StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.02.2023 00:00

Półka drogeryjna w Kauflandzie Fort Wola: wiele polskich marek i bestsellery

Kaufland oferuje w swoich alejkach i na swoich regałach kosmetyki i akcesoria znanych marek drogeryjnych i supermarketowych / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
W niedawno otwartym ponownie dla kupujących centrum handlowym Fort Wola operatorem spożywczym jest Kaufland. Niemiecka sieć zadomowiła się w Polsce przez ostatnie dwie dekady i oferuje także bogaty wybór kosmetyków do higieny osobistej, pielęgnacji i higieny jamy ustnej. Nas zainteresowała część drogeryjna w  nowej warszawskiej placówce – opisujemy ją i ilustrujemy zdjęciami. 

Fort Wola został niedawno ponownie otwarty do dyspozycji konsumentów i konsumentek; 16 lutego 2023 r. centrum handlowe ponownie otworzyło swoje podwoje. Na terenie kompleksu znajduje się między innymi hipermarket Kaufland, który oferuje produkty spożywcze, gospodarstwa domowego, chemię gospodarczą oraz kosmetyki. Wygodna, sporych rozmiarów hala pozwala na swobodne przemieszczanie się z koszykiem ręcznym i na kółkach.
 


Nowy sklep w Warszawie wykorzystuje wiele nowoczesnych rozwiązań ułatwiających codzienne zakupy. Alejki sklepowe są oznakowane w taki sposób, aby klienci mogli jak najłatwiej znaleźć swoje ulubione produkty, a to dzięki zastosowaniu kolorystyki zgodnej z tą znaną z mteriałów promocyjnych Kauflanda. Dla konsumentów dostępne będą kasy samoobsługowe. W sklepie zainstalowano również nowoczesne panele cyfrowe, na których można sprawdzić ceny produktów. Kaufland stara się, według biura prasowego, zmniejszać swój negatywny wpływ na środowisko, dlatego w nowym obiekcie zastosowano energooszczędne, ekologiczne oświetlenie LED.
 


Na sklepowych półkach Kauflanda w Forcie Wola można dostrzec takie marki, jak Ziaja, Soraya, Eva Schmitt, Eveline, Lirene, Garnier, Nivea, Inter-Vion, Luksja, Fa, Adidas, Rexona, Family Fresh, Frosch, Le Petit Marseillais, Dove, Schwarzkopf, Oral B, Colgate, On Line, Palmolive, Apart czy Bielenda. Oferta kosmetyczna zajmuje łącznie cztery regały w dwóch alejkach z dodatkiem prostopadłego regału ściennego i czterech czołówek.
 


Kupujący poza kosmetykami mogą zaopatrzyć się również w akcesoria do stylizacji włosów (gumki, spinki, szczotki, grzebienie, wałki do loków, maszynki do golenia oraz szczoteczki do zębów, w tym elektryczne. Te ostatnie są zabezpieczone za pomocą magnetycznych klamer, prawdopodobnie w związku z rosnącym ostatnio odsetkiem kradzieży sklepowych, zwłaszcza kosmetycznych.

Czytaj także: Apel handlowców do prokuratora generalnego w sprawie przepisów dotyczących kradzieży
 


Wydaje się, że oferta jest przynajmniej w części nastawiona na klientów, którzy zakupy kosmetyczne traktują częściowo impulsowo - o czym świadczy między innymi bardzo bogata oferta maseczek w porcjach na raz. Niezależnie od tego, wybór kosmetyków i akcesoriów powinien zaspokajać potrzeby przeciętnego konsumenta czy konsumentki w pełni.


Sieć Kaufland obecna jest w Polsce od 2001 roku, kiedy to w Stargardzie Szczecińskim otwarty został pierwszy sklep. Sklepy tej sieci w Polsce zaliczają się do hipermarketów (czyli obiektów handlowych o powierzchni między 2200 a 15000 m²). Kaufland posiada w Polsce aktualnie 239 sklepów.

Czytaj także: Fort Wola ponownie otwarty: Hebe, Dealz, Kaufland i inni walczą o klientów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.11.2024 13:37
Action zwiększa sprzedaż o prawie 21 proc. i otwiera kolejne sklepy w Europie
Action

Po trzech kwartałach 2024 roku sieć Action odnotowała znaczący wzrost sprzedaży netto, osiągając 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka dynamicznie rozwija się w Europie, otwierając nowe sklepy i inwestując w zrównoważony rozwój.

