StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.08.2023 11:34

Pepco planuje otworzyć 2 tys. sklepów w Niemczech

Pepco przyspieszy ekspansję w Niemczech. Do końca 2023 r. otworzy 50 nowych sklepów / Pepco
Pepco – sieć, która zawojowała polski rynek – w Niemczech ma tylko 20 sklepów. To ma się jednak zmienić. Pepco chce przyspieszyć rozwój w Niemczech i otworzyć 2 tys. sklepów.

Pepco chce otworzyć 2 tys. sklepów w Niemczec podał Lebensmittel Praxis. Na tamtejszym rynku sieć jest obecna od 2000 roku i ma 20 sklepów, m.in. w Berlinie i w Dreźnie. Pod koniec lipca firma ogłosiła współpracę z operatorem centrów handlowych ECE Marketplaces i podpisała 17 umów najmu na nowe oddziały Pepco w centrach handlowych ECE.

W planach Pepco jest przyspieszenie rozwoju. W tym sieć chce otworzyć kolejnych 50 sklepów w Niemczech.

Pepco Group powstała w lipcu 2014 roku. Działa pod szyldem sieci Pepco, stworzonej w Polsce w 1999 r., a także w ramach sieci sklepów Poundland, założonej w Wielkiej Brytanii w 1990 r. oraz sieci Dealz, która została uruchomiona w 2011 r. W sumie zarządza siecią ponad 3,2 tys. sklepów w 15 krajach w całej Europie.

Pepco i Dealz mają w swojej ofercie także kosmetyki i stały się ważnym kanałem sprzedaży dla marek szukających nowych kanałów sprzedaży. Pepco prowadzi w Polsce 1200 sklepów, Dealz 170.

Czytaj więcej: Pepco i Dealz potwierdzają plany ekspansji w Polsce 

Pod koniec lipca okazało się, że właściciel Pepco – Holding Steinhoff International (72,27 proc. walorów grupy, które zostały wycenione na ok. 14 mld zł) – ma poważne problemy finansowe. Akcjonariusze zadecydowali, że zostanie on zlikwidowany, akcje zostaną wycofane z obrotu na giełdach we Frankfurcie i Johannesburgu, a wszelka dokumentacja przekazana w kuratelę nowo powołanej spółce Steinhoff Topco.

Czytaj więcej: Większościowy pakiet akcji Pepco zostanie wystawiony na sprzedaż

Akcjonariusze Steinhoffa stracą swoje walory, a aktywa firmy, w tym akcje Pepco Group zostaną sprzedane w celu zaspokojenia wierzycieli. W opinii analityków nie wpłynie to na kondycje spółek-córek, czyli sieci Pepco i Dealz.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.07.2024 11:46
Galerie i centra handlowe w końcu na plusie
Centrum handlowe Blue City w Warszawie.Shutterstock
Galerie i centra handlowe w Polsce odnotowują długo oczekiwany wzrost liczby odwiedzających. W pierwszych pięciu miesiącach 2024 roku ruch w tych obiektach zwiększył się o 95 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zwiększenie liczby unikalnych klientów o 173 proc. w tym samym okresie świadczy o rosnącym zainteresowaniu zakupami stacjonarnymi. Jest to wyraźna poprawa po trudnym roku 2023, kiedy to wiele obiektów zmagało się z małą frekwencją i spadkami przychodów.

Badania przeprowadzone przez firmę Proxi.cloud wykazały, że największy wzrost ruchu odnotowano w województwach łódzkim (136 proc.), mazowieckim (112 proc.) oraz świętokrzyskim (111 proc.). Te regiony przewodzą w pozytywnych zmianach, podczas gdy województwa warmińsko-mazurskie, podkarpackie i zachodniopomorskie zanotowały spadki. Mateusz Nowak z Proxi.cloud tłumaczy, że różnice te wynikają głównie z kondycji ekonomicznej poszczególnych regionów, gdzie bogatsze województwa, takie jak mazowieckie, radzą sobie lepiej dzięki większej sile nabywczej mieszkańców.

