ale bez jakiejś spektakularnej zmiany. Jeśli myślimy o tym z perspektywy średnioterminowej, to raczej spadek ruchu pogłębi się w tym okresie. Będzie stabilnie, z minimalnymi wahaniami, ale raczej na plusie, w porównaniu z poprzednimi miesiącami – prognozuje Michał Rosiak, wieloletni ekspert rynku reklamowego z Hybrid Polska.

Na rynku słyszy się też, że niektórzy eksperci twierdzą, iż e-commerce wciąż będzie odgrywał dużą rolę. Z danych za poprzednie lata wynika, że w okresie przedświątecznym konsumenci coraz częściej korzystają z opcji takich, jak click and collect. To oznacza, że wciąż dokonują zakupów online, ale później odbierają je w centrach handlowych. Pojawiają się opinie, że tego typu rozwiązania stają się standardem. Coraz więcej osób, zwłaszcza młodszych, preferuje zakupy w Internecie, ale nie ma zamiaru czekać na dostawę do domu. Odbiór osobisty staje się wygodny i ekonomiczny.

E-commerce wpłynie przed nadchodzącymi świętami na wyniki odwiedzalności galerii handlowych. Jednak nie nastąpi to w sposób, który doprowadzi do zniknięcia tradycyjnych sklepów. W tej grze nie ma zwycięzców i przegranych. Raczej będzie to harmonijna koegzystencja, w której e-commerce oraz galerie i centra handlowe mogą współistnieć i się uzupełniać. Oczywiście, dla tych obiektów kluczowe będzie dostosowanie swojej oferty do zmieniających się oczekiwań klientów – dodaje Adam Iwiński.

Mówi się również, że czynnikiem, który może wpłynąć na wyniki galerii w okresie przedświątecznym, jest nadal niepewna sytuacja gospodarcza. Inflacja, wzrost kosztów życia, większe wydatki na energię czy wyższe ceny podstawowych produktów żywnościowych mogą skłaniać konsumentów do ostrożniejszego wydawania pieniędzy, a tym samym ograniczyć ich liczbę odwiedzin w galeriach handlowych. Jednak okres przed Wielkanocą to również czas promocji, rabatów, specjalnych ofert oraz wyprzedaży.

Tutaj po raz kolejny kłania się koncepcja drive-to-store, którą od jakiegoś czasu mocno wdraża się na rynku. Dzięki zintegrowanym kampaniom reklamowym, które łączą online z offline, potrafimy skutecznie zwiększyć zainteresowanie ofertą galerii i jednocześnie zwiększyć ruch. Jeśli przed Wielkanocą galerie wykorzystają takie rozwiązania, mogą osiągnąć wynik wyższy, niż zakładają prognozy – przekonuje Michał Rosiak.

Eksperci z Hybrid Polska zwracają również uwagę na to, że okres przedświąteczny sprzyja robieniu większych zakupów, m.in. prezentów, artykułów spożywczych czy odzieży. Nawet jeśli część konsumentów wybierze e-sklepy, to będziemy mieć do czynienia ze zintensyfikowanymi poszukiwaniami na półkach sklepowych w galeriach. Choć tradycyjne sklepy online są wygodne, to dla grupy osób świąteczny shopping w galerii handlowej, z atrakcyjnymi rabatami, nie ma sobie równych.

Jednocześnie obserwujemy zmianę stylu życia i wartości konsumpcyjnych. Szczególnie młodsze pokolenia są bardziej świadome ekologicznie, stawiają na minimalizm i jakość, a mniej – na impulsywne zakupy. Galerie, które przez lata były symbolem masowej konsumpcji, muszą odpowiedzieć na te nowe potrzeby. Nie bez znaczenia są także zmieniające się preferencje dotyczące spędzania wolnego czasu. Jeszcze niedawno placówki te pełniły funkcję centrów rozrywki. Dzisiaj konsumenci coraz częściej wybierają inne formy aktywności – podróże, rekreację na świeżym powietrzu czy wydarzenia kulturalne – zaznacza Adam Iwiński.

Spotykamy się z opinią, że obecne spadki ruchu i liczby klientów w galeriach handlowych nie są dramatyczne. Jednak mogą stanowić ostrzeżenie, że tradycyjny model galerii i centrów handlowych wymaga przemyślanej adaptacji do nowych realiów. Niektórzy twierdzą, że wyraźnie widać trend długoterminowej transformacji handlu detalicznego, który będzie trwać jeszcze przez lata. Nie oznacza to końca ww. obiektów. To raczej ich ewolucja – w kierunku miejsc, które oferują nie tylko zakupy, ale także doświadczenia i usługi niedostępne online.

Podsumowując, spodziewam się delikatnego wzrostu ruchu w galeriach przed Wielkanocą. Jednak na wyniki wpływa szereg czynników: od preferencji konsumentów, przez warunki gospodarcze, po innowacyjne rozwiązania reklamowe. Istotne jest to, jak galerie dostosują swoje podejście do dzisiejszych, zmieniających się oczekiwań konsumentów. Ten okres, mimo że może być trudny, daje także szansę na wyjście z sytuacji z jeszcze większymi zyskami. Przy założeniu, że zainwestujemy we właściwe rozwiązania marketingowe, które połączą offline z online w sposób korzystny dla obu stron – podkreśla Michał Rosiak z Hybrid Polska.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. kwiecień 2025 23:38