Sieć Pepco wprowadziła kosmetyki do swojej oferty na początku roku 2022. Wtedy oferowane one były w 100 wybranych sklepach.
Czytaj też: Pepco także sprzedaje kosmetyki. Są już w 100 sklepach
Teraz zarząd sieci zdecydował, że kosmetyki trafią do wszystkich sklepów Pepco, w których powierzchnia jest odpowiednio duża, aby zmieścić dodatkowo 3-4 moduły, czyli w lokalach o powierzchni 500-550 mkw. Może ich być nawet tysiąc.
– Będziemy ją (ofertę kosmetyczną - przyp. red.) rozwijać ze względu na dobre wyniki sprzedaży – przyznała w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Agnieszka Jaworska, commercial director w Pepco.
Aktualnie Pepco prowadzi jeszcze kilka testów, dotyczących m.in. najbardziej odpowiednich regałów. Niedługo – w ciągu 3-4 miesięcy – ma też zostać podjęta decyzja, w jakim formacie prezentowana będzie kolorówka.
Kosmetyki dla sieci sklepów Pepco nie są obecnie kluczową kategorią. Ich sprzedaż zawiera się w statystykach firmy w kategorii „inne”, a ta stanowi łącznie 7 proc. obrotów. Sieć szacuje, że asortyment kosmetyczny może trafić do około 1 tys. sklepów, z wszystkich rynków na których działa spółka, a obecnie Pepco ma prawie 3 tys. sklepów w 17 krajach.
O sukcesie projektu może zdecydować to, że 85 proc. kupujących w Pepco to kobiety, które odwiedzają sklepy marki raz w tygodniu. Statystyczna klientka Pepco ma 39 lat i jedno lub dwójkę dzieci. Ponad połowa z tych klientek ma dziecko poniżej 14 roku życia, a średni jej dochód wynosi 500 euro lub około 1200 euro na całą rodzinę.
Czytaj też: Jak wygląda półka kosmetyczna w Pepco? [FOTOREPORTAŻ]