Jednym z kluczowych czynników wpływających na poprawę sytuacji w centrach handlowych była redukcja inflacji oraz wzrost wynagrodzeń, które przewyższyły wzrost wydatków. Dzięki temu, konsumenci mieli więcej pieniędzy do dyspozycji, co przełożyło się na wzrost zakupów. Dr Maria Andrzej Faliński, były dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD), zauważa, że galerie handlowe powoli odbudowują się po zapaści spowodowanej pandemią COVID-19, a popyt na powierzchnie handlowe rośnie, co widać po coraz mniejszej liczbie wolnych lokali do wynajęcia.

Tego typu obiektom ewidentnie coraz lepiej się powodzi. Wychodzą one z trendu dyskontyzacji rynku i tzw. potaniania zakupów. Podniosły zarówno opłaty czynszowe, jak i eksploatacyjne. Wiedzą, że klienci ich sklepów stawiają na wyższą półkę. Zatem butikom i tak opłaca się prowadzić działalność w tego typu placówkach. Dla przykładu, 10 transakcji premium daje większy zarobek niż 50 tanich. Jednak wiadomość, że unikalnych klientów przybyło, może doprowadzić do kolejnych wzrostów opłat za lokale

- podkreśla dr. Faliński.

Analiza zachowań konsumentów przeprowadzona przez Proxi.cloud, obejmująca ponad 28 milionów konsumentów, wykazała, że przeciętny czas wizyty w galeriach handlowych nieznacznie się skrócił. Mimo to, wzrost liczby unikalnych klientów jest wyraźnym sygnałem poprawy. Dr Nikodem Sarna z Proxi.cloud zaznacza jednak, że dla pełnej oceny kondycji finansowej tych obiektów konieczne są szczegółowe analizy danych finansowych. Wzrost liczby klientów może bowiem prowadzić do wyższych opłat czynszowych, co z kolei może wpłynąć na decyzje najemców.

Eksperci są zgodni, że o ile nie nastąpi drastyczny wzrost inflacji, galerie i centra handlowe mogą liczyć na dalszy wzrost ruchu i liczby klientów. Pomimo dynamicznego rozwoju e-commerce, zakupy stacjonarne wciąż cieszą się popularnością wśród Polaków. Możliwość odbioru zamówień online w centrach handlowych stanowi dodatkowy atut, który przyciąga klientów do tych obiektów. Mateusz Nowak z Proxi.cloud podkreśla, że bieżąca sytuacja ekonomiczna oraz wskaźnik inflacji będą kluczowe dla dalszego rozwoju tego sektora. Dr Sarna dodaje, że o ile nie nastąpi żadne drastyczne tąpnięcie na rynku, można spodziewać się dalszych wzrostów w zakresie ruchu i liczby unikalnych klientów.

Czytaj także: Tajemnicze wózki Auchan w nowej wersji — tym razem także z kosmetykami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.06.2024 10:52
Rossmann w nowym parku handlowym w Węgrowie
Smart Park w Węgowie, wizualizacjafot. materiały inwestora
Drogeria Rossmann znalazła się wśród najemców nowego parku handlowego, który powstaje w Węgrowie. Operatorem logistycznym będzie Biedronka.

Węgrów to niewielka, licząca około 11 tys. mieszkańców, miejscowość na wschodzie Polski nad rzeką Liwiec. Przy rondzie im. Bohaterów Bitwy pod Węgrowem powstaje w niej kompaktowy park handlowy.

Smart Park Węgrów ma 6600 mkw. powierzchni najmu. Znajdą się w nim sklepy popularnych sieci handlowych. Operatorem spożywczym będzie Biedronka. Ofertę drogeryjną zapewni sieć Rossmann.

Mix najemców tworzą także Dealz, Sinsay, Martes Sport i Media Expert.

Obiekt budują Smart Park Poland i RG Leasing. Firmy planują rozwój w różnych regionach kraju, z co najmniej 11 kolejnymi inwestycjami w mniejszych miastach w Polsce. 

Czytaj także: Drogerie dm i Rossmann w parku handlowym Silwana – największym kompleksie handlowym w województwie lubuskim

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 05:44