W trzech pierwszych kwartałach 2024 roku Action zwiększyło sprzedaż netto do 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyklucza wpływ nowych sklepów, wzrósł o 9,8%. Rozwój sieci jest napędzany rosnącą liczbą klientów, a dodatkowo sprzyja mu obniżenie 4 000 cen, co podkreślił Hajir Hajji, CEO Action. Do tej pory w 2024 roku Action otworzyło 189 nowych sklepów, co podniosło ich całkowitą liczbę do 2 755 w 12 krajach europejskich. Do końca roku firma planuje otwarcie około 350 nowych obiektów, co przekracza wcześniejsze prognozy o 20 placówek.

Ekspansja Action jest szczególnie widoczna na rynkach Europy Południowej. Sieć świętowała ważne momenty, takie jak otwarcie setnego sklepu we Włoszech w miejscowości Nola, co oznacza osiągnięcie liczby 2 000 pracowników w tym kraju. W Hiszpanii, w Santiago de Compostela, otworzono pięćdziesiąty sklep, a w Portugalii, w Guarda, siódmy od początku działalności na tym rynku w lutym br. Action zyskało uznanie włoskich konsumentów, zdobywając nagrodę „Insegna dell Anno”.

Zrównoważony rozwój jest priorytetem Action, czego dowodem jest nowo otwarte Centrum Dystrybucyjne w Illescas, Hiszpania. Obiekt ten, obsługujący sklepy w Hiszpanii i Portugalii, spełnia najwyższe standardy ekologiczne i otrzymał certyfikat BREEAM „Outstanding”. Centrum to jest pierwszym w sieci, które do ogrzewania nie używa gazu. Action planuje dalsze inwestycje w infrastrukturę, z zamiarem wybudowania pięciu nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie w ciągu najbliższych dwóch lat, opierając się na standardach zrównoważonego budownictwa, takich jak w Illescas.

Czytaj także: Woolworth rozszerza sieć sklepów w Polsce – 12 nowych placówek jeszcze w 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.11.2024 11:13
W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany na polskim rynku handlowym. Do użytku oddano aż 37 nowych obiektów handlowych, a 12 zostało rozbudowanych. Poniżej przybliżamy szczegóły dotyczące najnowszych inwestycji oraz kluczowe dane liczbowe, które obrazują rozwój tego sektora.

Według najnowszego raportu CBRE, w 2024 roku na polski rynek wprowadzono 37 nowych obiektów handlowych, z czego aż 35 to parki handlowe, co podkreśla wzrost zainteresowania mniejszymi formatami w mniejszych miejscowościach. W budowie pozostaje 588,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni, z których 69 proc. stanowią parki handlowe, a 27 proc. – centra handlowe o powierzchni przekraczającej 10 tysięcy. mkw. Największe ukończone obiekty to OTO Park w Koszalinie (38 tysięcy. mkw.), BIG Ostróda (27 tysięcy. mkw.) oraz BIG Gorzów (25 tysięcy. mkw.).

Zgodnie z danymi CBRE, powierzchnia handlowa w Polsce osiągnęła 14,42 milionów mkw. W okresie od stycznia do września 2024 roku przybyło 337,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni. W budowie znajduje się cztery duże centra handlowe, m.in. Galeria Podhalańska w Nowym Targu (50 tysięcy. mkw.), Nowa Sukcesja w Łodzi (35 tysięcy. mkw.) oraz Brama Jury w Zawierciu (16,2 tysięcy. mkw.). Inwestorzy coraz częściej wybierają małe miasta, które już teraz stanowią 28 proc. całkowitej powierzchni handlowej na polskim rynku.

Pomimo spadku sprzedaży detalicznej o 3 proc. we wrześniu, trend wzrostowy sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach roku był widoczny, z ogólnym wzrostem o 2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z 2023 roku. Wartość inwestycji od stycznia do września 2024 roku sięgnęła 612 milionów euro. Eksperci z CBRE prognozują, że inflacja, wynosząca 4,9 proc. we wrześniu, może jeszcze wzrosnąć, ale nie osiągnie poziomów z ubiegłych miesięcy.

Wśród nowych marek na polskim rynku pojawiły się znane międzynarodowe firmy, takie jak TAG Heuer ze Szwajcarii, Arket ze Szwecji czy GAP z USA. Widoczny jest również wzrost zainteresowania inwestycjami zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju, co staje się priorytetem zarówno dla inwestorów, jak i właścicieli starszych obiektów, którzy dążą do zgodności z unijną taksonomią i strategii dekarbonizacji.

Czytaj także: Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 20:24