Pepco chce otworzyć 2 tys. sklepów w Niemczec podał Lebensmittel Praxis. Na tamtejszym rynku sieć jest obecna od 2000 roku i ma 20 sklepów, m.in. w Berlinie i w Dreźnie. Pod koniec lipca firma ogłosiła współpracę z operatorem centrów handlowych ECE Marketplaces i podpisała 17 umów najmu na nowe oddziały Pepco w centrach handlowych ECE.
W planach Pepco jest przyspieszenie rozwoju. W tym sieć chce otworzyć kolejnych 50 sklepów w Niemczech.
Pepco Group powstała w lipcu 2014 roku. Działa pod szyldem sieci Pepco, stworzonej w Polsce w 1999 r., a także w ramach sieci sklepów Poundland, założonej w Wielkiej Brytanii w 1990 r. oraz sieci Dealz, która została uruchomiona w 2011 r. W sumie zarządza siecią ponad 3,2 tys. sklepów w 15 krajach w całej Europie.
Pepco i Dealz mają w swojej ofercie także kosmetyki i stały się ważnym kanałem sprzedaży dla marek szukających nowych kanałów sprzedaży. Pepco prowadzi w Polsce 1200 sklepów, Dealz 170.
Czytaj więcej: Pepco i Dealz potwierdzają plany ekspansji w Polsce
Pod koniec lipca okazało się, że właściciel Pepco – Holding Steinhoff International (72,27 proc. walorów grupy, które zostały wycenione na ok. 14 mld zł) – ma poważne problemy finansowe. Akcjonariusze zadecydowali, że zostanie on zlikwidowany, akcje zostaną wycofane z obrotu na giełdach we Frankfurcie i Johannesburgu, a wszelka dokumentacja przekazana w kuratelę nowo powołanej spółce Steinhoff Topco.
Czytaj więcej: Większościowy pakiet akcji Pepco zostanie wystawiony na sprzedaż
Akcjonariusze Steinhoffa stracą swoje walory, a aktywa firmy, w tym akcje Pepco Group zostaną sprzedane w celu zaspokojenia wierzycieli. W opinii analityków nie wpłynie to na kondycje spółek-córek, czyli sieci Pepco i Dealz.